Samba in een W2K domain?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wout van der Burg

Wout van der Burg

16/01/2008 16:59:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer op het moment om een LAMP-server in een windows domein te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee oid? Ik kom er nl. helemaal uit :)

Het is de bedoeling dat gebruikers op ons intranet kunnen inloggen via Active Directory authenticatie (en dit mag niet gebeuren door een PHP script welke dmv een LDAP-functie controleert of de gebruiker geldig is). Maar de website moet worden gehost via een LAMP-server, dit scheelt nl. weer een Windowsserver licentie welke peperduur zijn :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wout van der Burg
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 12:01:46
 
Hipska BE

Hipska BE

16/01/2008 17:25:00
Quote Anchor link
eh.. is LAMP niet voor Linux en Wamp voor Windows?
 
- SanThe -

- SanThe -

16/01/2008 17:52:00
Quote Anchor link
Je hebt het over Samba en je hebt het over een website. Dat heeft niks met elkaar te maken. Samba 3.x kan aardig met Billy Gates-troep omgaan.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

16/01/2008 18:15:00
Quote Anchor link
Wat wil je nou? Active Directory op een Linux machine? Dat gaat niet. Wel kun je een PDC gebruiken. IK gebruik SMEserver. Hier in zit een totaal pakketje van: Windows inloggen, Apache, PHP, MySQL. Helaas zitten bij de laatste versie hiervan nog geen PHP5 en MYSQL5.
 
Wout van der Burg

Wout van der Burg

17/01/2008 11:02:00
Quote Anchor link
Wij hebben nu een W2k server staan met IIS 5 waarop ons intranet staat.
Wanneer een gebruiker naar dit intranet surft, moet hij inloggen dmv een active directory authenticatie, omdat dit in IIS zo is beveiligd.

Ik vraag me nu af of deze zelfde situatie kan worden voortgezet met een linux-webserver?
 
- SanThe -

- SanThe -

17/01/2008 11:13:00
Quote Anchor link
Een linux webserver? Je bedoelt Apache. Zonder gebruik van LDap gaat dat naar mijn weten niet lukken.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/01/2008 11:21:00
Quote Anchor link
Je hoeft geen Samba te gebruiken. Het is inderdaad voldoende om een LDAP-query te gebruiken. Er staat geloof ik op deze website een voorbeeld van.

Je kan dan zelfs nog bijvoorbeeld groepen aanmaken in de AD waarmee je op het intranet bepaalde rechten geeft. Dus een groep 'Beheer intranet' op de AD. Gooi er een gebruiker in. Die logt in en kan dan op het intranet het beheer doen (ervan uitgaande dat het intranet verder goed geprogrammeerd is).
 
Wout van der Burg

Wout van der Burg

21/01/2008 09:55:00
Quote Anchor link
Ja precies, die methode heb ik al eens eerder geprobeerd.. :)
tnx anyway :)

Maar voor dat LDAP-gedoe heb je dus een PHP inlogscript nodig, en dat willen ze hier niet, omdat dat vergeleken met een IIS AD-beveiliging niet veilig genoeg is.. omdat je dan te maken krijgt met dingen als session-hijacks, etc

slotje er op :) tnx
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.