script werkt niet voor bruteforce

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

- Rob -

- Rob -

18/03/2017 16:28:15
Quote Anchor link
Ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat er stond juist een )) :S
Maar in mijn vorige post (Niet de ene met procedurele code) maar object-georiënteerd, daar had ik dat toch al?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:53:42
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/03/2017 16:32:49
Quote Anchor link
@arien, Inderdaad geeft het geen 100% garantie op exacte plaatsen,coordinaten of postcodes, maar wua landen kun je er vrijwel zeker van zijn.
Uiteraard met proxies enz kun je dit weer onzeilen, iemand in israel kan een nederlandse proxy gebruiken
dab kun je wel HTTP_X_FORWARDED_FOR gebruiken welke ook nep kan zijn, dus kun je ze geheel blokkeren indien gewenst. dan heb je ook nog vpn connecties waar je weinig tegen kan doen.

@TS, ik zou niet vermelden welke landen toegestaan zijn ;)
Gewijzigd op 18/03/2017 16:34:30 door Dennis WhoCares
 
- Rob -

- Rob -

18/03/2017 16:34:31
Quote Anchor link
Maar ik sta ook alleen bepaalde hosts toe, vgm zijn zijn daarmee ook meeste VPN's weg (tenzij je een VPN hebt die van één van die hostnamen is)

Toevoeging op 18/03/2017 16:35:25:

"@TS, ik zou niet vermelden welke landen toegestaan zijn ;)"
dan doe ik deze simpele fout: Er is een onbekende fout opgetreden.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/03/2017 16:36:49
Quote Anchor link
als je clienten vaste ip addressen hebt, zou ik idd hun ip's vastleggen en toelaten, maar dit kan snel veranderen, ook qua isp
hostnames en ipranges die je vaak zal moeten bijwerken enz, let er wel op :)
ipinfo.io werkt hun database heel vaak bij.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2017 16:41:08
Quote Anchor link
mysqli_query() is niet echt object-georiënteerd ;-)

Ik laat eens wat van mijn code zien. Het is niet alles, en de class is ook even gestript van het onnodige, en het is ook niet super OO-gebouwd (ik ben er ook geen extreme kei in), maar voor mij doet het wat het moet doen, en het is naar mijn idee ook logisch opgebouwd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
require("/classes/news.class.php");

$slug = new Slug();
$news = new News($db,$settings); // deze worden al eerder opgehaald via een include buiten dit stukje script. $db is een extend op de interne MySQLi class. Deze kent nog wat extra functies, zoals queries tellen en foutafhandeling.
    if (empty($param[0])) { // kijk in de URL of er een ID-nummer is.
        throw new Exception('news_no_value');
    }
else {
        $data = $news->getNewsByID($param[1]);
        if(!isset($param[2])) {
        header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
        header('location:http://'.$_SERVER['HTTP_HOST']."/news/".$param[1]."/".$slug->create($data['title']));
        exit();
        }

        $tpl->assign("title",htmlentities($data['title'], ENT_COMPAT,'ISO-8859-1', true));
        $tpl->assign("data",$data);
        $tpl->assign("tags",$data['tags']);
        $tpl->display("news.tpl");
        //$tpl is de instance van Smarty, de template-class waarmee ik PHP en HTML strict gescheiden houd. Als ik het opnieuw zou doen zou ik Twig gebruiken of de plain functies van PHP zelf.
    }
?>


En de class:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
class News {
    
    public $db;
    private $settings;

    public function __construct($db,$settings) {
    $this->db = $db;
    $this->settings = $settings;
    }

    
    public function getNewsByID($id) {
    $sql = "SELECT een,hoop,velden FROM nieuwstabel WHERE '".$this->db->escape_string($id)."'"; // fictieve querie, niet relevant voor voorbeeld.
    $result = $this->db->query($sql);
    if($result->num_rows==0) {
        header("HTTP/1.0 404 Not Found");
        throw new Exception('news_not_found'); // in de exceptionhandler vindt een vertaalslag plaats naar een goed leesbare foutmelding die iedereen snapt.
    }
    return $result->fetch_assoc();
    }

?>


Nogmaals, het is niet 100% optimaal, en er zullen vast mensen zijn die kritische puntjes hebben.
Uiteraard sta ik daar voor open (houd wel ruimte voor de vraag van de TS), hoewel de beslissing om een framework te gebruiken er nog steeds ligt voor ooit! Niet nu, tenzij ik weer met deadlines moet gaan schuiven en weer ene hoop ervaring met frameworks op moet doen. ;-)

Niets is 100% perfect, hoewel dit al wel veel beter is dan de procedurele rotzooi is die ik voorheen had.
Gewijzigd op 18/03/2017 16:51:30 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

18/03/2017 16:50:36
Quote Anchor link
Maar waar had ik dan mysqli_query() in mijn eerste code?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2017 16:52:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
searchUserSql = mysqli_query($mysqli, "SELECT `id`, `wachtwoord` FROM `leden` WHERE `gebruikersnaam`='".mysqli_real_escape_string($username)."'");
?>


Tenzij je het al aangepast hebt.
 
