Rij klikbaar maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas Abdul Rahim

Bas Abdul Rahim

04/01/2009 17:14:00
Quote Anchor link
Goede avond allemaal in het nieuwe jaar!!

Ik heb op mijn site een tabel. Deze bevat uiteraard meerdere rijen. Nu wil ik dat als je op een rij klikt dat deze je dan doorverwijst naar een andere pagina.

Dus eigenlijk moet de hele rij een link worden. Ik heb het nu zo dat de rij van kleur veranderd (moet ook zo blijven) en in een cel een linkje. Nu wil ik dus eigenlijk dat de hele rij een link wordt.

Groeten

PHP hulp

PHP hulp

24/01/2025 14:33:34

Joren de Wit

Joren de Wit

04/01/2009 17:17:00
Quote Anchor link
Twee oplossingen:

1. Breng een javascript onclick event aan op de betreffende rij waarmee je de gebruiker doorstuurt.
2. Plaats in de betreffende rij een <a href> en style die zo dat hij de hele rij in beslag neemt. Probeer bijvoorbeeld display:block...

Han eev

Han eev

04/01/2009 17:17:00
Quote Anchor link
Ga op zoek naar javascript en dan vooral het click-event.

onclick="window.location.href = ''" (tr element)
OF
(wat beter is) met behulp van framework
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
Mootools:
$$('table tr').each(function (el) {
el.addEvent('click', function () {
window.location.href = '';
});
});

Dat laatste werkt niet helemaal perfect in IE 6

Niek Weevers

Niek Weevers

04/01/2009 18:38:00
Quote Anchor link
Wanneer je gebruikt maart van javascript om de hele rij klikbaar te maken, zorg er dan ook voor dat je op een of andere manier door moet kunnen klikken wanneer de client javascript heeft uitstaan. Dus maak een gedeelte van de rij sowieso een html link.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.