serverload van Database connectie i.v.m. Modulair Systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jan Aart

Jan Aart

24/06/2008 23:42:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben een project bezig met een modulair systeem. (1 index.php die alle modules via includes er bij zet, gebaseerd op de GET waarden)

Maar nu is er het volgende probleem:
Op elke pagina maak ik een Database Connectie, terwijl dat niet op alle pagina's nodig is. Dus bij elke refresh wordt er een nieuwe connectie gemaakt. Dit creërt natuurlijk ontzettend veel serverload, aangezien het hier om een online RPG gaat. Is er een manier waardoor ik de serverload kan verminderen? Zoiezo maak ik nog geen gebruik van de mysql_close(). Vermindert dit de serverload?

1 optie is om alleen in de pagina's waar er gebruik van de db wordt gemaakt te includen, maar dit haalt het hele idee van het modulair werken weg. Iemand een ander idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:11:03
 
Mitchell

Mitchell

25/06/2008 00:27:00
Quote Anchor link
Een database connectie maakt zover ik weet bijna niks uit. ;)
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

25/06/2008 00:59:00
Quote Anchor link
Vrijwel altijd zijn het andere dingen dan een databaseconnectie die rpg's traag en slecht gescript maken.
Ik zou gewoon op elke pagina je connectie includen.
 
Frank -

Frank -

25/06/2008 06:45:00
Quote Anchor link
Ga eerst maar eens benchmarken, dan wordt duidelijk waar de échte problemen zitten. Het maken van een connectie stelt weinig voor.

En over database gesproken, MySQL kan slecht uit de voeten met veel gebruikers, daar heb je dus ook nog een fraai probleem. Maar goed, ga eerst maar eens uitzoeken wat nu het probleem is, een beetje serverload is op zich geen probleem.
 
Jan Aart

Jan Aart

27/06/2008 14:54:00
Quote Anchor link
Het zou inderdaad voor de hand liggen dat het aan iets anders ligt, maar hij heeft een keer een error gegeven met too many mysql connections..?

Dan lijkt het me toch echt aan de db liggen..? Overigens is het script geheel zelf gescript..
 
Riemer

Riemer

27/06/2008 15:45:00
Quote Anchor link
Nou, dan ligt de oplossing toch wel aardig voor de hand? alleen connecties openen wanneer je ze echt nodig hebt, probeer dus alle trucjes uit om te voorkomen dat er een connectie wordt gemaakt (bijv check eerst alle gegevens voordat je de connectie opent, ingevulde datums mogen alleen datums zijn etc.)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.