Select query sha1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

24/03/2018 14:54:48
Quote Anchor link
Goeiedag,

Dit heeft niks te maken met PHP of websites maar wel met SQLite.
Ik heb de volgende query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM `USERS` WHERE `USERNAME` = '%s' AND `PASSWORD` = sha1('%s')


Helaas resulteert dit in het verkeerde wachtwoord. Waarom eigenlijk? De code waar ik mee werk ondersteund sha1.
Wij gebruikte eerst md5 (aantal jaartjes geleden geschreven omdat wij toen nog niet van dingen zoals sha1 af wisten.) en dit werkte prima met dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM `USERS` WHERE `USERNAME` = '%s' AND `PASSWORD` = md5('%s')


%s is een string trouwens die achter de query wordt aangeroepen.

Helaas heeft onze game niks om bijv zoals in php dit te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$str
= "Hello";
echo sha1($str);
?>


Het is dus noodzakelijk om dit in de query zelf uit te voeren in plaats van de string aan te passen.

Hoe kan dit eigenlijk? Op de website kan je wel gewoon inloggen doormiddel van sha1. Kan het zo zijn dat sqlite sha1 niet ondersteund? Maarja, op de website gaat de query dan ook totaal anders:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$postedpassword = sha1($_POST["PASSWORD"]);
$sql = "SELECT * FROM USERS WHERE USERNAME LIKE '$postedusername' AND PASSWORD = '$postedpassword'";
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 04:32:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 15:00:59
Quote Anchor link
SHA1 is al weer achterhaald, maar waarom zou je het niet in de code kunnen opvangen?
Voor SHA1 kan dit al sinds PHP 4.

Verder kan je niet zomaar encrypted passwords omzetten naar een andere encryptie. Want je encrypt daarmee tenslotte de hash zelf. En dat is niet het wachtwoord wat de gebruiker invoert.

De enige oplossing is om alle wachtwoorden te resetten in een random string en de accounts te deactiveren, en een visuele interface te bouwen die gebruikers na mailverificatie een nieuw password laat invullen.

Persoonlijk raad ik password_hash en password_verify aan om te gebruiken.
Gewijzigd op 24/03/2018 15:03:47 door - Ariën -
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

24/03/2018 15:07:29
Quote Anchor link
Het kan niet in de code worden opgevangen omdat het niet om php gaat.
PHP heeft bijvoorbeeld veel ingebouwde functies zoals md5() en sha1() maar in de code waar wij mee werken is dit helaas niet het geval.
In PHP werkt het perfect. Het gaat hier puur om het inlog gedeelte in de game zelf. Nu heb ik begrepen dat in de query sha1() ook zou moeten werken maar bij mij werkt dit niet op de een of andere manier.

Sorry als ik je verkeerd begrijp maar volgensmij heb ik iets niet helemaal goed uitgelegd.
Bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
`PASSWORD` = sha1('%s')

%s haalt het ingevoerde wachtwoord op en zou dat dan moeten vergelijken met PASSWORD.
Maar wat nou gebeurd eigenlijk is dat als je het wachtwoord 1234 invult, PASSWORD word vergeleken met 1234 inplaats van de encrypted version. Het lijkt net alsof er niets is gebeurd met het ingevulde wachtwoord, of misschien dat hij hem wel letterlijk als dit leest zonder iets te encrypted:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
`PASSWORD` = sha1('1234')


De suggesties over password_hash en password_verify zijn php functies en helaas voor mij niet van toepassing omdat er meerdere systemen op de zelfde manier moeten kunnen inloggen met hetzelfde wachtwoord.
Gewijzigd op 24/03/2018 15:13:32 door Jasper Schellekens
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 15:25:52
Quote Anchor link
md5() en sha1() zitten al jaren in PHP hoor, dus die kan je gewoon gebruiken. Of je moet een zwaar-bejaarde PHP-versie draaien van versie 4, wat ik echt niet hoop :-P

Stap liever van SHA1 en MD5 af, want het is gewoon niet veilig, ongeacht wat je precies wilt met een ledenadministratie.
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

24/03/2018 15:28:35
Quote Anchor link
Volgensmij heb je me niet goed begrepen want ik ben hier niet in php aan het coderen zoals ik al aangaf. In php gebruik ik deze gewoon en werkt dit prima. Maar dit gaat niet om PHP

Toevoeging op 24/03/2018 15:28:35:

Volgensmij heb je me niet goed begrepen want ik ben hier niet in php aan het coderen zoals ik al aangaf. In php gebruik ik deze gewoon en werkt dit prima. Maar dit gaat niet om PHP
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 15:29:43
Quote Anchor link
Welke taal dan? Als je dat nou vanaf begin af aan vermeldt, dan was het een stuk helderder. Want ik neem aan dat die vast wel een betrouwbaar encryptiealgoritme zal kennen.
Gewijzigd op 24/03/2018 15:30:08 door - Ariën -
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

24/03/2018 15:43:32
Quote Anchor link
Doe eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT `PASSWORD`, sha1('%s') FROM `USERS` WHERE `USERNAME` = '%s'

Wat zie je dan? Helemaal niet gelijk, of wel/geen hoofdletters (en een case sensitive collation)? Is de lengte wel gelijk (anders is PASSWORD misschien helemaal niet met sha1 gehashed)?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

24/03/2018 16:48:34
Quote Anchor link
@Jasper: leer eerst eens het verschil tussen encryptie en hashing. Hashing is niet omkeerbaar. Daarom lijkt het mij ook sterk dat je "bent overgestapt van MD5 naar SHA1". Dit zou namelijk inhouden dat alle gebruikers een nieuw (of hetzelfde) wachtwoord op hebben moeten geven, want met het bezit van de hashes van wachtwoorden bezit je niet de originele wachtwoorden. Dat is juist het hele punt: de partij die de wachtwoorden opslaat doet dit in gehashde vorm... Voer de test van @Rob eens uit, onderzoek eens wat er nu daadwerkelijk aan de hand is.

Daarnaast is SHA1 gewoon SHA1 lijkt mij, dit is een standaard, dus het lijkt mij sterk dat twee verschillende technieken verschillende implementaties zouden hebben van SHA1, dat zou het hele principe om zeep helpen...

(en serieus, een query met WHERE USERNAME LIKE???)

Mogelijk ondersteunt SQlite geen SHA1 - heb je dit al geGoogled? eerste resultaat (geldigheid van de informatie onbekend)... maareh? Probeer eens wat uit?

EDIT: en als SHA1 standaard niet ondersteund wordt in SQLite, dan verplaats je het hashen toch gewoon naar PHP, of je gebruikt direct een betere oplossing voor wachtwoord-beveiliging.

Wat me eigenlijk ook weer terugbrengt bij de database-keuze, waarom gebruikte je ook alweer SQLite?
Gewijzigd op 24/03/2018 17:23:43 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.