session_destroy() expects exactly 0 parameters

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan DS

Jan DS

11/07/2010 11:30:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
    session_unset($_SESSION['user_id']);
    session_destroy($_SESSION['user_id']);
?>

Warning: session_destroy() expects exactly 0 parameters, 1 given on line 3

Wat loopt er mis?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:31:56
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

11/07/2010 11:38:10
Quote Anchor link
session_unset gebuik je niet meer dat wordt gewoon gedaan door unset($_SESSION['user_id'])

en blijkbaar moet je een woordenboek pakken om het een en ander te vertalen

session_destroy -> daaraan kan je geen parameters doorgeven
Gewijzigd op 11/07/2010 11:38:55 door Noppes Homeland
 
Jelmer -

Jelmer -

11/07/2010 12:34:30
Quote Anchor link
session_destroy vernietigt heel $_SESSION (of althans, het bestand/ding waar de inhoud van $_SESSION in is opgeslagen) Dus kiezen of je alleen $_SESSION['user_id'] met unset eruit haalt, of de hele sessie beëindigd.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

11/07/2010 13:11:32
Quote Anchor link
Ik heb heel even een kort vraagje. Ik wil hier geen nieuw eigen topic voor beginnen omdat ik het nogal flauw vindt. Maar kan je ook iets maken als $_SESSION['userInformation']['user_id'];
Dus dat je een sessie hebt die userInformation heet en daarin verschillende sessies nog zoals user_id en user_name enzo? En als je dan doet unset($_SESSION['userInformation']) dat hij dan alles die in userInformation zit weg doet?

Of zal dat niet werken?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

11/07/2010 13:15:50
Quote Anchor link
Ruben, dat kan je zelf uitzoeken, door het gewoon zo uit te proberen.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

11/07/2010 13:18:07
Quote Anchor link
Ja maar dat werkte. Maar wat ik wilde weten is of het eigenlijk wel volgens de php codes mag. Of de code dan wel een valid code is.

Maar het werkt, dus het zal wel denk ik.
 
- SanThe -

- SanThe -

11/07/2010 13:55:13
Quote Anchor link
@Ruben: Jij hebt het niet over sessions maar over de variabelen die in een session staan. Die kun je uiteraard gewoon verwijderen met unset().
 
Ruben Portier

Ruben Portier

11/07/2010 15:46:02
Quote Anchor link
Oke bedankt. Dus het is mogelijk 2 of zelfs 3 variabelen na elkaar te gaan gebruiken? dus zogezegt dat je een structuur als dit hebt:

userInfo
- user_id
- user_name

En als je de sessie userInfo unset zijn die user_id en user_name ook weg neem ik aan?

Bedankt!
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

11/07/2010 15:52:14
Quote Anchor link
Dat mag, dat is zelfs aangeraden als je een sessie niet wilt vernietigen, maar gewoon wilt 'uitloggen'.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.