ruimte tussen verschillende onderdelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

11/06/2014 23:14:32
Quote Anchor link
Hoi,
Misschien kan iemand mij hiermee helpen.
Ik heb de volgende html code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<div id="contactform">          
      <iframe src="contact.php"></iframe>
</div>

Daarbij heb ik de volgende css code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#contactform{
    border: 1px green solid;
/*    width:410px;
    height:370px; */
    margin:0;
    
    margin-left:-100px;
    padding:0;
    }
#contactform iframe{
    border: 1px solid red;
    margin: 0;
    padding: 0;
    width:410px;
    height:370px;
    }

Toch krijg ik ruimte tussen het het rode en het groene kadertje en ook ruimte tussen het rode kadertje en het formulier dat in het iframe wordt getoond. Wie heeft een idee hoe dat kan?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:31:12
 
Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

12/06/2014 14:34:34
Quote Anchor link
Door de iframe een display block te geven verdwijnt deze padding aan de onderkant, het is een algemene 'bug'.

http://jsbin.com/livez/1/watch
Gewijzigd op 12/06/2014 14:35:00 door Eschwin Moerkerken
 

12/06/2014 15:05:43
Quote Anchor link
Dank je,

Aan de onderzijde is de ruimte tussen rood en groen nu weg (Boven en links was er al geen ruimte). Aan de rechterzijde echter nog steeds niet. Ook is er nog steeds ruimte tussen de rode lijn en het formulier, en dan zowel links, rechts als onder.

Nog meer ideeën?

Jop
 
Joakim Broden

Joakim Broden

12/06/2014 15:08:35
Quote Anchor link
Dat formulier kun je niet stijlen aangezien die in het iFrame zit, tenzij je die contact.php kunt bewerken. Maar iFrames? We leven in 2014 niet in 1990.
 

12/06/2014 15:11:23
Quote Anchor link
Bijgaand een plaatje:
Afbeelding

Als het anders kan/moet dan met een iframe dan houd ik me van harte aanbevolen. Ik volg slechts de instructies van de oorspronkelijke maker van het formulier.

Toevoeging op 12/06/2014 15:13:50:

@ Metal Hertog Jan:
In 1990 waren er nog niet eens <frame>'s, laat staan <iframe>'s ... een iets genuanceerder oordeel mag best. Het is bovendien weinig constructief. Geef dan aan hoe het wel zou moeten.

Toevoeging op 12/06/2014 15:24:55:

PPS Er was tussen 1990 en 2014 wel ruim tijd om een bugje er uit te halen ;-)
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

12/06/2014 15:35:32
Quote Anchor link
Quote:
In 1990 waren er nog niet eens <frame>'s, laat staan <iframe>'s ... een iets genuanceerder oordeel mag best.

Klopt; is in 1996 geïntroduceerd... het feit dat iframes dus vaak achterhaald zijn klopt dus nog steeds ondanks dat iframes maar liefst 6 jaar "moderner" zijn dan Metal Hertog Jan aangaf.

Omdat je er rechtstreeks naar verwijst in je iframe, neem ik aan dat contact.php gewoon op dezelfde server draait.
Je zou bijvoorbeeld dus kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<div id="contactform">          
<?php include('contact.php');?>
</div>
 
Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

12/06/2014 15:36:08
Quote Anchor link
Aan de rechterzijde heb je nu een witruimte omdat je iframe een display block is, oftewel hij gedraagt zich als een blok over de gehele breedte als ik het goed heb, dit kun je eenvoudig op lossen door een float:left; of een display:inline-block; aan de iframe mee te geven.
 

12/06/2014 15:39:07
Quote Anchor link
Geprobeerd, maar dan gebeurd er waar ik al bang voor was (en waar ik niet veel van begrijp om het op te kunnen lossen):
Quote:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

12/06/2014 15:41:52
Quote Anchor link
Wat staat er precies op contact.php?

Waarschijnlijk nog een keer session_start();
Dat wordt nu geinclude op het moment dat er al iets naar de browser is gestuurd en dat gaat niet.
Als je voor session_start(); in contact.php eens even tijdelijk // zet. Werkt het dan?
 

