Sessions: Notice: Undefined index: lidid

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »
Paul

Paul

30/12/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Na een lange tijd ben ik weer eens begonnen met scripten en ik moet zeggen, ik ben weer verslaafd aan PHP ;-)

Maar even ter zaken, ik heb een oude website weer onder het stof vandaan gehaald en zit vol met fouten. (Naar mijn idee heeft deze website 2 jaar foutloos gedraaid, maar de nieuwe versie van PHP kan er niet lekker mee overweg)

Op mijn website werk ik met een inlog systeem door middel van sessions.
Zodra ik op mijn site kom zonder ingelogd te zijn verschijnt er een foutmelding:

Notice: Undefined index: lidid

Dit komt (volgens mij) omdat de session nog niet gevuld is met gegevens waardoor de lidid niet uit de database gehaald kan worden. Het is namelijk zo dat als je inlogt een session word aangemaakt met daarin een ID van de persoon die inlogt, deze session word op elke pagina gebruikt om de gegevens op te kunnen vragen van de ingelogde persoon.

Kortom hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze foutmelding niet krijg.

Welk stukje code willen jullie zien waardoor mijn verhaal duidelijker wordt?

Met vriendelijke groet,

Paul

P.s. Misschien moet ik maar een cursus sessions volgen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:10:13
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:15:00
Quote Anchor link
Deze notice is de meest voorkomende notice ter wereld :)

Het wordt veroorzaakt doordat je een variabele of een array-key aanroept die niet bestaat. Voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$array
= array(); // LEGE array

if ($array['foo']) { // Dit levert een Notice op

}

?>


Ik gebruik hier in de if namelijk een variabele die niet bestaat ($array['foo']). Ik zou dus eerst een controle moeten doen met isset() en/of empty().

Waarschijnlijk heb jij ook een constructie als hierboven, dat komt het meest voor. Bijvoorbeeld if ($_SESSION['foo']) in plaats van if (isset($_SESSION['foo'])).

Als je dus iets met die waarde doet zonder eerst zijn bestaan te controleren, dan krijg je een notice. De reden dat je het voorheen niet kreeg is omdat de error_reporting daar anders was; PHP liet geen notices zien.

Een notice verpest/doet niets, maar is niet netjes. In een taal als Java of C++ zou je complete "script" er uit knallen bij compileren als je een variabele gebruikt die niet bestaat, PHP is magisch.

Edit: het heeft dus niets met sessies of databases te maken. Gewoon nooit iets gebruiken zonder het eerst te controleren met isset() of empty(), vooral bij dingen als $_GET, $_POST, $_COOKIE en $_SESSION.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:26:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.

Het kan inderdaad kloppen dat de error_reporting uit stond.
Mijn script werkt wel voor 99% op dit moment.

Natuurlijk kan ik de reporting uit zetten maar ik vind (zoals velen) het beter om de waarschuwingen eruit te halen.

Ik ben bekend met de isset(), dit heb ik namelijk de afgelopen dagen door heel mijn website aan moeten passen. Alleen toen ik het bij session deed werkte het inloggen niet meer.

Hier onder een klein stukje code waar het mis liep.
(ik weet dat de code dubbelzinnig is opgesteld, maar dit was even ter controle):


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
require_once 'sessionstarted.php';

// check of de sessie nog niet is gestart
// als de sessie nog niet is gestart, roep dan session_start() aan

if ( false === session_started() )
{

  session_start();
}
  

//Connectie met database maken
include('dbconnect.php');

//Gebruikers instellingen uit de database
$Sessionid = $_SESSION['lidid'];

$Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");

?>



Als ik dit deed in mijn script:
$Sessionid = isset($_SESSION['lidid']);

Dan krijg ik de foutmelding niet meer vooraf maar een fout na het inloggen dat de lid gegevens niet gevonden kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Paul
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:28:00
Quote Anchor link
Kijk. Stel de session bestaat nog niet, dan is het volgende stuk code dus ook niet van toepassing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
//Gebruikers instellingen uit de database
$Sessionid = $_SESSION['lidid'];

$Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");
?>


Dus je kunt zoiets doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (isset($_SESSION['lidid'])) {
  //Gebruikers instellingen uit de database
  $Sessionid = $_SESSION['lidid'];

  $Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");
}

?>
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:37:00
Quote Anchor link
Ter extra info, de functie isset() returnt true of false. Als je dus $Sessionid = isset(iets) doet, dan heeft $Sessionid de waarde true of false. En dus niet de waarde van je session.

Wat je wil is eerst controleren of die hele session(key) bestaat, en als die bestaat dan wil je 'm gebruiken. Vandaar de controle met isset eerst. Als de session(key) nog niet bestaat, dan wordt het stukje script overgeslagen vanwege de if en krijg je geen notice.
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Het werkt, bedankt daarvoor.

Maar toch ben ik nieuwsgierig waarom jouw stukje wel werkt het het volgende niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$Sessionid
= isset($_SESSION['lidid']);
?>
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Zie bovenstaand. Isset is een controlefunctie en returnt true of false en niet de waarde zelf.
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:43:00
Quote Anchor link
Ik snap 'm helemaal! Dankjewel voor je duidelijke uitleg..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.