Scripter gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Vincent

Vincent

20/04/2006 13:59:00
Quote Anchor link
Goedendag,

Het team van Only Network is op zoek naar een extra scripter. Tot op heden verzorg ik al het scriptwerk (PSP / PS3 / 360 Only .nl), maar een extra scripter kan hierbij goed van pas komen.
Er wordt gewerkt aan een nieuw CMS en ook de fp van de site wordt constant verbeterd, waarbij te denken is aan nieuwe features en het verbeteren van de code.
De drie sites, en er komen er meer bij, zijn qua scrupt en lay-out aardig gelijkt. Dit om het lanceren van een nieuwe site en het doorvoeren zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarentegen kan het voorkomen dat een site een eigen extra feature heeft die niet op de andere sites te vinden is.

We hebben een waslijst aan verbeter punten en wanneer ik die allemaal zelf zou moeten uitvoeren zou er een flinke tijd overheen gaan voordat die uitgevoerd zijn, mocht ik het kunnen.

Daarom zoeken we minimaal een extra persoon die het leuk vindt om in een team te werken met veel vrijheid. Vind je het leuk om te programmeren (taken zijn voornamelijk php en mysql gericht) en wil je het netwerk groter en beter maken? Dan zijn we op zoek naar jou.

De werkzaamheden (en eisen):
Het programmeren van nieuwe features. Dit kan een screenshotviewer zijn, maar bijv. ook een onderdeel van het nieuwe CMS.
Hierbij is een goede ervaring in en kennis van PHP en MySQL vereist.
(X)HTML, CSS en JavaScript kennis is geen noodzaak, maar het is een voordeel als deze kennis ook aanwezig is.

Bij het uitvoeren van de taken kan je lekker thuis werken, op school, op werk of waar je wilt. Per opdracht/feature bespreken we de verwachtingen, eisen en de deadline. Je mag zelf bepalen of je 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts werkt. Zolang je je maar aan de (ruime) deadline houdt.

Only Network is nog een jong bedrijfje en we zijn niet winstgevend. Ons doel is om in eerste instantie goedlopende websites te onderhouden met content van niveau. De huidige websites zijn gebaseerd op gaming, maar in de toekomst gaan we breder werken, waarbij te denken is aan muziek, films, mobiele telefonie, pc's et cetera.
We kunnen je financieel niet ondersteunen, maar je inzet wordt wel beloond met reviewexemplaren, uitjes en ervaring.

Het liefst hebben we iemand die het leuk vindt om te programmeren en ons team voor een onbepaalde tijd kan bijstaan. Het is voor ons (en jezelf) prettiger als iemand een jaar of langer actief wil zijn, dan wanneer iemand na een maandje er al geen zin meer in heeft.

Meer info kun je altijd krijgen door te mailen naar:
[email protected]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 19:21:06
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/04/2006 14:03:00
Quote Anchor link
Wellicht kan je een (klein) stukje code hier posten, om een beetje een idee te hebben waar mee gewerkt moet worden. Praten we hier over netjes OOP of juist ongeorganiseerde, niet gedocumenteerde, chaotische trage code? Zijn er duidelijke UML documenten voorhanden of moet ik mij eerst uren verdiepen in de code voordat ik er mee verder kan?
 
Vincent

Vincent

20/04/2006 14:13:00
Quote Anchor link
Ik stukje code van de login op fp, het meest recente (onlangs gewijzigd) en netste stukje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
<?php                        
if (empty($_SESSION['username'])) {
// geen sessie
    if (empty($_COOKIE['username']) && $_POST['submit']) {
    // nog geen cookie of cookie zonder waarde, wel gesubmit
        if (empty($_POST['username'])) {
            $error .= 'Je bent je gebruikersnaam vergeten in te vullen.';
        }

