Script licentie / encoden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

17/10/2006 21:19:00
Quote Anchor link
Hoi, ik heb een script/applicatie gemaakt, en deze wil ik gaan verkopen.
Echter wil ik dit ook tegen vermenigvuldigin beschermen dmv een licentie code.
Deze wil ik dan op mijn eigen server zetten, en in het script verwerken.
Het script kijkt dan of de licentie die ik in het script heb gegeven overeen komt met de licentie code op mijn site/server.

Dit is het probleem allemaal niet, maar hoe stop ik dit een beetje weg. Ik kan wel in een config file dit zetten. zodat als het niet meer klopt de hele site overhoop ligt. Maar dit is nogal makkelijk 'uit te bouwen'. Ik wil iets wat echt in elk bestand er helemaal in is genesteld. Zodat de koper van de licentie het nauwelijk kan verwijderen allemaal.

Natuurlijk is het zo als je niet wilt dat het vermenigvuldigt wordt, moet je het niet op het internet zetten... Dat weet ik ook wel ;)

Maar ik zoek dus een manier om mijn script heel sneaky te beveiligen, zodat er geen duplicaties van worden gemaakt.

Ik had al ergens gehoord dat je de php code kan encoden, zodat het allemaal vage tekens worden, dit lijkt mij echter iets te ingewikkeld, hoewel het wel een goede manier is. Want dan moet er ook weer 'zooi' op de server worden geinstalleerd en dat is een beetje probleem...

Nu zit ik ff te denken, is er geen manier waarmee je de code kan encoden (met een php script) en dat die dan voor het gebruiken weer gedecode wordt dmv een php script te includen?

Dus dat in functies.php bijvoorbeeld eerst staat
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
include('decode.php');
// En dan de geencode php code die dmv een ander php script de geëncode is.
?>


Groeten,
Arian
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:01:56
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

17/10/2006 21:24:00
Quote Anchor link
Zoek eens op scobin die heeft dat
Edit kan zo nix vinden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Eric Cartman

Eric Cartman

17/10/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Als de koper geen verstand van PHP heeft, kun je wel wat met base64_decode en base64_encode doen denk ik...
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

17/10/2006 22:47:00
Quote Anchor link
Ja, dat zou kunnen, ik moet nog even zien...
 

17/10/2006 23:00:00
Quote Anchor link
Hoe ik het zelf heb gedaan is heel simpel; namelijk alle programma bestanden geencodeerd (Zend Optimizer) op de instellingen en het registratie bestand(en) na.

In het registratie bestand moeten ze de naam opgeven en 2 codes. Deze twee codes zijn gekoppeld aan de naam die ze opgeven alsmede ook aan het product.

Op elke pagina en in de rest van het systeem staat onderaan duidelijk de naam die in het registratie bestand is opgegeven.

Als ze het nu kopieeren voor backup doeleinde is er niks aan de hand. Kopieren ze het echter en geven ze het aan iemand anders weg [die natuurlijk een andere naam er onder wil] kloppen de codes niet en stopt het hele systeem.
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

18/10/2006 09:45:00
Quote Anchor link
@ Webmakerij: Hoe encode je dan die bestanden? Ik heb el al gezien dat er een Zend Guard is ofzo waarmee je kan encoden, maar daar moet je voor betalen en dat wordt iets te duur voor mij nu.

Hoe heb jij dan de bestanden geencode?
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

19/10/2006 17:33:00
Quote Anchor link
* Bump *

Of zijn er nog andere mogelijkheden om het de kopers lastig te maken om he te dupliceren?
 

19/10/2006 17:59:00
Quote Anchor link
Via Zend Guard, maar misschien kan je beter kiezen voor ionCube.

Er wordt momenteel ook gewerkt aan een gratis "Zend Guard" maar daar ben ik de naam van kwijt. Was in iedergeval bij SF
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.