rommelig gastenboek?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ETL Developer Datawarehouse

ETL Developer Datawarehouse Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Senior .NET Developer Datawarehouse Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig

Bekijk vacature »

Lead Developer / C#.NET / coördinatie / meewe

Bedrijfsomschrijving Bij dit innovatieve productiebedrijf met 1000+ medewerkers wordt maatwerksoftware gemaakt, van het totale ERP pakket tot applicaties waar externe klanten gebruik van maken. Deze software wordt ontwikkeld met technieken als C#, .NET Core, ASP.NET, JSON en webservices met een front-end van Javascript / Angular. De nadruk ligt op de back-end. Als Lead Developer ben jij degene die het overzicht houdt op het ontwikkelproces van begin tot eind, je bepaalt de architectuur en stuurt het team van zo'n 5 ontwikkelaars aan. Wanneer er vanuit de business verzoeken komen voor nieuwe features of aanpassingen, ben jij degene die prioriteiten bepaalt. Je

Bekijk vacature »

Software Developer / Java / Kafka / Python

Bedrijfsomschrijving Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun fysieke producten en omdat dit een groot succes is, wordt het nu uitgerold over het hele bedrijf en daarmee een groot deel van de wereld. Er is dus werk aan de winkel! Jij werkt in het back-end team dat ervoor zorgt dat grote hoeveelheden data van de bron naar de front-end worden gebracht in het juiste formaat.

Bekijk vacature »

Developer Python Azure Financial Organisation

Bedrijfsomschrijving You will work with a major bank in the Netherlands that is digitalizing very quick. The IT department is facing enormous challenges and works on new initiatives to improve the business. This vacancy is in the IT department that is focused on Risk Enterprises. This department builds systems and models, which help the business to calculate, predict and prevent risks for internal and external customers. You will work in within a team that is end-to-end responsible for the RAP platform, a data lake used for (Credit Risk) Data Modelling purposes. The team is working fully Agile DevOps and has

Bekijk vacature »

Senior Software Developer Control Tower (NL)

Senior Software Developer Control Tower (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional Als Senior Software Developer Control Tower bij PostNL Pakketten impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door complexe bedrijf kritische logistieke business processen te vertalen naar de ontwikkeling en uitbreiding van onze Cloud IT-platformen en software oplossingen. Wat ga je doen? Supply chain logistiek is de wetenschap en kunst van het controleren en beheren van de stroom van middelen, informatie en goederen van de ene bestemming naar de andere. Een essentiële vereiste voor het bereiken van operational excellence in een supply chain

Bekijk vacature »

Medio fullstack C# developer gezocht, Barendrecht

Voor een bedrijf in Barendrecht zijn we momenteel op zoek naar een medior fullstack C# developer. Het bedrijf heeft een webapplicatie ontwikkeld waarmee hun doelgroep bepaalde administratieve processen makkelijk kan afhandelen. Met hun systeem zijn ze binnen hun sector koploper op het gebied van innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Door het succes van hun product en de mogelijkheid deze verder op te schalen, zijn ze momenteel op zoek naar een verdere uitbreiding van hun team. Het huidige team bestaat uit circa 20 mensen waarvan 7 .NET developer. Ondanks dat het een relatief jong team is, bezitten de meeste mensen behoorlijk wat kennis

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Software Developer / full-stack

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie binnen de zakelijke dienstverlening zijn wij op zoek naar een Software Developer met goede kennis van zowel Java als front-end technieken als Angular. Het betreft een organisatie bestaande uit ongeveer 100 mensen die klaar staan voor ruim twee duizend klanten. De organisatie staat bekend om het feit dat zij met hun kwalitatief goede dienst een van de snelste zijn. Dit valt op in de markt en dit bewerkstelligen zij door alles zoveel mogelijk te automatiseren. IT, en software development in het bijzonder, wordt als erg belangrijk gezien. Het complexe applicatie landschap is geheel maatwerk en geschreven

Bekijk vacature »

Full Stack Java of C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Full Stack Java of C# developers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Full Stack developer die enthousiast wordt van mooie projecten met high-end technologie? Dan