        if (empty($_POST['password'])) {
            $error .= 'Je bent je wachtwoord vergeten in te vullen.';
        }
else {
        // username en pass ingevoerd, controleren
            $sql = mysql_query("SELECT user_id,username,user_password,user_active FROM phpbb_users WHERE username = '".trim($_POST['username'])."'",$dbforum) or die ('Error bij login - 1');
            if (mysql_num_rows($sql) < 1) {
                $error .= 'De ingevoerde username bestaat niet.';
            }
else {
                while ($rij = mysql_fetch_array($sql)) {
                    if ($rij['user_active'] != 1) {
                        echo 'Je account is nog niet geactiveerd.';
                    }
else {
                        $pass = md5(trim($_POST['password']));
                        if ($rij['user_password'] != $pass) {
                            $error .= "Het ingevoerde wachtwoord is onjuist.";
                        }
elseif ($rij['user_password'] == $pass) {
                            $sql_ban = mysql_query("SELECT ban_userid FROM phpbb360_banlist WHERE ban_userid = '".$rij['user_id']."'",$dbforum) or die ('Error bij login - 2');
                            if (mysql_num_rows($sql_ban) == 1) {
                                echo 'Je account is geband.';
                            }
elseif (mysql_num_rows($sql_ban) == 0) {
                            // ingelogd
                                $_SESSION['username'] = $rij['username'];
                                if ($_POST['ingelogdblijven'] == 1) {        
                                    setcookie("username", $rij['username'], time()+3600*24*90);
                                    setcookie("user_password", $rij['user_password'], time()+3600*24*90);         
                                }

                                $sql_crew = mysql_query("SELECT level FROM fp_crew WHERE username='".trim($_POST['username'])."' AND user_id = '".$rij['user_id']."' ",$dbfp) or die ('Error bij login - 3');
                                if (mysql_num_rows($sql_crew) == 1) {
                                    while ($rij_crew = mysql_fetch_array($sql_crew)) {
                                        if ($rij_crew['level'] == 'crew' || $rij_crew['level'] == 'admin') {
                                            $_SESSION['level'] = $rij_crew['level'];
                                        }
                                    }
                                }

                                // redirect
                                header('Location: '.$redirect);
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }

        if (!empty($error)) {
            echo $error;
            echo '<p><a href=javascript:history.go(-1)>« terug</a>';
        }

    // END if (empty($_COOKIE['username']) && $_POST['submit'] OR $submit)
    } elseif (!empty($_COOKIE['username']) && !empty($_COOKIE['user_password'])) {
    // cookie gevuld, login check
        $sql = mysql_query("SELECT user_id,username,user_password,user_active FROM phpbb_users WHERE username = '".$_COOKIE['username']."'",$dbforum) or die ('Error bij login - 1');
        if (mysql_num_rows($sql) < 1) {
            $error .= 'Je username bestaat niet (meer).';
        }
else {
            while ($rij = mysql_fetch_array($sql)) {
                if ($rij['user_active'] != 1) {
                    echo 'Je account is nog niet geactiveerd.';
                }
else {
                    if ($rij['user_password'] != $_COOKIE['user_password']) {
                        $error .= 'Het wachtwoord in je cookie is onjuist.';
                    }
elseif ($rij['user_password'] == $_COOKIE['user_password']) {
                        $sql_ban = mysql_query("SELECT ban_userid FROM phpbb360_banlist WHERE ban_userid = '".$rij['user_id']."'",$dbforum) or die ('Error bij login - 2');
                        if (mysql_num_rows($sql_ban) == 1) {
                            echo 'Je account is geband.';
                        }
elseif (mysql_num_rows($sql_ban) == 0) {
                        // ingelogd
                            $_SESSION['username'] = $_COOKIE['username'];
                            $sql_crew = mysql_query("SELECT level FROM fp_crew WHERE username = '".$_COOKIE['username']."' AND user_id = '".$rij['user_id']."' ",$dbfp) or die ('Error bij login - 3');
                            if (mysql_num_rows($sql_crew) == 1) {
                                while ($rij_crew = mysql_fetch_array($sql_crew)) {
                                    if ($rij_crew['level'] == 'crew' || $rij_crew['level'] == 'admin') {
                                        $_SESSION['level'] = $rij_crew['level'];
                                    }
                                }
                            }

                            // redirect
                            header('Location: '.$redirect);
                        }
                    }
                }
            }
        }

        if (!empty($error)) {
            echo $error;
            echo '<p><a href=javascript:history.go(-1)>« terug</a>';
        }

    //END elseif (!empty($_COOKIE['username']) && !empty($_COOKIE['user_password']))
    } else {
    // loginformulier
    ?>

