session in mysql -database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freakme

Freakme

22/09/2006 10:51:00
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

Ik ben bezig met een winkelwagenscriptje. Dit gaat allemaal goed, alles bestellingen worden opgeslagen in de db. Nu wil ik de session ook opslaan in de mysql-database.

Kan iemand mij op weg helpen. Mijn code is:

in mijn index.php begint hij met:

@session_id()

in de andere php-files zoals, artikele info, bestel etc, begint het met:

@session_start();

Kan iemand mij a.u.b. vertellen hoe ik dit ook in de database kan wegschrijven. Ik ben trouwens beginnende php-er dus ....het liefst een goede tut. of uitleg/voorbeeld.

Greetings,

freakme
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:56:03
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/09/2006 11:12:00
Quote Anchor link
Begin je index.php ook gewoon met session_start, een session id wordt dan vanzelf gemaakt. (Tenzij je een eigen id wilt meegeven, maar daar zie ik het nut niet van in...)

Haal die @ voor session_start() weg, als je hier een foutmelding krijgt zul je die zeker willen zien!

Session-id wegschrijven in de database:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sess_id
= session_id();
$sql = "
    INSERT INTO tabelnaam (sess_id)
    VALUES ('"
.$sess_id."')
    "
;
?>
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/09/2006 11:14:00
Quote Anchor link
Om te beginnen zou je kunnen aanleren om de @ voor functies niet te gebruiken. Van foutmeldingen kun je leren, dus onderdrukken moet je gewoon niet doen.

Verder: waarom wil je het session id in een DB wegschrijven? Waar heb je het voor nodig?
 
Freakme

Freakme

22/09/2006 11:41:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een winkelwagen-script. Deze haalt de artikelen op uit de db, en plaats de bestelregels en bestelling ook in de db. Maar als ik tussentijds afhaak, blijvenmijn eerder bestelde gegevens die ik nog niet afegrond heb gewoon bestaan. Hiermee krijgt een nieuwe of andere gebruiker dus bij de start geen lege winkelwagen te zien. Nee, die ziet mijn eerder geplaatste artikelen (bestellijst). Pas als ik echt de bestelling afrond en mijn gegevens ga invullen leegt hij deze winkelwagen.

Ik heb deze winkelwagen uit een boek. Ik wil graag een winkelwagen maken inclusief mijn eerder aangemaakte mysql-db. Deze twee moet ik dus straks op elkaar afstemmen.

Maar het probleem zit hem in het tussentijds afhaken in een bestellijst en het legen van winkelwagentje.

Greetings,

freakme
 
Freakme

Freakme

22/09/2006 12:35:00
Quote Anchor link
Nu heb ik het onderstaande in mijn index.php staan. Maar hij blijft bij het afsluiten van mijn browser de gegevens behouden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php require_once('Connections/conn.php'); ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
mysql_select_db($database_conn, $conn);
$query_con = "SELECT * FROM s_session";
$con = mysql_query($query_con, $conn) or die(mysql_error());
$row_con = mysql_fetch_assoc($con);
$totalRows_con = mysql_num_rows($con);

$sess_id = session_id();
$sql = "
    INSERT INTO s_session (sess_id)
    VALUES ('"
.$sess_id."')
    "
;
$titel="MyKiosk";
include("verbinding/mijn_toegang.inc.php");
include("verbinding/mijn_formulier.inc.php");

$sql="SELECT artID AS 'ArtNr', ";
$sql.="CONCAT('<a href=\"art_info.php?artID=', artID,'\">', omschrijving ,'<a>') AS 'Omschrijving',";
$sql.="(netto+(netto*btw/100)) AS 'Prijs', ";
$sql.=" CONCAT('<a href=\"art_pack.php?artID=', artID,'\">Selecteren<a>') AS '' FROM s_artikel";
$db->sql_in_tabel($sql, 'Overzicht artikelen', 'Prijs');


mysql_free_result($con);
?>


Is er iemand dij mij hier meekan helpen?

Greetings,

Freakme
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

22/09/2006 12:49:00
Quote Anchor link
Lees over http://nl2.php.net/manual/nl/function.session-set-save-handler.php als je daadwerkelijk je sessies wilt bijhouden in een database....Staat ergens daar tussen de annotations een aardige voorbeeld-class
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.