Script stuurt ID niet mee..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ray Mond

Ray Mond

01/07/2020 10:55:59
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik gebruik bij een submit de volgende code alleen het probleem is dat hij hem niet wil verzenden naar de database.
Op het moment dat ik beide vakken voor ID zal weghalen dan werkt het wel wat eigenlijk bijzonder is want hij zou nou een ID nummer automatisch moeten meesturen toch?

ID heeft in de database een AUTO_INCREMENT waarde, mocht ik ID niet meesturen dan krijgt het wel een volgend ID nummer maar dan komt de rest op de verkeerde plaatst te staan, in dit geval komt de reden dan op de plek van de naam te staan.

Ook met NULL op de plek van ID werkt het niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$db->query("INSERT INTO databasenaam (`id`, `naam`, `datumtijd`, `door`) VALUES ('', '".$username."', '".$reden."', 'NOW()', 'Voorbeeld')");


Ben ik nou zo gek? :P

Toevoeging op 01/07/2020 10:58:56:

OMG.. excuses, ik heb het al gevonden... ik heb gewoon letterlijk reden niet in het eerste rijtje staan.. en de 'NOW()' aangepast even naar NOW()... excuses maar het werkt inmiddels!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 08:16:18
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/07/2020 11:20:22
Quote Anchor link
Fijn dat het opgelost is.
Ik neem wel aan dat je $username en $reden netjes onschadelijk maakt met real_escape_string? ;-)
Just a heads up ;-)
 
Ray Mond

Ray Mond

01/07/2020 11:23:08
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$username = mysql_real_escape_string($_POST['username']);
$reden = mysql_real_escape_string($_POST['reden']);
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/07/2020 11:25:38
Quote Anchor link
Oei, dat is wel erg antiek! In PHP 7 die nu enkel nog ondersteund wordt zou dit niet eens meer werken.
Het wordt nodig tijd om alles te herschrijven naar de MySQLi-functies of PDO te gebruiken. Tevens zou je PHP 5 wat je nog zal draaien nodig een update moeten geven.
Gewijzigd op 01/07/2020 11:26:22 door - Ariën -
 
Ray Mond

Ray Mond

01/07/2020 11:26:58
Quote Anchor link
Klopt inderdaad, dit systeem draait ook op een oudere php versie :) Heel eerlijk zal ik niet gelijk 1, 2 weten hoe het allemaal te moeten herschrijven naar de moderne techniek...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/07/2020 11:30:03
Quote Anchor link
Een kwestie van de migrations-documentatie van PHP te lezen:
https://www.php.net/manual/en/migration70.php per versie-branch.

Ik zou er niet te lang mee wachten voordat je vanzelf oude en onveilige techniek gaat gebruiken. Dus ga in testomgeving de boel overzetten naar PHP 7.4 en kijk wat je nodig hebt om de boel weer werkend te krijgen. Loop tevens ook je beveiliging goed na. Vergeet ook niet je eventuele losse libraries een update te geven.
Gewijzigd op 01/07/2020 11:32:32 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.