Scriptje gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ronald Broos

Ronald Broos

25/06/2013 07:45:34
Quote Anchor link
Hoi,

Voor een website die ik onderhoud zoek ik een php scriptje.

Op de mainpage staat een iframe met content van een derde partij daarin. Nu wil het zo zijn dat die server daar nogal een crasht waardoor de site een foutmelding geeft. Omdat ik soms weinig tijd heb duurt het wel eens een tijd eer dat opgelost is. Is er iemand die een stukje PHP kan maken zodat ik vanaf een externe webpagina dat iframe gemakkelijk onzichtbaar kan maken?

Bij voorbaat dank,

Ronald.

topic verplaatst naar juiste categorie.[/modedit]
Gewijzigd op 25/06/2013 09:57:50 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:55:06
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/06/2013 08:18:16
Quote Anchor link
Ronald Broos op 25/06/2013 07:45:34:
Is er iemand die een stukje PHP kan maken zodat ik vanaf een externe webpagina dat iframe gemakkelijk onzichtbaar kan maken?

Waarom op de handbediening als het helemaal automatisch kan :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
// Inline frame alleen tonen als www.example.com online is.
if (isOnline('http://www.example.com/')) {
    echo '<iframe>...</iframe>';
}


/**
 * @param  string $url Te controleren URL.
 * @return bool        True als $url online is en anders false.
 */

function isOnline($url)
{

    if(!filter_var($url, FILTER_VALIDATE_URL)) {
        return false;
    }


    // cURL initialiseren
    $ch = curl_init($url);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 10);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, true);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_NOBODY, true);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);

    // HTTP-verzoek verzenden en afhandelen
    $respons = curl_exec($ch);
    curl_close($ch);
    if ($respons) {
        return true;
    }
else {
        return false;
    }
}

?>
 
Ronald Broos

Ronald Broos

25/06/2013 14:20:16
Quote Anchor link
Alvast bedankt, echter zou het wel handmatig moeten worden uitgeschakeld, de pagina in de iframe continu herschreven wordt. Wanneer de pc die dit aanstuurt uitvalt zou er dan constant dezelfde gegevens te zien zijn, wat storend is op de site zelf.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/06/2013 14:37:57
Quote Anchor link
Ronald, kun je misschien een link naar de pagina met het iframe posten?

Je kunt het namelijk op verschillende manieren oplossen. Registreer bijvoorbeeld hoe vaak en hoe lang de externe server eruit ligt; daarmee kun je dan gerichter beslissingen nemen. En die beslissingsregels kun je vervolgens inbouwen met een timer. Je wilt er immers, denk ik zo, niet zelf 24 uur per dag bovenop zitten.

Wat je daarnaast kunt doen, is een lokale kopie bijhouden als back-up van de pagina in het iframe. Daarvoor kun je dezelfde opzet met cURL gebruiken. Ligt de externe server eruit, dan val je tijdelijk terug op de kopie. Misschien is dat ook een werkbare oplossing?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

12/07/2013 15:46:06
Quote Anchor link
of overstappen naar een degelijke server die constant is en bijna nooit uit crasht.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.