row exists

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »
Jasper

jasper

04/07/2006 11:29:00
Quote Anchor link
hoe kan ik testen een of bepaalde rij bestaat in mijn db, met zijn id,

ik wil rechtstraat vragen aan de db of de rij bestaat of niet, niet meer, om de query zo simpel en snel mogelijk te houden. Dit omdat ik dit 5000 keer achter elkaar moet doen, en het anders veel te lang duurt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:40:49
 
Robert Deiman

Robert Deiman

04/07/2006 11:31:00
Quote Anchor link
Waarop test je welke rij het is waarvoor je wil kijken of die bestaat?

(alleen op id, of wat?)
 
Niek s

niek s

04/07/2006 11:34:00
Quote Anchor link
de enee keer zeg je dat je op id wil kijken, de andere keer wil je kijken of de HELE rij al bestaat... :-/
 
Jasper

jasper

04/07/2006 11:45:00
Quote Anchor link
ik heb de id van een lid, en ik moet testen of dit lid bestaat, dit om ploegenlijsten uit te kuisen. vermits er drie tabellen zijn: leden, ploegen, en een relatietabel
als er een ploeg verwijderd wordt, blijven de relaties in de relatietabel staan. maar nu moet ik deze tabel uitkuisen, maar ook als er leden verwijderd zijn en in een ploeg staan. moet de relatie ook verwijderd worden natuurlijk. daarom moet ik kunnen dit lid bestaad of niet.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

04/07/2006 11:59:00
Quote Anchor link
SELECT relatie.lid_id FROM relaties WHERE
relatie.lid_id NOT IN(SELECT id FROM leden)

Volgens mij
 
Niek s

niek s

04/07/2006 21:39:00
Quote Anchor link
is daar dan net een phpfunctie voor ofzo? want ik heb het eigenlijk ook wel nodig..

Ik weet neit of dat ook gaat met MySQL, denk het niet, maar zoiets als: ifexists()? ( als ik de functie zowisow al goed hb gesreven )
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/07/2006 21:45:00
Quote Anchor link
In veel databases gaat dit automatisch, in MySQL helaas niet. Het heet referentiele integriteit. Stel dat je een order hebt met een aantal orderregels en dat je de order wilt wissen. Normaal gesproken moet een database dat verzoek weigeren, omdat er anders orderregels overblijven die niet meer bij een order horen. Als je tabel van het type MyIsam is, dan moet je dat handmatig checken. Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat je met het type InnoDB met zogenaamde foreign keys kunt werken die referentiele integriteit afdwingen.
 
Niek s

niek s

04/07/2006 21:48:00
Quote Anchor link
ja maar als ik nou een login systeem maak ( in mijn geval ) dan is het een beetje lastig als iemand met de naam 'henk' geregistreert staat in de db, iemand anders zich aanmeld met de naam 'henk' en dat die er dan 2 keer instaat,, dan krijg je fouten lijkt mij.. en anders krijg je dat hij niet word toegevoegd in de db, want hij bestaat al, en dat je dan geen melding krijgt.. oftewel iemand meld zich aan met de naam 'henk' en dan denkt ie, alles is goed gegaan,, geen error, OK! ik kan inloggen! en dan is het wachtwoord in een keer fout, en hij begrijpt er dan de ballen neit van!
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/07/2006 21:51:00
Quote Anchor link
@Niek: dat kun je simpel oplossen met phpMyAdmin. Door een veld "unique" te maken dwing je af dat elk veld in de database een unieke waarde moet hebben. Als iemand een record probeert in te voegen met dezelfde waarde voor het bewuste veld, krijg je een foutmelding met nummer 1062. Door via mysql_errno () te testen kun je de juiste melding naar de gebruiker sturen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Niek s

niek s

04/07/2006 21:58:00
Quote Anchor link
dus:
*set veld unique*
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
//database connectie
//INSERT gegevens

if(mysql_erno($query) == "1062") {
     echo "Deze gebruiker bestaat al,, ghehe,, verzin maar lekker iets anders!!!";
     exit();
}
else {
    echo "account aangemaakt":
    //eventuele andere checks...
}
?>

?>

 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/07/2006 22:09:00
Quote Anchor link
Nee, na het uitvoeren van een query kun je gewoon mysql_errno (dubbel r dus!) aanroepen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
    $sql
= "
        INSERT INTO tabel
        SET
            veld1 = '$veld1',
            veld2 = '$veld2'"
;
    if (!$res = mysql_query ($sql)) {
        if (mysql_errno() == 1062) {
            // record met die veldnaam bestaat al
        }
        else {
            // query is om een andere reden mislukt
        }
    }

?>
 
Niek s

niek s

04/07/2006 23:17:00
Quote Anchor link
hhmmzzzz,,
hoe kan ick dan in PHPMyAdmin opgeven dat een veld 'unique' is(of eigenlijk,, moet zijn)???
 
Jelmer -

Jelmer -

04/07/2006 23:22:00
Quote Anchor link
bij het aanmaken van een field het rondje waar het plaatje met een rode 'U' opstaat selecteren, of bij 'structuur' op het plaatje met de rode 'U' drukken.
 
Niek s

niek s

05/07/2006 10:52:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Error

SQL query:

ALTER TABLE `game_members` ADD UNIQUE (
`naam`
);

MySQL said:
#1170 - BLOB/TEXT column 'naam' used in key specification without a key length


Huh?? ik zet em dus op 'unique' maar dat kan niet?? :-s
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

05/07/2006 11:49:00
Quote Anchor link
OPlossing staat erbij.
Je moet een lengte opgeven
 
Niek s

niek s

05/07/2006 12:30:00
Quote Anchor link
Ja, maar als ik die opgeef werkt het nog niet!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.