Saldo ophalen van je bank account mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

25/10/2016 11:48:12
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Weet iemand of het mogelijk is om je huidige saldo op te vragen via php? Ik heb een zakelijke rekening bij Knab en wil graag van al mijn rekeningen het saldo uitlezen en weergeven op een scherm zonder steeds te hoeven inloggen handmatig.

Mvg Furio
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:14:09
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2016 12:01:22
Quote Anchor link
Heb je al bij je bank geïnformeerd of ze een API vrijgeven?
Ik kan me indenken dat zoiets niet geheel zonder slag of stoot zal gaan, en dat het enige moeite zal kosten, of dat je aan voorwaarden moet voldoen.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

25/10/2016 13:21:46
Quote Anchor link
Als Knab een mobile app heeft dan is de kans groot dat ze een API hebben waar dat ding mee praat, maar daar zal gegarandeerd een berg beveiliging, encryptie en verificatie omheen zitten, dus het zal niet een kwestie zijn van even een wachtwoordje in een constante zetten.

Je moet je sowieso afvragen of je dit moet automatiseren, want feitelijk sla je de toegang tot je hele bankrekening op in een script. Als dat script een keer op de verkeerde plek terecht komt...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2016 13:25:57
Quote Anchor link
En ik neem aan dat die datastroom van die app's achter SSL zitten. En dan wordt reverse-engineren behoorlijk lastig.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

25/10/2016 14:16:38
Quote Anchor link
Quote:
En ik neem aan dat die datastroom van die app's achter SSL zitten. En dan wordt reverse-engineren behoorlijk lastig.


SSL encrypt de verbinding tussen twee endpoints zodat hackers die de lijn besnuffelen, b.v. door het netwerk te sniffen alleen gecrypte data zien. De services die gebruik maken van die endpoints hoeven zelf niets te crypten of decrypten, dat wordt allemaal voor ze gedaan door de SSL layer.

Maar als je verbinding wilt maken zul je waarschijnlijk meteen een certificaat moeten aanleven en dat heb je niet...
 
Furio Scripting

Furio Scripting

26/10/2016 14:05:52
Quote Anchor link
Ik vond dit script: https://weejewel.tweakblogs.net/blog/6288/ing-saldo-ophalen-met-php.html

Maar dit lijkt niet meer te werken, ik heb getest met mijn ing rekening.

Een api heb ik nog niet gevonden van Knab, het lijkt erop dat het onmogelijk is om automatisch in je bank in te loggen om het saldo op te halen.

Toch bedankt voor de reacties!
 
Pg Vincent

Pg Vincent

26/10/2016 15:06:10
Quote Anchor link
Dat script doet ook precies wat je niet moet willen; de login gegevens van je bank in een script hardcoden... jakkes... :-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/10/2016 15:07:23
Quote Anchor link
>> en wil graag van al mijn rekeningen

Bedoel je dat je meerdere afzonderlijke rekeningen hebt bij Knab? Waarom niet gewoon 1 rekening met eventueel onderliggende (spaar)rekeningen? Of begrijp ik je verkeerd?
 
Ivo P

Ivo P

26/10/2016 15:29:05
Quote Anchor link
De KNABapp toont mijn beide rekeningen.

Volgens mij is het zelfs mogelijk om je saldo direct in te zien, maar dat weet ik niet zeker. Wil ik zelf ook niet op mijn telefoon hebben.

In elk geval verwacht ik niet dat een bank een api heeft voor directe toegang door allerlei ongecontroleerde scripts.
En via een grab html uit een webpagina lijkt me ook geen betrouwbare manier.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.