- Rob -

- Rob -

18/03/2017 16:55:02
Quote Anchor link
Dat was volgensmij de verkeerde code ;D Heb het indd. al aangepast

Toevoeging op 18/03/2017 17:25:00:

Ik heb een nieuwe public functie aangemaakt, om te registreren en ik plaats hem even om te kijken of ik het allemaal goed doe ;D

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
public function register($username, $password, $password_repeat, $email)
    {

        $mysqli = $this->_mysqli;
        $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
        $ipInfo = json_decode(file_get_contents("http://ipinfo.io/$ip/json"));
        $country = $ipInfo->country;

        if ($country === "NL" || $country === "BE")
        {

            $searchUserSql = $mysqli->query("SELECT * FROM `leden` WHERE `gebruikersnaam`='".$mysqli->real_escape_string($username)."'");
            $searchEmailSql = $mysqli->query("SELECT * FROM `leden` WHERE `emailadres`='".$mysqli->real_escape_string($email)."'");

            if (
                $searchUserSql
                && $searchEmailSql
                && isset($searchUserSql->num_rows)
                &&
isset($searchEmailSql->num_rows)
              )
            {

                if (
                    strlen($username) >= 2
                    && strlen($username) <= 15
                    && $password === $password_repeat
                    && preg_match("/^(?=.*[a-z])(?=.*[A-Z])(?=.*\d)(?=.*[$%^&!@#$*()]).*$/", $password)
                    &&
strlen($password) >= 8
                    && !filter_var($emailadres, FILTER_VALIDATE_EMAIL)
                  )
                  {

                      $insertUserSql = $mysqli->query("INSERT INTO `leden` (`gebruikersnaam`, `wachtwoord`, `emailadres`, `ip`, `registratie_datum`) VALUES ('".$mysqli->real_escape_string($username)."', '".$mysqli->real_escape_string(password_hash($password, PASSWORD_DEFAULT))."', '".$mysqli->real_escape_string($email)."', '".sha1($ip)."', '".time()."')");

                      if (!$insertUserSql)
                      {

                        echo '0+Er is een onbekende fout opgetreden.';
                      }

                      else
                      {
                        echo '1+Je account is aangemaakt, je kan nu inloggen.';
                      }
                  }

                  else
                  {
                    echo '0+De ingevulde gegevens zijn niet goed2.';
                  }
            }

            else
            {
              echo '0+De ingevulde gegevens zijn niet goed1.';
            }
        }

        else
        {
            echo '0+Er is een onbekende fout opgetreden.';
        }

    ?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2017 17:45:01
Quote Anchor link
Om de berg aan inspringende code te vermijden kan je een Validatie-class bouwen, die ervoor zorgt dat je alle makkelijk kan valideren. Den aan herhalende wachtwoorden, invoer.

Ook de foutafhandeling kan je extraheren naar de extended MySQLi-class, en daar de query() method klonen, en foutafhandeling erin bouwen. Mogelijk dat dit beter kan, maar zo doe ik het. Het scheelt in elke method weer een extra if-else controle bij de query.

Verder horen er geen echo's in een class.... Dus laat een functie-aanroep uitsluitend iets van true of false of een integer afgeven via return.
Gewijzigd op 18/03/2017 17:45:39 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

18/03/2017 17:47:59
Quote Anchor link
Dan zal ik die echo wel even aanpassen ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2017 17:52:29
Quote Anchor link
Die validatie kan je omzetten in een array met validatiefouten, welke je returned vanuit de Validatie-class.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/03/2017 18:37:42
Quote Anchor link
overigens zou je als eerste je validatie moeten uitvoeren en dan pas verwerken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2017 19:16:44
Quote Anchor link
Dat klopt. Je kan een object aanmaken met getValidationErrors(). Als deze leeg is (of 0) is er aan de controles voldaan, en kan je de verwerking starten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2017 20:23:47
Quote Anchor link
@Rob

Waarom ga je niet eerst de basis wat beter leren? Een tijdje terug is je al verteld dat je code een zootje is, en vervolgens zie ik nu weer dat je op precies dezelfde manier bezig bent. Je wil teveel en je neemt te weinig aan van mensen die jou tips geven, zoals hierboven bijv. de tips van Ariën.

Als je nog niet weet hoe bepaalde zaken werken, dan is het zinvol om daar eerst je tijd en energie in te steken, en om daarmee te gaan oefenen. Hoe je nu bezig bent BLIJF je tegen allerlei problemen aanlopen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2017 22:25:49
Quote Anchor link
Ik ga mee met Ozzie, en ik ben toch wel benieuwd hoe je nou precies dit leert? Ik zie regelmatig beginnersfouten in de code en ik heb het idee dat je maar wat probeert? Ik ben ook benieuwd of je ook beseft of je de theorie ook daadwerkelijk weet van de praktijk die je uitvoert? Dit is nu juist belangrijk.
Zorg ervoor dat je per regel in je hoofd kan vertellen wat er exact gebeurt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/03/2017 00:10:42
Quote Anchor link
En nog als aanvulling op Ariën:

Maak je code leesbaar! Nu snap je misschien wat je aan het doen bent, maar over twee weken is er voor jezelf ook geen touw meer aan vast te knopen. Al die ifs en elses is (met alle respect) totale bagger. Niemand ziet wat je aan het doen bent en de code is totaal niet te onderhouden. Code moet je in één oogopslag kunnen lezen als een boek. Dat is bij jou absoluut niet het geval. Dat van jou lijkt meer op een kruiswoordpuzzel. En een functie moet kort zijn. Die van jou is een lange onleesbare brij. Begin bij het begin. Zorg dat je de basis begrijpt. Ga eerst kleine dingen maken ter oefening. Dit is de laatste keer dat ik het nu zeg. Doe ermee wat je wilt.
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.