12/06/2014 15:52:37
Quote Anchor link
@ Ramon:
WERKT! Nou ja, deels. Het formulier staat op: index.php?page=20, maar als ik op verzenden druk ga in naar index.php ... Heb je daar ook een oplossing voor? In het formulier staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"




CSS verandert in:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#contactform{
    border: 0px green solid;
    width:416px;
    height:370px;
    margin:0;
    margin-left:-100px;
    padding:0;
    }
#contactform iframe{
    display: block;
    border: 0px solid red;
    margin: 0;
    padding: 0;
    width:100%;
    height:100%;
    }

Dit lijkt het probleem van de lijnen op te geven. Als iemand nog een dee heeft om het probleem met de headers op te lossen en zo een zwaar verouderde <iframe> te voorkomen, dan houdt ik me van harte aanbevolen.
Gewijzigd op 12/06/2014 16:04:14 door
 
Joakim Broden

Joakim Broden

12/06/2014 15:57:23
Quote Anchor link
J Pla op 12/06/2014 15:11:23:
@ Metal Hertog Jan:
In 1990 waren er nog niet eens <frame>'s, laat staan <iframe>'s ... een iets genuanceerder oordeel mag best. Het is bovendien weinig constructief. Geef dan aan hoe het wel zou moeten.

Toevoeging op 12/06/2014 15:24:55:

PPS Er was tussen 1990 en 2014 wel ruim tijd om een bugje er uit te halen ;-)


Ik wil met die reactie aangeven dat frames zwaar verouderd zijn, ga niet wijsneus uithangen met jaartallen ;-) Los het anders op, bijvoorbeeld met een include zoals hier boven werd gemeld. De errors die je dan krijgt moet je stap voor stap fixen, desnoods met hulp van hier.

Header al ready send error is al tig keer beantwoord hier, gebruik de zoek functie maar eens kort gezegd: Er mag geen enkele output voor de headers staan.

BV http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-algemeen/header-already-sent/738/
Gewijzigd op 12/06/2014 16:07:10 door Joakim Broden
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

12/06/2014 16:37:44
Quote Anchor link
Als je in het formulier gewoon zet action="" (zonder iets tussen "") werkt het waarschijnlijk al.

Anders zou je nog kunnen doen action="index.php?page=20"
 

12/06/2014 20:58:18
Quote Anchor link
action="" zal een foutmelding geven in de validator, dus dan de "harde" methode. Wel jammer, want als een keer het adres wijzigt zal het niet werken.

Of is er een methode om de paginanaam inclusief het deel achter het "?" uit te lezen?
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

12/06/2014 21:54:33
Quote Anchor link
Quote:
action="" zal een foutmelding geven in de validator,

"zal" in de vorm van 'daar ga ik van uit' of je hebt het geprobeerd in een validator en het blijkt zo te zijn?

In 9 van de 10 form's zet ik action="" en dat is nog nooit slecht uit een validator gekomen.


Toevoeging op 12/06/2014 22:01:06:

Correctie: ik zie dat het in HTML5 niet meer zou mogen. Weet iemand hier misschien meer van?
 

12/06/2014 22:06:09
Quote Anchor link
Er stond eerst een fout in het script (echo vergeten voor $_SERVER['PHP_SELF']) en dat ging niet door de html5 validator.

Maar kom nu nog meer headers tegen in het script die foutmeldingen geven. Bovenin staat nog een ob_start(). Moet ik die dan misschien verplaatsen naar het begin van het hele script? En kan ob_start() nog invloed hebben op andere zaken?

Ik heb wel iets over headers gevonden, maar op zich duidelijk dat er geen header mag voorkomen na enige output. Als ik daar aan zou moeten voldoen, dan moet ik mijn hele site omschrijven. Iets waar ik niet echt op zit te wachten.

Aanvullend:
Dit is het script dat met include contact.php ingevoegd moet worden:
http://www.phphulp.nl/php/script/php-algemeen/contact-formulier-captcha-v2/1210/
Gewijzigd op 12/06/2014 22:17:35 door
 
Wouter J

Wouter J

12/06/2014 23:17:04
Quote Anchor link
>> Als ik daar aan zou moeten voldoen, dan moet ik mijn hele site omschrijven. Iets waar ik niet echt op zit te wachten.

Een script met verkeerde logica gaat alleen fouten ophopen. Dus het is een kwestie van nu iets kleins oplossen voor elke pagina (waarbij het alleen het verplaatsen van code van beneden naar boven het doctype betreft) of later echt je hele code opnieuw gaan herschrijven.

Inderdaad is action="" nutteloos: een attribute zonder value is gelijk aan geen attribute. Dus haal heel action="" weg en klaar is kees!
 

12/06/2014 23:28:41
Quote Anchor link
@Wouter
Ja, je hebt gelijk met het herschrijven. Maar voor die ene pagina waar ik wel een keer headers gebruik heel veel te herschrijven ... liever niet. Het is voor mij een hulpmiddel om mijn hobby te kunnen publiceren, niet werk ... Er zullen veel meer onlogische dingen in mijn scripts zitten die er bij het herschrijven ook niet uit gaan ... Dat zou betekenen dat ik in de toekomst nog een keer een herschrijving moet doen.

Dus liever antwoord op de vraag of ik iets met dat ob_start() kan doen.
Gewijzigd op 12/06/2014 23:29:20 door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.