Server panel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sjors Anoniem

Sjors Anoniem

25/06/2010 18:00:54
Quote Anchor link
Er zijn een aantal control panels op de markt: Plesk, DirectAdmin, Cpanel etc.

Dit zijn allen mooie systemen waar je meerdere site's kunt onderhouden met root level / reseller level / user level.
Mooi, maar wanneer je de server maar voor 1 site gebruikt zonde van je capaciteit wanneer er zo'n uitgebreide controle panel moet draaien.

Nu natuurlijk alles los via yum installeren maar dat heb ik liever niet.

Mijn vraag is dus: is er, het liefst een gratis, uitgekleed control panel om maar 1 site/domein in beheer?

Sjors
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:50:27
 
- Ricardo -

- Ricardo -

25/06/2010 18:41:28
Quote Anchor link
Deze panels werken ook gewoon voor 1 site, en zijn niet overbodig. Want ook voor 1 site heb je apache, proftpd, mysql, etc etc nodig. Dus er zal geen echt "uitgekleed" panel bestaan. Waar het jou meer om gaat is volgens mij het gratis zijn ;-).

Kijk daarvoor even naar IspCP omega, gratis controlpanel wat toch te vergelijken is met deze panels.
 
Sjors Anoniem

Sjors Anoniem

25/06/2010 18:53:40
Quote Anchor link
Nee het gaat me echt niet om het gratis zijn, maar zal me vraag dan anders stellen.

Welk controle panel gebruikt volgens jullie het minst capaciteit (geheugen + CPU gebruik)?
 
- Ricardo -

- Ricardo -

25/06/2010 18:55:13
Quote Anchor link
Directadmin, of gratis IspCP omega valt ook wel mee.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.