scherm formaat naar de database gaat fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ronald E

Ronald E

02/06/2011 00:03:55
Quote Anchor link
ik gebruik dit is een script

// scherm formaat
$width = "<script>document.write(screen.width); </script>";
$height = "<script>document.write(screen.height); </script>";
$resolutie = $width ." X ".$height;

en als ik dit in de database wil stoppen met INSERT INTO krijg ik een dit als antwoord in de database.
<script>document.write(screen.width); </script> X <script>document.write(screen.height); </script>
hoe kan ik dat veranderen zo dat ik wel de 2 waardes krijg.
en als ik het neer zet zo
echo "je scherm resolutie is ".$resolutie ."<br />";
ziet het er wel goed uit zo als ik wil

wat doe ik dan fout
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:31:44
 
Arjan -

Arjan -

02/06/2011 00:10:34
Quote Anchor link
Leer eerst eens wat precies javascript is en hoe het werkt alvorens je met deze vraag verder gaat. Javascript en php kan je namelijk niet 1 op 1 met elkaar laten communiceren. Javascript is namelijk client side en php server side...
Gewijzigd op 02/06/2011 00:12:04 door Arjan -
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 00:13:07
Quote Anchor link
is er een manier die ik dan wel kan gebruiken om de scherm resolutie op te slaan in de databese?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2011 00:15:04
Quote Anchor link
Waarom zou je dat uberhaupt willen?
 
Arjan -

Arjan -

02/06/2011 00:15:46
Quote Anchor link
Ajax request doen met de waarden en die via php opslaan. Waarom wil je deze gegevens eigenlijk opslaan?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/06/2011 08:45:02
Quote Anchor link
of je gebruikt google analytics
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 09:13:02
Quote Anchor link
ik wil het gebruiken voor me eigen counter.
en daar nast wil er later uit kunnen halen met wel systeem en scherm resolutie word gebruikt.
 
Erwin Renkema

Erwin Renkema

02/06/2011 10:42:43
Quote Anchor link
Mag het eigenlijk niet aanmoedigen, maar na basis JavaScript zou ik gewoon direct overspringen naar jQuery ;). Dit is tegen principes in, maar ach, jQuery is zo menselijk gedocumenteerd dat het bijna geen custom JavaScript meer vereist.

Met jQuery POST je zo van alles en nog wat naar je PHP script om het in de database te zetten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
var width = $(window).width();
var height = $(window).height();

$.post("statistieken.php", { schermBreedte: width, schermHoogte: height }, function(data) {
    alert("Data Loaded: " + data);
});


Dit is trouwens nog maar het scherm. de resolutie zaken kun je op de jQuery site van wel vinden: http://www.jquery.com/
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 10:48:05
Quote Anchor link
wat is Ajax request ?
 
Erwin Renkema

Erwin Renkema

02/06/2011 11:00:42
Quote Anchor link
AJAX is een methodiek van JavaScript om asynchroon HTTP aanvragen te doen, want HTTP is een richtingsverkeer. Dat wil dus zeggen; je kunt data heen en weer sturen zonder de pagina te verversen, maar natuurlijk nog veel meer. Echter moeten we het nog niet te lastig maken :).

Je kunt met AJAX dan bijv. bijhouden wat een gebruiker doet tijdens het gebruik van de pagina door constant "luister-functies" aan te laten staan en de PHP script te laten weten dat er bepaalde handeling gebeuren. Je kunt alles zelf bepalen.
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 13:38:44
Quote Anchor link
ik weet even niet waar ik het moet zoeken om de resolutie op te slaan in de database
al geprobeert als file maar dan zet hij ook het javasript daar neer.
ik wil alleen maar de 2 schermwardes in een string krijgen en opslaan in de database.

wie kan me helpen
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/06/2011 13:41:41
Quote Anchor link
kijk eens naar jquery, dat maakt het javascript allemaal veel simpeler.

Dan kan je via de jquery.ajax() de gegevens van de resolutie enzo in de database zetten
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 13:46:41
Quote Anchor link
Je kan ook met PHP een image maken van 1*1 pixel in de achtergrond kleur. Deze heeft een GET-paramenter met o.a: document.write(screen.width) en document.write(screen.height), die hij doorstuurt naar een database.

Op die manier werken de statistieken-sites zoals NedStad, Topstat etc ook.
Maar AJAX en jQuery is natuurlijk een stok toffer...
Gewijzigd op 02/06/2011 13:47:54 door - Ariën -
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 13:50:11
Quote Anchor link
ja sorry van java heb ik geen kaas gegeten.
het eenigste wat ik zoek is
$width = "<script>document.write(screen.width); </script>";
$height = "<script>document.write(screen.height); </script>";
$resolutie = $width ." X ".$height;
in die $resolutie de waardes te krijgen. ik kom er zo niet uit
 
Hannes Bossuyt

Hannes Bossuyt

02/06/2011 13:50:17
Quote Anchor link
Je wilt een cliënt side taal combineren met een server side taal, en dat lukt niet. Daarom moet je via AJAX communicatie verzorgen tussen server en cliënt, zoals hierboven al aangegeven is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 13:51:58
Quote Anchor link
Quote:
ja sorry van java heb ik geen kaas gegeten.

Hoeft ook niet, Java is totaal wat anders dan JavaScript.
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 13:53:08
Quote Anchor link
jquery.ajax() heb ik al in gegeven bij google maar dat is het nog wat raars voor me ik werk helemaal niet met java. ja dat kleine rotscript voor die resolutie
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 13:54:29
Quote Anchor link
Kijk eens hier:
http://docs.jquery.com/How_jQuery_Works

En vergeet alles wat over JAVA gaat, we hebben het hier over JavaScript, en het jQuery framework wat het scripten in JavaScript behoorlijk simpeler maakt.
Gewijzigd op 02/06/2011 13:54:57 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/06/2011 14:40:06
Quote Anchor link
Ronald E op 02/06/2011 09:13:02:
ik wil het gebruiken voor me eigen counter.
en daar nast wil er later uit kunnen halen met wel systeem en scherm resolutie word gebruikt.


Van mij mag je hoor, maar je database wordt een stuk zwaarder... ga je dan ook opslaan welke browser men gebruikt en welk operating system enz.?

Zoals al eerder is gezegd, je kunt hier beter bestaande software voor gebruiken zoals Google Analytics. Daar zit veel en veel meer in dan alleen schermresoluties en je kunt er ook nog eens veel meer mee. En bovendien, het is heel makkelijk te implementeren in jouw website. Dat stelt echt helemaal niks voor.
 
Ronald E

Ronald E

02/06/2011 15:10:51
Quote Anchor link
ja dat heb ik al klaar staan allen die schermresolutie lukt dus niet.
Google Analytics zou ik ook kunnen gebruiken. sommigedingen zelf beheren is ook leuk. als het allemaal wil werken. en kan het ook niet vinden hoe het met jquery.ajax() moet dus denk dat ik het projecje maar moet afschieten en alleen een standaard domme teller er in moet zetten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 19:49:49
Quote Anchor link
Maar wat heb je geprobeerd? Er zijn ook nog eens voorbeelden gegeven.... ;-)
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.