Script laten draaien na verlaten pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

GreatSlovakia

GreatSlovakia

18/08/2009 20:53:00
Quote Anchor link
Simpel probleem, een php afbeelding word geladen en moet niet exiten indien de gebruiker de pagina verlaat (de afbeelding (1x1 pixel) genereert namelijk weer andere afbeeldingen en als hij midden in wordt gestop klopt het resultaat niet). pcntl (process forking) is geen optie aangezien m'n host het niet ondersteunt, dus heeft iemand enig idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:47:56
 
- Ricardo -

- Ricardo -

18/08/2009 21:06:00
Quote Anchor link
fopen ipv een of andere afbeelding?

Fopen maakt altijd z'n werk af :P
 
Hipska BE

Hipska BE

18/08/2009 21:50:00
Quote Anchor link
Wat wil je eigenlijk bereiken? Het is niet helemaal duidelijk.

Het ziet eruit als dat je zoekt naar een work-around voor een work-around.
 

18/08/2009 22:30:00
Quote Anchor link
Misschien klopt je proces niet helemaal.
Wat je idg even kan bekijken is flush() en ignore_user_abort() maar persoonlijk zou ik het proces nog eens onder de loep nemen.
 
GreatSlovakia

GreatSlovakia

18/08/2009 22:33:00
Quote Anchor link
Sry, ik was blijkbaar onduidelijk

De user request meerder afbeeldingen (vanaf een willekeurige externe pagina), eerst n aantal normale afbeeldingen en daarna een update afbeelding die iedere tien minuten de voorgaande afeeldingen update en in de cache opslaat. Nu gaat alles ok als de gebruiker de pagina volledig laad todat de updater afbeelding (1x1px) klaar is met laden, maar als de gebruiker de pagina ondertussen verlaat worden de afbeeldingen niet goed gegenereerd. Wat ik dus wou doen was het process forken zodat het script sowieso wordt afgemaakt, maar 'k kwam er net achter dat m'n host dat niet ondersteunt :/... hoop dat ik nu duidelijker was.
 
GreatSlovakia

GreatSlovakia

18/08/2009 22:35:00
Quote Anchor link
@Webmakerij, Waarschijnlijk is ignore_user_abort wat ik zocht, vreselijk bedankt (ik schreef m'n comment terwijl je poste dus vandaar m'n vorige post).

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GreatSlovakia
 
Hipska BE

Hipska BE

18/08/2009 23:42:00
Quote Anchor link
Maar wat doet die updater afbeelding daar precies? Dit lijkt me nog steeds een work-around voor een ander probleem..

Ik zie iets met 10 minuten, cache en na de laatste afbeelding.. ?
 
GreatSlovakia

GreatSlovakia

19/08/2009 00:01:00
Quote Anchor link
Een combinatie van www.dygnatus.co.cc en http://myanimelist.net/forum/?topicid=105650 , 'k ga verder niet uit leggen, het gaat voornamelijk om optimalisatie dat het niet is geintegreerd in 1 van de afbeeldingen, want die zijn regelrecht via een mod rewrite aan hun cache equalivent gelinked.
 
Hipska BE

Hipska BE

19/08/2009 00:20:00
Quote Anchor link
Ah, je wil dus images met gegevens erop laten genereren?

Dit zou ik door een cron job om de x minuten laten uitvoeren.
Maar dit werkt op je server niet ofzo? (denk dat je dat bedoelt met 'forking'?)

Alternatief is tijdens het inladen van de images checken of die x minuten al gepasseerd zijn, zo ja: de image opnieuw genereren, zo nee: de image uit de cache halen. Hier zal enkel die ene keer na de x minuten de image moeten gegenereerd worden en deze keer zal de image wat trager laden. maar je bent wel zeker dat die nieuwe versie er komt.

Bij uw methode is het niet zeker dat bij het laden van zo'n image ook die updater img geladen wordt. Dus ben je ook niet zeker van updates van je images..
 
GreatSlovakia

GreatSlovakia

19/08/2009 00:40:00
Quote Anchor link
Dat heb ik dus al zoals ik had uitgelegd, en dat automatisch updaten gebeurt ook al (in v1 op de manier die u omschrijft), het enige waar ik om vroeg was de ignore_user_abort functie. Het voordeel van deze methode (met een aparte updater img) is dat de afbeeldingen zelf direct worden geladen zonder de interventie van php (ook al heeft men 1 enkele echo statement, de php parser moet dan per se volledig worden gestart, dus bespaard flink resources, neemende het feit dat ik 50.000 dygnatures (1 zo'n gehele afbeelding) al heb moeten tonen deze maand). En nee forking is een process waarbij men via php een nieuw process aanmaakt binnen de server. Standaard gebruikt(e) php 1 thread per request en door het process te forken kan men zowel asynchrone berekeningen doen als dus een script stand alone laten draaien.

Niettemin bedankt voor de hulp en zodra ik even tijd heb zal ik eens kijken of ik hier wat mensen op de fora kan helpen na een afwezigheid van een jaar of 4.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.