        <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF; ?>">
        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="content"><tr><td>
        Login met je PS3 / PSP / Xbox 360 Only gegevens<p>
        <input type="hidden" value="submit" name="submit">
        <b>Gebruikersnaam:</b><br>
        <input type="text" name="username" size="20" class="textfield">
        <b>Wachtwoord:</b><br>
        <input type="password" name="password" size="20" class="textfield">
        <input type="checkbox" name="ingelogdblijven" value="1"> Ingelogd blijven<br>
        <div align="right"><input type="image" name="submit" src="templimages/button_login.gif" class="button_login"></div>
        <a href="/forum/profile.php?mode=sendpassword" style="font-size: 9px;">Wachtwoord vergeten?</a><br>
        <a href="/forum/profile.php?mode=register" style="font-size: 9px;">Aanmelden</a>
        </td></form></tr></table>
    <?
    }
// END if (empty($_SESSION['username']))
} elseif ($_SESSION['username'] != "") {
// gewoon ingelogd
    echo '<b>Je bent ingelogd,<br> '.$_SESSION['username'].'.</b>';                    
    if ($_SESSION['level'] == 'crew' || $_SESSION['level'] == 'admin') {
        echo '<br><a href="admpanel/index.php">Crewpanel</a><br>';
    }

    echo '<p><a href="uitloggen.php">Uitloggen</a>';
    echo '<br><a href="/forum/profile.php?mode=editprofile">Profiel bewerken</a>';                
}

?>


De meeste code is qua opzet vergelijkbaar met het bovenstaande, maar soms nog wat verouderd en dubbelop.
Er wordt nog niet OOP gewerkt of met UML.
In de loop der tijd zijn er steeds stukjes code bijgekomen en gewijzigd maar we zijn bezig met een nieuwe versie waarbij ik de fp geheel opnieuw wil programmeren, omdat sommige stukken (veel) beter kunnen.
De code van de pagina's zal redelijk duidelijk zijn (kan wel netter en efficienter, wat gaat gebeuren).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
Eris -

Eris -

20/04/2006 14:13:00
Quote Anchor link
Je mag zelf bepalen of je 's morgens, 's middags, of 's nachts werkt.

Jammer dan zit ik op school, werk of lig ik in bed. Mag het niet 's avonds?
 
Vincent

Vincent

20/04/2006 14:15:00
Quote Anchor link
Uiteraard. ;)
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/04/2006 14:18:00
Quote Anchor link
Uiteraard niet of uiteraard wel :)
 
Vincent

Vincent

20/04/2006 14:22:00
Quote Anchor link
Uiteraard wel. :p

Ook maar even in de startpost aangepast. :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

20/04/2006 14:43:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat het ten goede komt aan dit forum als er nutteloze posts worden gepost...
----
Waarom wordt je als gewoon lid niet serieus genomen? Als een mod/admin dit had gezegd had, had iedereen er mee ingestemt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/04/2006 14:57:00
Quote Anchor link
Gelukkig is die van jou zo nuttig in dit topic :s
 
ArendJan

ArendJan

20/04/2006 15:04:00
Quote Anchor link
Maakt het voor jou wat uit Jason? Als de admins er echt last van hebben nemen ze zelf wel maatregelen....
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

20/04/2006 15:40:00
Quote Anchor link
twas maar een opmerking. Ik lees inderdaad 'schone' vacatures.
----
Het is wel makkelijk om overal je mening te dumpen, maar kan je het ook onderbouwen, Willem-Jan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/04/2006 15:50:00
Quote Anchor link
Tuurlijk kan ik dat :)

Jouw opmerking hoort niet in dit topic thuis omdat je daar alleen maar reacties zoals die van mij en ArendJan van krijgt. Ik had verder ook helemaal geen commentaar op jouw punt, want daar heb je gelijk in, maar het hoort niet in dit topic. Ookal is een topic openen in de koffiehoek ook niet echt leuk, mocht je het persee kwijt willen, kan het daar.
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

20/04/2006 15:52:00
Quote Anchor link
Ok, hier moet ik jou gelijk in geven... Nu is onze discussie geloten... :)
Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, jij de jouwe!


EDIT DOOR PHPERIK
Ik wil geen aparte reply aanmaken dus plaats het hier. Jason stuurt het topic de goede kant op en mensen moeten daar helaas weer bijdehand op reageren. Helaas vind ik dit erg jammer omdat iemand die het topic de goede kant opstuurt nu juist de wind tegen krijgt. Dus discussie gesloten en biertje voor Jason.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
 
Oid T

Oid T

28/04/2006 12:01:00
Quote Anchor link
Kan het ook op locatie?
 
Vincent

Vincent

28/04/2006 14:06:00
Quote Anchor link
Bij ons bedoel je?
Dat helaas nog niet, aangezien we nog geen kantoor hebben en ook allemaal thuis aan de site werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.