Scope problem?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatieontwikkelaar .NET en of Java

We leven in een wereld die 24/7 draait op technologie. Een mooi gegeven, maar ook een flinke uitdaging. Niet iedereen weet complexe IT-omgevingen up and running te houden. Bij ICT Group weten wij heel goed hoe we alles wél draaiende kunnen houden. Hoe? Samen met onze collega’s van Outsourced Services. Onze (en wellicht jouw toekomstige) collega’s nemen het beheer van software uit handen van onze klanten en zorgen ervoor dat we een mooie balans creëren tussen investering en rendement. Deze afdeling heeft als doel een toegevoegde waarde te zijn voor haar klanten door mee te denken en samen tot innovatieve

Bekijk vacature »

Salesforce developer

Functieomschrijving Do you want to help shape the global Salesforce environment of the world’s largest HR service provider, defining, building and continuously improving the solution 28.000 people will use on a daily basis? Helping shape the working life of over 500 million talented individuals? As part of building a global Salesforce programme we are looking for multiple experienced Salesforce Developers. You work closely with our Technical lead, product owner and other salesforce developers and consultants to implement and integrate a global package of features based on Sales Cloud, Services Cloud, Marketing Cloud and Bullhorn for Salesforce, including but not limited

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer @ Alkmaar

2021-08-20 iSense Back-end PHP Developer Ben jij een developer die de volgende stap in zijn carrière wilt maken? Wijk jij niet uit voor precisie werk in een open en informele omgeving? Lees dan snel verder en reageer! ISCA41143 Organisatie Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken in een organisatie met een open en informele sfeer. Het

Bekijk vacature »

Databasebeheerder

Informatievoorziening is een vakgebied waarin de ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen en dat staat soms in contrast met het werken voor een gemeente. Wij zien dat juist als een uitdaging. Wat ons extra motiveert is dat we hier, in tegenstelling tot in veel andere organisaties, echt voor en met mensen werken. We werken niet geïsoleerd aan een product zoals een website of applicatie, maar zoeken juist contact met andere afdelingen. De gemeentelijke organisatie en dus ook de inwoners van Haarlem en Zandvoort profiteren hiervan. Ons DBA-team is verantwoordelijk voor onze MS SQLServer, Oracle en PostgreSQL cluster-omgevingen. We hebben in

Bekijk vacature »

Data analist

Data analist Business Intelligence vormt binnen Red je Pakketje een belangrijke afdeling die de meest belangrijke processen binnen het hele bedrijf ondersteunt. Binnen het BI-team heb je als data analist alle data tot je beschikking en krijg je de mogelijkheid om vorm te geven aan hoe Red je Pakketje haar data gebruikt om sneller en betere beslissingen te maken. Uiteindelijk zorgen jouw oplossingen ervoor dat jouw collega’s binnen andere afdelingen beter inzicht hebben in hun processen waardoor zij data-gedreven beslissingen kunnen maken. Jouw rapportages en analyses gaan ervoor zorgen dat Red je Pakketje elke dag weer een stukje beter is.

Bekijk vacature »

.Net / C# Developer - Banking

When .Net/C# is your passion, apply now and join our team! Your day-to-day activities As an experienced .Net/C# developer you will use your skillset to develop new financial applications and services that are not fully automated by standard systems. You will ensure quality and security in ASP.Net and C#. You will work in a multidisciplinary Scrum/Agile team and together you will ensure that the transition to Cloud will go as smoothly as possible. What you need to be successful in this role You are customer focused and enthusiastic. You are at the forefront of architectures, tools and techniques that are

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure @ Ede

2021-09-27 iSense .NET Developer Azure Ben jij een (Medior) .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij naast C# werken met nieuwe technieken zoals Microservices, Docker en Azure? Lees dan nu verder! ISKO45882 Organisatie Deze organisatie in de regio van Ede/Wageningen waar jij als .NET Developer komt te werken is marktleider en pionier op het gebied van High-Quality apparatuur in de zorg. Het Scrum team waar jij deel van zal uitmaken bestaat uit zes developers. Als .NET Developer draag jij dagelijks bij aan een gezondere toekomst. De apparatuur waar

Bekijk vacature »

