Select AVG

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Nira Duursma

Nira Duursma

03/12/2010 13:49:22
Quote Anchor link
ik heb het een en ander al gevonden hier over Select AVG

maar ik heb even een vraagje om dat ik steeds 0 krijg als uitkomst kan je ook deze functie gebruiken als de data opgeslagen staat als varchar ook al staan er alleen getallen in?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 18:24:42
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

03/12/2010 13:56:09
Quote Anchor link
Dat lijkt me een uitstekende conclusie: je krijgt 0.

select avg(cast(veldnaam as signed))
 
Nira Duursma

Nira Duursma

03/12/2010 14:00:47
Quote Anchor link
hoi Bas maar waarom krijg ik 0? thats the question

ik gebruik nu het volgende

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php


    $result
= mysql_query("SELECT AVG('sl131') AS gemiddelde FROM data") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($result);
    echo $row['gemiddelde'];

?>
Gewijzigd op 03/12/2010 14:01:06 door Nira Duursma
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

03/12/2010 14:02:26
Quote Anchor link
die query vraagt om het gemiddelde van de tekst 'sl131'. Om een veldnaam moeten geen quotes. Verder, als dat een varchar-veld is zoals je zegt, raad ik mijn suggestie aan. Probeerde je die al uit?
 
- Mark -

- Mark -

03/12/2010 14:06:54
Quote Anchor link
kun je niet van varchar naar int gaan? Je moet het probleem wel bij de bron aanpakken als dat mogelijk is.
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

03/12/2010 14:11:09
Quote Anchor link
@mark je bedoelt in de tabel zeker?

We weten in ieder geval wat het veld betekent... niet. Wat een bijzondere veldnaam. Waar komt die vandaan?
 
- Mark -

- Mark -

03/12/2010 14:19:01
Quote Anchor link
:p De kolom zul je bedoelen. Maar ja die bedoel ik. Anyway als ik op google sl131 intyp gaat het van goud tot sheet labels dus ik zou het niet weten.
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

03/12/2010 14:20:39
Quote Anchor link
"de kolom"?! krijgen we nou? Het is een *attribuut* hoor :D
 
- Mark -

- Mark -

03/12/2010 14:25:20
Quote Anchor link
Ik ben een beetje scheef aan het lezen vandaag, we hebben het in elk geval over hetzelfde.
 
Nira Duursma

Nira Duursma

03/12/2010 14:32:46
Quote Anchor link
helaas gaat het niet om goud was het maar zo..

@ Bas hoe moet ik die select avg(cast(veldnaam as signed)) zien

SELECT( waar komt die cast vandaan(sl131 as signed))
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

03/12/2010 14:45:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT AVG(CAST(sl131 AS SIGNED)) FROM da-di-da


'cast' is in mysql ingebouwd. (ook in postgres for that matter). Zie manual. Ik weet nog een manier

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT AVG(sl131+0)


maar die vind ik minder fraai.
 
Nira Duursma

Nira Duursma

03/12/2010 14:55:07
Quote Anchor link
ik heb nu:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$result
= mysql_query("SELECT AVG(CAST(sl131 AS SIGNED)) FROM data ") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($result);
    echo $row['SIGNED'];
?>


maar er komt nix uit?
Gewijzigd op 03/12/2010 14:56:13 door Nira Duursma
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

03/12/2010 15:00:31
Quote Anchor link
klopt, er is ook geen veld of alias 'signed'.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT AVG(CAST(sl131 AS SIGNED)) AS aver FROM data
...
echo $row['aver']
 
Nira Duursma

Nira Duursma

03/12/2010 15:38:45
Quote Anchor link
nu komt er wel een getal uit :)

maar........ ik ben er nog niet

de getallen in de database staan er als

10,78
10,40
11,34
enz dan krijg ik weer 0,00
 
M Ypma

M Ypma

03/12/2010 15:43:15
Quote Anchor link
Maak dan gewoon echt een float ipv een varchar, zo hoort het en zijn al je problemen verdwenen en hoef je ook geen vieze pleisters te plakken.
Gewijzigd op 03/12/2010 15:43:32 door M Ypma
 
- SanThe -

- SanThe -

03/12/2010 16:41:49
Quote Anchor link
Nira Duursma op 03/12/2010 15:38:45:
de getallen in de database staan er als

10,78
10,40
11,34


10,78 is GEEN getal, maar het zijn TWEE getallen met een komma ertussen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.