Bekijk vacature »

Automation Engineer

Who We Are: Abstraction Games is an Independent Game Studio where we do our own games, as well as co-development work and adaptations of other games. We started 13 years ago as 2 people in a garden shed, and now have over 50 people in a newly renovated office just outside of Eindhoven, in the Netherlands. We encourage an open and collaborative atmosphere. We surround ourselves with incredibly talented people who naturally promote a culture of discovery and innovation. We are currently working on a new IP that we’re not quite ready to talk about here, but we are really

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Bedrijfsomschrijving Als Junior of Medior .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De organisatie heeft ook een adviserende rol, omdat het de klantprocessen raakt en de markt constant in beweging is. Je komt te werken bij een familiebedrijf met een prettige sfeer en een fijne werkomgeving. De IT

Bekijk vacature »

SQL Database Developer in de zorgbranche

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is een ICT-partner voor zorginstellingen en zoekt momenteel versterking van een ervaren SQL Developer. Ze helpen zorginstellingen met hun ontwikkeling van innovatieve IT & Data oplossingen en hanteren daarbij een meta – data sctructuur. Ze bieden oplossingen voor het reduceren van kosten, forecasting, stuurinformatie en zelforganisatie. Op die manier kunnen de zorginstellingen zich focussen op hun core business, het verzorgen van hun patiënten. De organisatie bestaat nu 10 jaar en is in die tijd erg gegroeid. Het is een klein maar fijne organisatie met in totaal zo’n 25 mensen in dienst. De organisatie biedt veel vrijheid (bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

iOS Developer - InnoValor

InnoValor is a fast-growing fintech company that is conquering the world wide market with the award-winning SaaS identity verification solution ReadID. For further development of ReadID, Innovalor is looking for an iOS Developer for at least 32 hours a week. Functie omschrijving Your Job! Develop our ReadID SDK for iOS, both MRZ and NFC functionalities; Develop demo apps to demonstrate ReadID to potential customers; Develop for the public ReadID demo app for the App Store; Develop for our ready-to-use / white-label apps; Use the latest technology. We are on the latest Swift version. Large part of our codebase is targeted

Bekijk vacature »

Developer - 12build

Wil jij jouw vindingrijke expertise inzetten voor revolutionaire innovaties in de cloud? Vind je de (internationale) bouwsector interessant en tenminste 5 jaar werkervaring? Ben je ambitieus en wil je je analyserende skills laten gelden in een professionele development-team? Dan is 12Build op zoek naar jou! Functie omschrijving In ons development team zijn we steeds bezig om ons eigen Saas platform uit te breiden en te verbeteren. Wij werken onder andere met: PHP Laravel Microservices TypeScript, JavaScript Vue.js (Nuxt.js) Docker API Gateway, OpenApi AWS Services (Fargate, SNS, SQS, S3) MySQL, ElasticSearch Bitbucket Pipelines Terrafrom Jira, Confluence, Slack Functievereisten In het kort

Bekijk vacature »
Linda Overkleeft

Linda Overkleeft

21/02/2011 20:21:41
Quote Anchor link
Ik ben bezig met mijn eerste gastenboek. Je kunt boodschappen achterlaten via invoer.php (stuur ik niet mee). Ik vraag mij gewoon af of mijn script erg rommelig is of niet. Wat kan ik efficienter doen en misschien zitten er wel grote fouten in. Graag jullie deskundige mening.

verderop vinden jullie mijn script. Ik had hem de eerste keer fout meegestuurd.
Gewijzigd op 21/02/2011 21:08:07 door Linda Overkleeft

PHP hulp

PHP hulp

05/03/2021 21:10:38

Jasper DS

Jasper DS

21/02/2011 20:23:31
Quote Anchor link
gebruik jij even de [code][/code] tags
Gewijzigd op 21/02/2011 20:24:27 door Jasper DS