Data Engineer

Data Engineer - Smart Logistics Functiebeschrijving: Ben jij de Data Engineer die het verschil weet te maken door data te transformeren naar business values? Wil jij met innovatieve data-oplossingen bijdragen aan de transformatie van onze klanten om data-driven organisaties te worden binnen de transportsector? Wat ga je doen? Als ervaren Data Engineer help je mee met het uitbreiden van onze positie bij klanten in de wereld van Transport & Logistiek. Je bouwt binnen ons team verder aan de ontwikkelingen het onderhoud van (Cloud) dataplatformen en werk je mee aan het uitvoeren van de architectuur van nieuwe projecten. Samen met een

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar @ Oldenzaal

2021-07-22 iSense .Net Ontwikkelaar Wil jij werken aan software wat overal ter wereld wordt gebruikt? Wil jij werken in een platte organisatie met oog voor zijn werknemers? Lees dan snel verder! ISHA49468 Nieuw Organisatie Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en onderhoud. Deze applicatie omgevingen draaien

Bekijk vacature »

Magento Developer

Bedrijfsomschrijving Voor een snelgroeiend bedrijf die zich bezighoudt met het ontwikkelen van de beste webshops ben ik op zoek naar een Magento developer. Ze bestaan nu 5 jaar en zijn in korte tijd gegroeid naar een onderneming van 10 personen. Door het succes zijn ze nu op zoek naar versterking van hun team. Het is en ambitieus bedrijf die alles uit hun webshops en E-commerce marketing probeert te halen. De werksfeer kun je omschrijven als lekker informeel. Je krijgt hier de ruimte om je creativiteit erop los te laten. Als jij denkt dat jouw idee een betere oplossing is en

Bekijk vacature »

Technische Frontend developer naast station

Bedrijfsomschrijving Deze mooie organisatie is gevestigd nabij het station en dus heel goed bereikbaar met het OV. Onze klant is de toekomst als het gaat om e-platforms! Ze behoren ondanks dat ze relatief klein zijn qua omvang tot de top wat betreft het ontwikkelen van e-platforms in Nederland! Dit is ook te leiden uit de prominente opdrachtgevers die zij hebben. Het bedrijf is zeer dynamisch en je komt in een mooi (en ook erg gezellig) kantoor te werken in een team met 5 andere professionele collega's. Samen maak je gebruik van bewezen en nieuwe technologieën om de PHP software ontwikkeling

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer - Infrastructure

Ben jij een ontwikkelaar die wil bijdragen aan de applicatie ontwikkeling van klanten die zich primair bezig houden met de vitale onderdelen van Nederland, zoals transport, weg, water, spoor en gas, water en licht? Lees dan verder! Wat ga je doen? Als Full Stack Java Ontwikkelaar draag je verantwoordelijkheid voor het gehele proces van het omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen van kennis en beslissingen, problem management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in zowel SAFE of DevOps gestuurde omgevingen als ook in omgevingen die nog werken volgens het traditionele waterval model. Als

Bekijk vacature »

System engineer Buitendienst

Ben jij een zelfstandige, oplossingsgerichte System engineer die een kei is op het gebied van planning én energie haalt uit het oplossen van problemen en uitdagingen? Wil jij jezelf óók graag verder ontwikkelen? Dan is deze uitdaging bij NEH zeker wat voor jou! WAT GA JE DOEN Als System engineer bij NEH ben jij (mede)verantwoordelijk voor het naar tevredenheid en volgens plan uitvoeren van changes en migratieprojecten bij onze (nieuwe) klanten. Het installeren van servers en software, een adviesrol over het verbeteren van de ICT-infrastructuur en het op locatie of remote oplossen van incidenten en problemen behoren hierbij tot jouw

Bekijk vacature »

Software C#.NET Developer Security Software Maatwe

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie bouwt applicaties op bestaande applicaties van grote organisaties om zo de inlogportalen veiliger en robuuster te maken. Het software development team is groeiende en daarom zijn wij op zoek naar een pientere, ervaren en goede software developer .NET die graag intern aan de slag wil gaan op locatie Den haag. Het bedrijf staat voor kwaliteit en dat zie je in alles terug. Het pand is mooi ingericht en er wordt gewerkt met nieuw apparatuur. Ook zijn er professionele werkwijzes geïmplementeerd om te waarborgen dat er kwaliteit geleverd wordt. Dit bedrijf is een dochteronderneming van het moederbedrijf wat

Bekijk vacature »

