RewriteRule 404 error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 12:25:43
Quote Anchor link
Hallo, ik probeer al een week de RewriteRule te laten werken, maar het lukt mij niet.

Ik gebruik Xampp en heb mod_rewrite aan staan.
Mijn .htaccess:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^/profiel/(\w+)$ /profiel.php?naam=$1 [L]

Dus ik wil bij http://localhost/profiel.php?naam=test dat ik die pagina kan bezoeken op http://localhost/profiel/test
Als ik dan http://localhost/profiel/test bezoek krijg ik een 404 error. Wat doe ik fout?
Gewijzigd op 02/10/2011 12:32:55 door Jurre de Jongh
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:11:44
 
PHP Scripter

PHP Scripter

02/10/2011 13:03:14
Quote Anchor link
Haal die / eens weg voor profiel.
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 13:09:08
Quote Anchor link
Ik heb nog steeds 404 error.

.htaccess:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^profiel/(\w+)$ profiel.php?naam=$1 [L]
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

02/10/2011 13:58:47
Quote Anchor link
RewriteRule ^profiel/test(\?.+?)?$ /404.html [QSA]
RewriteRule ^profiel/profiel.php\?naam=(.+?)(&.+?)?$ profiel/test$ [QSA]
Gewijzigd op 02/10/2011 13:59:24 door Jacco Brandt
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 14:59:37
Quote Anchor link
Jacco Brandt op 02/10/2011 13:58:47:
RewriteRule ^profiel/test(\?.+?)?$ /404.html [QSA]
RewriteRule ^profiel/profiel.php\?naam=(.+?)(&.+?)?$ profiel/test$ [QSA]


Hoe bedoel je? Ik snap hem niet echt.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

02/10/2011 15:03:15
Quote Anchor link
Zet dit in je .htaccess:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^profiel/test(\?.+?)?$ /404.html [QSA]
RewriteRule ^profiel/profiel.php\?naam=(.+?)(&.+?)?$ profiel/test$ [QSA]
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 15:10:47
Quote Anchor link
Ik snap er echt helemaal niks van, ik doe dat in mijn .htaccess en ga dan naar http://localhost/profiel/test, maar krijg nog steeds 404 error.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

02/10/2011 17:40:12
Quote Anchor link
Dat was toch de bedoeling?

Wacht, ik heb je verkeerd begrepen. Probeer dit eens:
RewriteRule ^profiel/(.+?)(\?.+?)?$ /profiel.php?naam=$1 [QSA]
Gewijzigd op 02/10/2011 17:42:05 door Jacco Brandt
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 21:16:49
Quote Anchor link
Nog steeds 404 error :( Ik snap er echt niks meer van...
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

02/10/2011 21:44:24
Quote Anchor link
Probeer deze eens:

RewriteRule ^profiel/([^/\.]+)/?$ profiel.php?naam=$1 [L,QSA]
 
The Force

The Force

02/10/2011 21:57:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule ^(profiel)/([a-z0-9_-]+)/?$ profiel.php?naam=$2 [L]


Dit werkt bij mij. Het eerste deel is 'profiel' en in het tweede gedeelte mogen tekens van 'a' tot 'z' voorkomen, nul tot en met 9, een '_' en een '-'. Je kan dat eventueel uitbreiden (bijv. als je A-Z toevoegt dan kan je ook hoofdletters gebruiken).

Kijk eens in de Apache error log als je meer informatie wilt hebben waar het precies verkeerd gaat. Je kan ook wat combinaties uitproberen. Geef bijvoorbeeld i.p.v. enkel 'profiel.php' het volledige pad op (bijv. http://localhost/profiel.php?naam=$2). Probeer het met slashes ervoor en zonder. Kijk in de Apache configuratie of de mod_rewrite module überhaupt aanstaat.
 
Roel -

Roel -

02/10/2011 22:02:14
Quote Anchor link
Euh lol, ik doe het altijd zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^profiel/(.*)/$ profiel.php?id=$1
RewriteRule ^profiel/(.*)$ profiel.php?id=$1
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 22:10:54
Quote Anchor link
Als goed is staat mod_rewrite aan, als ik phpinfo() doe staat hij erbij.
Quote:
Loaded Modules core mod_win32 mpm_winnt http_core mod_so mod_actions mod_alias mod_asis mod_auth_basic mod_auth_digest mod_authn_default mod_authn_file mod_authz_default mod_authz_groupfile mod_authz_host mod_authz_user mod_autoindex mod_cgi mod_dav_lock mod_dir mod_env mod_headers mod_include mod_info mod_isapi mod_log_config mod_mime mod_negotiation mod_proxy mod_proxy_ajp mod_rewrite mod_setenvif mod_ssl mod_status mod_php5 mod_perl mod_dosevasive22


Maar ik krijg nog steeds 404 error.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.