Linda Overkleeft

Linda Overkleeft

21/02/2011 20:27:33
Quote Anchor link
Eerste twee keer fout verstuurd, daarom heb ik de code weggegooid.
Opgeruimd staat netjes
Gewijzigd op 21/02/2011 20:50:35 door Linda Overkleeft

Victor Php

Victor Php

21/02/2011 20:34:11
Quote Anchor link
Zet helemaal aan het begin [.code] (zonder puntje)

Zet na </html [./code] (zonder puntje)

Linda Overkleeft

Linda Overkleeft

21/02/2011 20:38:00
Quote Anchor link
Volgens mij had ik het net goed gedaan... maar goed, hier komt ie.. wordt nu echt een rommelig gastenboek :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
<?php
function display_db_query($query_string, $connection, $header_bool, $table_params)
    {

$query="CREATE TABLE gastenboek (
    id int(11) NOT NULL  AUTO_INCREMENT,
    naam varchar(50) NOT NULL,
    boodschap text NOT NULL ,
    datum date NOT NULL,
    PRIMARY KEY (id)
    )
    TYPE = MYISAM"
;

// voer databasequery uit
    $result_id = mysql_query($query_string, $connection)//result ID onthouden voor verder gebruik, result id wordt retour gegeven
                or die("display_db_query:" . mysql_error());

// bepaal het aantal kolommen in het resultaat
    $column_count = mysql_num_fields($result_id)//mbv result id aantal kolommen in rijen aflopen
                    or die("display_db_query:" . mysql_error());

// TABLE form omvat optionele HTML argumenten die in de functie worden  doorgegeven
    print("<TABLE align=\"center\" width=\"45%\" $table_params >");

if (mysql_num_rows($result_id) >= 1) //deze if zorgt ervoor dat als er niets in staat er een melding wordt gegeven
        {
        //    echo ""; DEZE REGEL HEEFT DUS GEEN NUT
         // print the body of the table

while ($row = mysql_fetch_row($result_id))
            {

for ($column_num = 0;
                $column_num < $column_count;
                $column_num++)
                {

$field_name =
                    mysql_field_name($result_id, $column_num);//retourneert de naam van een veld, kolomkoppen worden weergegeven  
                    print nl2br ("<tr><Th width=\"15%\">$field_name</th><td width=\"30%\"> $row[$column_num]</TD></tr>");// nl2br zorgt voor HTML enters in gastenboek
                }          
              print("<tr><td colspan=\"2\"></td></tr>"); //DIT ZORGT VOOR EEN LEGE TUSSENREGEL WAARDOOR ER RUIMTE IS TUSSEN DE BOODSCHAPPEN
            }
            print("</TABLE>");  
        }

else
        {
            echo "Er zijn geen berichten in het gastenboek";
           }
    }

function
display_db_table($tablename, $connection, $header_bool, $table_params)//algemene functie
{
    $query_string = "SELECT naam, boodschap, datum FROM $tablename ORDER BY id DESC  "; //de nieuwste staat bovenaan
     display_db_query($query_string, $connection, $header_bool, $table_params);
}

//afhandeling formulier voor het gastenboek
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
    {

if (!$_POST['naam'] || $_POST['boodschap'] == "" || strlen($_POST['naam'] > 100))
        {

echo '<P>Er is een probleem, u heeft geen naam of boodschap achtergelaten</P>';
          }

else
            {
                {

$i_naam = AddSlashes ($_POST['naam']);
                $i_boodschap =  AddSlashes ($_POST['boodschap']);
                $naam = trim($i_naam);
                $boodschap = trim($i_boodschap);
                $datum = date('Y-m-d');
                }

$query = "insert into gastenboek (naam, boodschap, datum) values ('$naam','$boodschap', '$datum')";
            $result = mysql_query($query);
                if (mysql_affected_rows()==1)
                {

echo '<p><center> Jouw boodschap is in het gastenboek opgenomen.</center></p>';
                }

else
                {
                error_log(mysql_error());
                echo '<p> <center>Tijdens het opslaan is er iets misgegaan.</center></p>';
                }
            }  