Microsoft Developer Technische Automatisering

Regio: Deventer, Eindhoven Wil jij je Microsoft kennis inzetten in binnen de technische automatisering in onze business unit machine & systems? Zoek jij een omgeving met collega's uit je vakgebied met wie jij jouw kennis kunt delen en van wie je kunt leren? Is werken voor een Microsoft Goldpartner voor jou een extra plus? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar nieuwe Microsoft collega's met passie voor deze technische unit. De functie Als .NET Software Developer werk je aan diverse software ontwikkelprojecten binnen de technische automatisering Je ontwikkelt innovatieve oplossingen voor onze klanten zowel

Bekijk vacature »
Cees St

Cees St

03/06/2008 14:27:00
Quote Anchor link
hoi in een Class maak ik in met een public functie een andere class die ik in een list(array) wil opnemen, zodra de functie verlaten word is de class in de list niet meer aanwezig

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
        //dit is de functie in de class, die dus een list met subclasses moet worden
    public function add_proces($id, $name="") {
        if (!in_array($id, $this->proceslist)) {
            $uproc = new user_proces();
            $uproc->set_id($id);
            if ($name!="") $uproc->set_name($name);
            $this->proceslist[$id]="Test";//dit neemt die wel
            $this->proceslist[]=&$uproc;//maar deze niet
        }
    }

?>

Weet iemand wat ik fout doe, ik heb er nu al een uurtje naar zitten turen en heb het nog steeds niet gevonden.

PHP hulp

PHP hulp

16/10/2021 16:50:32

Cees St

Cees St

03/06/2008 14:30:00
Quote Anchor link
Weet overigens iemand waarom ik dit bericht niet meer kan wijzigen?

Want $this->proceslist[]=&$uproc;//maar deze niet
moet $this->proceslist[$id]=&$uproc;//maar deze niet...zijn

- SanThe -

- SanThe -

03/06/2008 15:06:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de http://www.phphulp.nl/imgs/forum/edit.gif knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

03/06/2008 15:48:00
Quote Anchor link
$id++?

Cees St

Cees St

03/06/2008 15:58:00
Quote Anchor link
JA dat bumpen weet ik nu wel, laat ze het dan eerst eens zo maken dat ik een geplaatst bericht kan wijzigen!!!!!!!!!
Dus dat gezeur ben ik nu wel zat.

Joren de Wit

Joren de Wit

03/06/2008 16:01:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
$this
->proceslist[]=&$uproc;
?>

Je geeft $uproc by reference mee, oftewel de entry in proceslist is niets meer dan een verwijzing naar een variabele uit je method. Zodra die method beeindigd wordt, is deze variabele niet meer beschikbaar en je verwijzing is dan dus ook nutteloos.

Haal die & eens weg, dan werkt het waarschijnlijk wel.

Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

03/06/2008 16:06:00
Quote Anchor link
Cees ('v') schreef op 03.06.2008 15:58:
JA dat bumpen weet ik nu wel, laat ze het dan eerst eens zo maken dat ik een geplaatst bericht kan wijzigen!!!!!!!!!

Je kunt je bericht wel wijzigen, lees de bumpalert hierboven maar even door, dan leer je nog eens wat.

Cees St

Cees St

03/06/2008 16:35:00
Quote Anchor link
Cees ('v') schreef op 03.06.2008 15:58:

Heb ik het verkeerde knopje zitten gebruiken¿

Cees St

Cees St

03/06/2008 16:37:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 03.06.2008 16:01:
Code (php)
1
2
3
<?php
$this
->proceslist[]=&$uproc;
?>

Je geeft $uproc by reference mee, oftewel de entry in proceslist is niets meer dan een verwijzing naar een variabele uit je method. Zodra die method beeindigd wordt, is deze variabele niet meer beschikbaar en je verwijzing is dan dus ook nutteloos.

Haal die & eens weg, dan werkt het waarschijnlijk wel.

Die reference heb ik geplaatst nadat het andere niet werkte.

Cees St

Cees St

04/06/2008 13:53:00
Quote Anchor link
Het was inderdaad een scope probleem.
Nadat ik de child.class op hetzelfde niveau creëerde als de class waar hij in een list wordt opgenomen, werkt het naar verwachting.

Een class creatie in een functie van een parent class verdwijnt dus weer.
Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar dat betekend dat classes die aan een list van een andere class worden toegevoegd dus op het zelfde niveau gecreëerd dienen te worden en dat is zeker niet wat je altijd wilt.

Is er iemand die een oplossing daarvoor weet?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.