Search query multiple column and partial words

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Sebastiaan Janssen

Sebastiaan Janssen

23/05/2020 19:44:35
Quote Anchor link
Hallo :),


Ik wil graag in kolommen zoeken van een tabel.
Maar ook op delen van een woord zoals bijvoorbeeld: dat ik zoek op bal en dat voetbal naar voren komt.

Gebruik ik dan de LIKE in combinatie met AND in de query?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= "SELECT name FROM products WHERE (name LIKE %bal% AND sku LIKE %bal%)";
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:18:20
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/05/2020 19:53:46
Quote Anchor link
Simpel antwoord: Heb je het al uitgetest? ;-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/05/2020 20:08:07
Quote Anchor link
De bovenstaande query zal enkel resultaten opleveren indien beide condities gelden.

Als je "associatief" aan het zoeken bent werkt het meestal beter wanneer je ORs gebruikt in plaats van ANDs voor de zoektermen. Op die manier hoeft maar (minimaal) één conditie te voldoen.

Wel even opletten als je AND en OR in een query combineert, want (A AND B) OR C is iets compleet anders dan A AND (B OR C).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.