}

?>

<HTML><HEAD><TITLE></TITLE></HEAD>
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
BODY, P      {color: black; font-family: verdana; font-size: 10 pt}
H1            {color: black; font-family: arial; font-size: 18 pt; text-align: center}
TH              {background-color:#0099FF;text-align:right; vertical-align:top}
-->
</STYLE>

<BODY>
<center><a href="invoer.php"><h4>Nieuw bericht toevoegen!</h4></a></center>
<h1>Gastenboek </h1>
<?php display_db_table("gastenboek", $global_dbh, TRUE, "BORDER=0"); ?>
</BODY>
</HTML>
Gewijzigd op 21/02/2011 20:48:57 door Linda Overkleeft

21/02/2011 20:46:35
Quote Anchor link
Klik op wijzigen (http://www.phphulp.nl/img/icon/forum/edit.png) en plaats voor function nog even <?php.

Mark L

Mark L

21/02/2011 23:09:21
Quote Anchor link
Victor Php op 21/02/2011 20:34:11:

Bij deze vertel ik jou over de ignore-tag:
Dus aan het begin en aan het einde ook

Edit:
Oké, sinds wanneer werkt dit niet meer? Sorry, ik heb niets te zeggen. Zinloze reactie.
Gewijzigd op 21/02/2011 23:11:40 door Mark L

21/02/2011 23:29:17
Quote Anchor link
Mark L op 21/02/2011 23:09:21:
Victor Php op 21/02/2011 20:34:11:

Bij deze vertel ik jou over de ignore-tag:
Dus aan het begin en aan het einde ook

Edit:
Oké, sinds wanneer werkt dit niet meer? Sorry, ik heb niets te zeggen. Zinloze reactie.

Dit is al een HALF JAAR zo.

Linda Overkleeft

Linda Overkleeft

22/02/2011 08:48:36
Quote Anchor link
Ik zou graag een reactie willen hebben op mijn eerste script, wat kan ik zoal verbeteren. Hij werkt wel,maar voor mijn gevoel is de code niet zo netjes

Maarten PHP

Maarten PHP

22/02/2011 08:55:14
Quote Anchor link
ondanks het commentaar vind ik het onoverzichtelijk
Gewijzigd op 22/02/2011 08:55:26 door Maarten PHP

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

22/02/2011 10:21:53
Quote Anchor link
Je maakt nu wel gebruik van functies maar als ik zo kijk doen ze eigenlijk niet meer als output uitspugen binnenin de functie.. Dan kan je net zo goed gewoon geen functies gebruiken.

Verder heb ik addslashes(); nooit echt gebruikt voor zover ik weet.. Gebruik daarvoor mysql_real_escape_string();

Je gebruikt print en echo's.. Gebruik gewoon overal echo's dit werkt beter/sneller en is overzichtelijker vind ik zelf. echo '';

Kijk ook eens naar de volgende functie: nl2br();

mysql_num_rows(); kan problemen geven wanneer je structuur van een tabel in MySQL verandert. Kijk eens naar mysql_fetch_assoc();

Voorderest ziet het script er redelijk uit. Ik heb erger gezien. Er valt nog wel meer te verbeteren maar met dit kom je al een groot stuk vooruit. Succes! (:

Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/02/2011 11:57:33
Quote Anchor link
Code (php)
1
    print("<TABLE align=\"center\" width=\"45%\" $table_params >");

Gebruik ' ipv " --> scheelt een boel escapen en maakt het wat overzichtelijker. Variabelen buiten quotes.

Code (php)
1
2
3
4
$i_naam = AddSlashes ($_POST['naam']);
$i_boodschap =  AddSlashes ($_POST['boodschap']);
$naam = trim($i_naam);
$boodschap = trim($i_boodschap);

Waarom maak je eerst $i_naam aan en vervolgens nog een keer $naam? Je hebt alles toch al in $_POST['naam'] staan? Zelfde voor boodschap.
Gewijzigd op 22/02/2011 11:58:18 door Obelix Idefix

Linda Overkleeft

Linda Overkleeft

26/02/2011 08:42:56
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties, duidelijk is dat ik nog veel te leren heb!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.