rijnummer foutmelding en editor niet gelijk op

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cmug

cmug

24/09/2006 12:59:00
Quote Anchor link
Een simple vraagje lijkt. Ik heb een scriptje in PHP (met beetje HTML erbij) locaal getest en is OK. Nu zet ik het online een foutmelding. Er staat netjes aangegeven in welke rij de fout zit.
Probleem: de rij nummering in mijn editor programma is heel anders! Ik heb zelf het idee dat een telling is zonder de commentaar regels en HTML. Maar zoeken naar de fout is veel lastiger zo. Hoe stel ik zo in dat rijnummer foutmelding en rijnummer editor overeen komen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:30:39
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

24/09/2006 13:09:00
Quote Anchor link
als het goed is telt een foutmelding een commentaar regel ook gewoon als een rij!!

kan je anders een stuk script posten??
 
Cmug

cmug

24/09/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Het hele script posten lijkt me niet handig ( is 550 regels lang). Ik krijg de volgende foutmelding.
Notice: Undefined index: act in /home/exsgwp/public_html/php_files/enquete_versie2.php on line 436

als ik in mijn editor kijk lees ik bij deze regels het volgende

426 @ NWE enquete verwerking / program flow
427 @ Hier begint het eigenlijke programma
428 @ Controle op inlog formulier - of op al ingelogde users door sessie cookies
429 @ Alles niet oke = inlog scherm - daarna enquete etc
430 */
431 $NWE_user = false;
432 $message = "";
433 $deklas = "";
434 $stamnr = "";
435 if (!empty($_POST["klas"]) && !empty($_POST["roepnaam"]) && !empty($_POST
["achternaam"])) {
436 $NWE_achternaam = trim(strip_tags(stripslashes($_POST["achternaam"])));
437 if (ereg(" ", $NWE_achternaam)) {
438 // tussenvoegsel filter - pak het laatste na een spatie
439 $NWE_anp = explode(" ",$NWE_achternaam);
440 $NWE_achternaam = $NWE_anp[count($NWE_anp) - 1];
441 }
 
- SanThe -

- SanThe -

24/09/2006 13:44:00
Quote Anchor link
Gewoon even met de 'zoek functie' van je editor op 'act' zoeken.
 
Cmug

cmug

24/09/2006 14:13:00
Quote Anchor link
Inderdaad ik was al op zoek naar 'act'. Dat was al mijn stratiegie. Maar je krijgt toch zo'n exacte foutmeding om heel gericht te gaan zoeken? Ik vind in mijn schript 8x de zoekterm en 5 x met een rijnummer van 'hmm dit zou het wel een kunnen zijn' Blijft puzzelen en veel trail error, zeker als beginner.(nadenken zou ook kunnen maar dat werkt bij mij niet optimaal)
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

24/09/2006 14:51:00
Quote Anchor link
include() je iets aan het begin?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.