Sessions: Notice: Undefined index: lidid

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Paul

Paul

30/12/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Na een lange tijd ben ik weer eens begonnen met scripten en ik moet zeggen, ik ben weer verslaafd aan PHP ;-)

Maar even ter zaken, ik heb een oude website weer onder het stof vandaan gehaald en zit vol met fouten. (Naar mijn idee heeft deze website 2 jaar foutloos gedraaid, maar de nieuwe versie van PHP kan er niet lekker mee overweg)

Op mijn website werk ik met een inlog systeem door middel van sessions.
Zodra ik op mijn site kom zonder ingelogd te zijn verschijnt er een foutmelding:

Notice: Undefined index: lidid

Dit komt (volgens mij) omdat de session nog niet gevuld is met gegevens waardoor de lidid niet uit de database gehaald kan worden. Het is namelijk zo dat als je inlogt een session word aangemaakt met daarin een ID van de persoon die inlogt, deze session word op elke pagina gebruikt om de gegevens op te kunnen vragen van de ingelogde persoon.

Kortom hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze foutmelding niet krijg.

Welk stukje code willen jullie zien waardoor mijn verhaal duidelijker wordt?

Met vriendelijke groet,

Paul

P.s. Misschien moet ik maar een cursus sessions volgen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:51:52
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:15:00
Quote Anchor link
Deze notice is de meest voorkomende notice ter wereld :)

Het wordt veroorzaakt doordat je een variabele of een array-key aanroept die niet bestaat. Voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$array
= array(); // LEGE array

if ($array['foo']) { // Dit levert een Notice op

}

?>


Ik gebruik hier in de if namelijk een variabele die niet bestaat ($array['foo']). Ik zou dus eerst een controle moeten doen met isset() en/of empty().

Waarschijnlijk heb jij ook een constructie als hierboven, dat komt het meest voor. Bijvoorbeeld if ($_SESSION['foo']) in plaats van if (isset($_SESSION['foo'])).

Als je dus iets met die waarde doet zonder eerst zijn bestaan te controleren, dan krijg je een notice. De reden dat je het voorheen niet kreeg is omdat de error_reporting daar anders was; PHP liet geen notices zien.

Een notice verpest/doet niets, maar is niet netjes. In een taal als Java of C++ zou je complete "script" er uit knallen bij compileren als je een variabele gebruikt die niet bestaat, PHP is magisch.

Edit: het heeft dus niets met sessies of databases te maken. Gewoon nooit iets gebruiken zonder het eerst te controleren met isset() of empty(), vooral bij dingen als $_GET, $_POST, $_COOKIE en $_SESSION.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:26:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.

Het kan inderdaad kloppen dat de error_reporting uit stond.
Mijn script werkt wel voor 99% op dit moment.

Natuurlijk kan ik de reporting uit zetten maar ik vind (zoals velen) het beter om de waarschuwingen eruit te halen.

Ik ben bekend met de isset(), dit heb ik namelijk de afgelopen dagen door heel mijn website aan moeten passen. Alleen toen ik het bij session deed werkte het inloggen niet meer.

Hier onder een klein stukje code waar het mis liep.
(ik weet dat de code dubbelzinnig is opgesteld, maar dit was even ter controle):


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
require_once 'sessionstarted.php';

// check of de sessie nog niet is gestart
// als de sessie nog niet is gestart, roep dan session_start() aan

if ( false === session_started() )
{

  session_start();
}
  

//Connectie met database maken
include('dbconnect.php');

//Gebruikers instellingen uit de database
$Sessionid = $_SESSION['lidid'];

$Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");

?>



Als ik dit deed in mijn script:
$Sessionid = isset($_SESSION['lidid']);

Dan krijg ik de foutmelding niet meer vooraf maar een fout na het inloggen dat de lid gegevens niet gevonden kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Paul
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:28:00
Quote Anchor link
Kijk. Stel de session bestaat nog niet, dan is het volgende stuk code dus ook niet van toepassing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
//Gebruikers instellingen uit de database
$Sessionid = $_SESSION['lidid'];

$Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");
?>


Dus je kunt zoiets doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (isset($_SESSION['lidid'])) {
  //Gebruikers instellingen uit de database
  $Sessionid = $_SESSION['lidid'];

  $Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");
}

?>
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:37:00
Quote Anchor link
Ter extra info, de functie isset() returnt true of false. Als je dus $Sessionid = isset(iets) doet, dan heeft $Sessionid de waarde true of false. En dus niet de waarde van je session.

Wat je wil is eerst controleren of die hele session(key) bestaat, en als die bestaat dan wil je 'm gebruiken. Vandaar de controle met isset eerst. Als de session(key) nog niet bestaat, dan wordt het stukje script overgeslagen vanwege de if en krijg je geen notice.
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Het werkt, bedankt daarvoor.

Maar toch ben ik nieuwsgierig waarom jouw stukje wel werkt het het volgende niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$Sessionid
= isset($_SESSION['lidid']);
?>
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Zie bovenstaand. Isset is een controlefunctie en returnt true of false en niet de waarde zelf.
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:43:00
Quote Anchor link
Ik snap 'm helemaal! Dankjewel voor je duidelijke uitleg..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.