SEO urls: - of _?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Eddy B

Eddy B

07/01/2012 01:41:13
Quote Anchor link
PHP'ers,

Ik heb een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Voor een blog dat ik aan het scripten ben, moet ik SEO vriendelijke URL's maken. Dat is in principe geen probleem maar waar ik tegenaan loop is het volgende:

Dit is de url
eddybisschops.com/post.php?post=dit-is-een-titel

Nu is mijn vraag, welke van de volgende opties zouden jullie nemen?

eddybisschops.com/post/dit-is-een-titel
eddybisschops.com/post/dit_is_een_titel
eddybisschops.com/post/ditiseentitel
eddybisschops.com/post/dit+is+een+titel

Zelf vind ik het een moeilijke keuze aangezien ik niet weet wat het beste is voor de SEO, jullie vast wel.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:28:37
 
Jelle -

Jelle -

07/01/2012 01:50:22
Quote Anchor link
dit-is-een-titel is beter leesbaar en google herkent het als losse woorden
dit_id_een_titel is volgens mij 1 woord
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

07/01/2012 08:29:43
Quote Anchor link
Ik zou post?page=hier-de-titel
gebruiken, alleen is dit niet makkelijk te vinden via Google
Als je wilt dat je een bepaalde blog kan vinden dan kun je beter
%www%/post/titel gebruiken.
Maar zelf zou ik voor post?page= gaan.

Maarja de keuze is aan jou.
Gewijzigd op 07/01/2012 08:30:26 door Bas van de Steeg
 
Wouter J

Wouter J

07/01/2012 11:02:58
Quote Anchor link
Altijd maar dan ook altijd - gebruiken voor een spatie. Dat zegt Google zelf ook een _ indexeren ze niet als een spatie, maar een - wel. Dus gebruik eigenlijk altijd een -.

Maar wat me nog meer opvalt aan je url is dat je /post/ ervoor zet. Dat kost je zo alweer een slash extra en een basis regel is dat een url met meer dan 3 slashes niet echt gebruikersvriendelijk en SEO vriendelijk is. Probeer hier mee rekening te houden, dat je niet van die urls krijgt als hier op PHPhulp, want daar kan een zoekmachine bijna niks mee. Ook moet je de belangrijkste kernwoorden voorin zetten en de wat minder belangrijke achterin. De url is het medium om eens goed te laten zien waar je op gevonden wilt worden.

Urls die goed SEO zijn:
mijnsite.nl/categorie/seo/
mijnsite.nl/contact/
mijnsite.nl/juiste-seo/
mijnsite.nl/juiste-seo/3/

De titel van een bericht kan best zijn: Wat zijn de juiste SEO technieken? maar om dan een URL te maken als mijnsite.nl/wat-zijn-de-juiste-seo-technieken/ is niet heel geweldig. Veel te veel niet-kernwoorden in een url, iets zoals hierboven /juiste-seo/ is wel weer mooi.

@Bas, het is duidelijk dat jij hier nog niet heel veel verstand van hebt. Zonder persoonlijk te worden, zou je aub alleen willen reageren als je verstand van iets hebt?
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

07/01/2012 11:23:51
Quote Anchor link
Zoals al vaker vermeld telt google een underscore als één woord, en een koppelteken als een soort spatie. De + word alleen gebruikt in zoekopdrachten, waarom precies weet ik niet.
 
Eddy B

Eddy B

07/01/2012 15:56:21
Quote Anchor link
Wouter(en de rest), bedankt.. hier kom ik echt verder mee. :)
 
Pim -

Pim -

07/01/2012 18:26:41
Quote Anchor link
Ik kan me slecht voorstellen dat google appel_peer niet als twee worden tokenized...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.