Schoolopdracht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »
Jelle Hi

Jelle Hi

22/09/2012 16:28:50
Quote Anchor link
Hallo mede-PHP'ers!,

Ik moet school een po maken (prakitsche opdracht) en omdat ik al thuis ben in html/css moet ik de inhoud laden uit de database.

Ik heb nu als eerst een layout gemaakt en zou graag jullie mning erover horen.

Link: http://school.jseubring.nl/po/

De subtext onder het logo die moeilijk te lezen is moet ik nog weghalen. En verder staat er ergens dat er een blok geel zou zijn dat klopt dus ook niet meer.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik sta open voor kritiek
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:50:53
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2012 16:36:06
Quote Anchor link
Heb je geen doctype?
 
Eddy E

Eddy E

22/09/2012 17:11:43
Quote Anchor link
Menu werkt niet lekker: trilt/schuift bij hoveren.
Je tekst is niet goed leesbaar.
Achtergrondplaatje is leuk, rest is.... veel te simpel. Dat kan veel beter.
En waarom is je logo een plaatje met alleen tekst? Gebruik dan gewoon font-face van CSS.
Je formulier bovenin werkt niet (ik mis ook een verzend-knop).

Het gele vlak (voor developen) is wit....?
 
Jelle Hi

Jelle Hi

23/09/2012 11:37:30
Quote Anchor link
@Aar tis nog in ontwikkeling, dus was wat dingen vergeten, ga het zometeen aanpassen! ;).

@Eddy met het menu ben ik nog aan het stoeien, wat ik wil is dat ie bij het hoveren iets hoger wordt en dus iets uitsteekt tegenover de rest.

En welke tekst is slecht leesbaar?

Zoals ik zei is het alleen een layout, de functies moeten nog komen, zoals het zoekformulier. En,... simpelheid heeft ook wat!

In ieder geval bedankt voor jullie feedback
 
Write Down

Write Down

23/09/2012 11:48:26
Quote Anchor link
Veel te druk als je het mij vraagt. Mijn aandacht wordt steeds getrokken naar die (veel) te drukke achtergrond.
 
- Raoul -

- Raoul -

23/09/2012 11:58:33
Quote Anchor link
Ik raad je aan om je layout al met HTML5 te maken.
Paar puntjes:
- <!doctype html> even voor je <html> zetten
- <div class="article"> kan <article> worden en <div class="navigatie"> <nav> dacht ik.
- Je bent <meta charset="UTF-8"> vergeten
- "website ontwerp en realisatie" is té licht
- Bij een hover je menu kopjes kleiner maken vind ik niet echt passend.
- De achtergrond is veel te druk
- Het grijs van je zoekbar past niet bij het grijs van de transparantie.
 
Wouter J

Wouter J

23/09/2012 14:55:09
Quote Anchor link
Tja, het zal waarschijnlijk wel een van je eerste websites zijn? Dan vind ik het wel aardig, anders niet echt.

2 punten die mij echt in 1 ogenblik opvallen:
1) Afleiding
Het lezen van de tekst/content die op een pagina staat is het hoofddoel van elke site ter wereld. Als designer moet je daaraan denken en meer leren omgaan, je moet doorkrijgen dat niet jou design het belangrijkst is maar hoe je de tekst in jou design plaatst.

Er staan nu ong. 10 woorden op je site, ik heb er nog 0 van kunnen lezen. Of mijn ogen gaan uit naar de veel te drukke achtergrond, of ze dwalen af wat er nou allemaal in de header staan of ik kan de tekst niet lezen (kom ik straks op). Hoe je dit makkelijk en snel kunt oplossen:
- Haal de opacity weg, dit is vaak (eigenlijk nooit) een goed idee om te gebruiken in secties waar tekst instaat. Maak de achtergrond van de tekst egaal en het liefst wit of iets wat er net tegenaan hangt (#eee bijv.).
- Vaak hoef je nu niet eens meer iets aan de achtergrond van de pagina te doen, maar misschien is dat wel nodig en dan zul je de kleuren in de afbeelding wat meer doorzichtig moeten maken, waardoor ze allemaal wat meer naar de oranje achtergrond toegaan.

2) Typografie is gewoon slecht
Sorry dat ik het zeggen moet, maar je typografie is slecht. Je font is niet een echt leesbaar font voor het web. Je kan duidelijk zien dat het een gratis font is, want per font-size verschilt het lettertype. De ene keer is hij rond en de andere keer bijna vierkant.
Tevens is het ook een font die weer veel te veel afleid. Kijk eens naar fonts als PT sans of Open sans (allebei op google webfonts te verkrijgen) dat zijn echte goede gratis fonts.
Bedenk als je opzoek gaat naar een font ook erg goed dat je 2 verschillende soorten fonts hebt op het web: Display- en Text fonts. Display fonts zijn voor headers en text fonts voor de tekst. Text fonts kun je ook voor headers gebruiken, maar display fonts niet voor tekst. wat jij nu hebt lijkt me meer in de categorie display fonts dan tekst fonts.

