Rij klikbaar maken
Bas Abdul Rahim
04/01/2009 17:14:00Goede avond allemaal in het nieuwe jaar!!
Ik heb op mijn site een tabel. Deze bevat uiteraard meerdere rijen. Nu wil ik dat als je op een rij klikt dat deze je dan doorverwijst naar een andere pagina.
Dus eigenlijk moet de hele rij een link worden. Ik heb het nu zo dat de rij van kleur veranderd (moet ook zo blijven) en in een cel een linkje. Nu wil ik dus eigenlijk dat de hele rij een link wordt.
Groeten
Ik heb op mijn site een tabel. Deze bevat uiteraard meerdere rijen. Nu wil ik dat als je op een rij klikt dat deze je dan doorverwijst naar een andere pagina.
Dus eigenlijk moet de hele rij een link worden. Ik heb het nu zo dat de rij van kleur veranderd (moet ook zo blijven) en in een cel een linkje. Nu wil ik dus eigenlijk dat de hele rij een link wordt.
Groeten
PHP hulp
24/01/2025 14:33:34Joren de Wit
04/01/2009 17:17:00Twee oplossingen:
1. Breng een javascript onclick event aan op de betreffende rij waarmee je de gebruiker doorstuurt.
2. Plaats in de betreffende rij een <a href> en style die zo dat hij de hele rij in beslag neemt. Probeer bijvoorbeeld display:block...
1. Breng een javascript onclick event aan op de betreffende rij waarmee je de gebruiker doorstuurt.
2. Plaats in de betreffende rij een <a href> en style die zo dat hij de hele rij in beslag neemt. Probeer bijvoorbeeld display:block...
Han eev
04/01/2009 17:17:00Ga op zoek naar javascript en dan vooral het click-event.
onclick="window.location.href = ''" (tr element)
OF
(wat beter is) met behulp van framework
Dat laatste werkt niet helemaal perfect in IE 6
onclick="window.location.href = ''" (tr element)
OF
(wat beter is) met behulp van framework
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
Mootools:
$$('table tr').each(function (el) {
el.addEvent('click', function () {
window.location.href = '';
});
});
$$('table tr').each(function (el) {
el.addEvent('click', function () {
window.location.href = '';
});
});
Dat laatste werkt niet helemaal perfect in IE 6
Niek Weevers
04/01/2009 18:38:00Wanneer je gebruikt maart van javascript om de hele rij klikbaar te maken, zorg er dan ook voor dat je op een of andere manier door moet kunnen klikken wanneer de client javascript heeft uitstaan. Dus maak een gedeelte van de rij sowieso een html link.