script dat op site dingen doet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Adje

John Adje

16/01/2013 23:44:23
Quote Anchor link
Ik wil een website en als je dan een bepaalde pagina aanroept dat je er dan het volgedne gebeurd:
-Hij opent een site (www.voorbeeld.nl)
- hij wacht 5 seconden (duurt even voordt de site geladen is)
- Hij vult op die site een gebruikersnaam en wachtwoord
- Hij klikt op inloggen

Heeft iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken??
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:40:04
 
Reshad F

Reshad F

17/01/2013 00:11:15
Quote Anchor link
Welke ervaring heb je met programmeren/scripten?
 
Jack maessen

jack maessen

17/01/2013 01:18:57
Quote Anchor link
aan de hand van het schetsen van de situatie denk ik geen tot weinig...
maar volgens mij ben je geinteresseerd in een brute force attck?
Gewijzigd op 17/01/2013 01:19:52 door jack maessen
 
Chris PHP

Chris PHP

17/01/2013 07:29:13
Quote Anchor link
Ik vind je titel wel mooi "script dat op site dingen doet". Als het niets hoefde te doen, is het script ook niet nodig ;-)

Maar wil je een loginscript maken zodat mensen vanaf 1 plek op meerdere site's kunnen inloggen? Let wel dat dit op deze manier erg gevoelig is voor misbruik!
 
John Adje

John Adje

17/01/2013 07:43:47
Quote Anchor link
Het gaat erom dat wij via een website een programma hebben waarop een export gedaan moet worden. Zo'n export duurt ongeveer een drie kwartier.(er kan maar één export tegelijk gedaan worden)
Wij willen op vrijdagmiddag weggaan en dan elk uur een export laten doen zodat wij op maandag,morgen terugkomen
De bedoeling zou zijn dat je via een cronjob elk uur een actie doet.
Die actie moet uit een tabel gehaald worden.
De actie begint dus met : naar de site gaan en inloggen.

Ik heb wel wat basis php ervaring, maar heb geen idee hoe hier mee te starten.
IK weet ook niet of het mogelijk is.
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

17/01/2013 08:26:23
Quote Anchor link
Je kan kijken naar cURL.
 
Chris PHP

Chris PHP

17/01/2013 12:18:34
Quote Anchor link
@John,
Is er geen API van de site? Zo inloggegevens sturen en het script laten acteren als gebruiker is zeer onveilig. Dat betekend namelijk dat je de gebruikersnaam en wachtwoord als plaintext moet doorsturen!

Ik heb geen idee wat voor site/bedrijf het is, maar de meeste hebben voor zoiets toch wel een API beschikbaar, zodat je queries op de achtergrond door PHP uitgevoerd kan worden.

@Bo,
Wat heb je aa cURL als er eerst ingelogd moet worden voordat de export gemaakt kan worden? De export/pagina zal niet beschikbaar zijn wanneer je niet ingelogd bent.
 
Erwin H

Erwin H

17/01/2013 14:12:32
Quote Anchor link
Inloggen kan je via een cURL request doen. Inloggen is niets anders dan het versturen van een form in een post request. Precies waar je cURL voor kan gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.