Als laatste zit er niet echt veel verschil tussen een heading of de normale tekst. Mijn oog wordt niet naar de headings getrokken en onbelangrijke dingen zie ik als even belangrijk als de normale tekst. Probeer verschil te maken, maak de normale tekst wat groter; de headings nog groter (en eventueel bold (niet fault bold)); en onbelangrijke tekst kleiner.

Code
- Ik mis een doctype, dit is verplicht op regel 1
- meta charset hoort als eerste element in het head element
- Er bestaan 101 meer elementen dan div en span. Verdiep je eens in de elementen en ga na wat hun betekenis is. Met HTML probeer je wat wij zien, dus wat belangrijk is en wat niet, uit te beelden voor de bot (van google of het browser bijv.). Denk bijv. aan kopjes in heading elementen (<h1> t/m <h6>) waarbij H1 uniek en belangrijk is en H6 compleet onbelangrijk (gebruik je bijna nooit) is.
Tekst zien wij bijv. in een alinea, een bot kan dat niet zien, die heeft daarvoor de paragraph element (<p>) nodig. Of bijv. de datum, wat denk je van een time element?
- Voor achtergrond kleuren of je geen afbeeldingen te gebruiken. Een kleur opgeven is 100 keer beter.

Contrast
Je site heeft erg weinig contrast in de zin van kleurverschil tussen achter- en voorgrond. De header bijv. niet leesbaar, zowel de slogan als de zoekbar. Zelfs in het menu heb ik er moeite mee.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

23/09/2012 20:23:01
Quote Anchor link
@Raoul: Zoals ik in me 2e reactie al zij: doctype ging ik nog toevoegen, alleen heb ik beperkte internetverbinding, aangezien m'n provider loopt te kloten. Dus nu doe ik het met een mobiele hotspot van men telefoon.

Verder: ik mocht van m'n docent geen speciale html5 tags gebruiken voor me layout (moest met divs en spans). Zoals ik al zei wordt de webdesign en realisatie er nog afgeknipt ;). Hover is al aangepast, die zoekbar ga ik nog mee bezig.

@Wouter J: Weer een probleem met de docent: "Maak dat doorzichtig". Verder ga ik kijken naar een ander lettertype. Verder de code: Zie bovenaan..

PS: Mijn docent heeft volgens mij les gehad in het HTML 1.0 tijdperk
Gewijzigd op 23/09/2012 20:23:51 door Jelle Hi
 
Wouter J

Wouter J

23/09/2012 22:53:29
Quote Anchor link
Geen van mijn op/aanmerkingen op je code heeft te maken met HTML5, sterker nog bijna alle elementen bestonden al in HTML2 (wat wordt gezien als de eerste echte HTML)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/09/2012 23:27:30
Quote Anchor link
Een doctype is al de eerste stap bij het bouwen van de site. Die voeg je niet 'even later' toe.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/09/2012 10:47:03
Quote Anchor link
Jelle Seubring op 23/09/2012 20:23:01:
PS: Mijn docent heeft volgens mij les gehad in het HTML 1.0 tijdperk


Iedereen heeft het geleerd toen het nog minder geëvolueerd was als nu. Of dat nu 2 jaar geleden is of 15; de tijd staat niet stil.

en als je met IT bezig bent, weet je dat je moet mee evolueren.
Anders moet je maar geschiedenis gaan doen, of zo...

Maar ja, hier kan jij niet aan doen en die docent ken ik ook niet.
 
Niel Debraune

Niel Debraune

29/09/2012 16:19:33
Quote Anchor link
Mooi, maar ik vind het zo simpel, niet?
 
Eddy E

Eddy E

29/09/2012 19:24:05
Quote Anchor link
Jelle Seubring op 23/09/2012 20:23:01:
Verder: ik mocht van m'n docent geen speciale html5 tags gebruiken voor me layout (moest met divs en spans). Zoals ik al zei wordt de webdesign en realisatie er nog afgeknipt ;). Hover is al aangepast, die zoekbar ga ik nog mee bezig.


Mag je wel electriciteit gebruiken? Of alleen een stoommachine?
Wat een onzin: HTML 5 is er: gebruik het.
't Kan ook prima zonder die tags, maar 't is veel mooier/beter met.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.