sessions opslaan in een andere folder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Meddiecap B

Meddiecap B

20/01/2010 22:51:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een vraagje over het opslaan van sessions in een andere folder.

Ik heb eerder gepost over het probleem dat er na 30 minuten werd uitgelogd, terwijl ik in de php.ini toch had aangegeven dat je 20uur ingelogt kon zijn. Ik heb om te proberen de folder waarin sessions worden opgeslagen (session.save_path) veranderd van "/tmp" naar "sessions". Ik word nu niet meer uitgelogt na 30 minuten.

Er is echter een ander probleem ontstaan.

Ik heb een script dat gebruikt maar van 3 session vars. 1: patient, 2: dossier en 3: achtergrond. Afhankelijk van de waardes van die sessie variabelen wordt er in een bepaalde map gezocht naar (eventuele) bestanden, en die worden dan weergegeven. Er is dus een mappen structuur die als volgt uitziet: folder/$patient/$dossier/$achtergrond/

Sinds ik de session.save_path heb veranderd werkt dat niet meer goed in die zin dat het script niet alleen de bestanden in een bepaalde map laat zien, maar gewoon alle mappen en bestanden.

Kort gezegt
session.save_path = "/tmp" laat de bestanden zien in folder/$patient/$dossier/$achtergrond/

session.save_path = "session" laat alles zien in folder/

In beide gevallen worden de sessies wel aangemaakt, dat heb ik gecontroleerd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
BvD.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:14:02
 
Jelmer -

Jelmer -

20/01/2010 23:06:00
Quote Anchor link
Weet je zeker dat je sessies nog correct werken?

En ik neem aan dat je ergens iets hebt staan als $patient = $_SESSION['patient'], want anders had je register_globals aan staan waarschijnlijk en nu niet meer.

En waag het niet om het terug aan te zetten. 't is zeg maar de gemakkelijkste manier om tegen de lamp te lopen. Echt.

edit: ik mistte een stuk van m'n zin...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Meddiecap B

Meddiecap B

20/01/2010 23:13:00
Quote Anchor link
Ik heb idd $patient = $_SESSION['patient']

Het vreemde is dat als ik een andere folder voor de sessions opslag kies, het niet werkt.

register_globals = off, btw
 
Meddiecap B

Meddiecap B

21/01/2010 23:17:00
Quote Anchor link
Ik heb het opgelost door session.save_path = "sessions" te vervangen door
session.save_path = "het/volledige/pad/naar/sessions"

Wel vreemd dat het relative pad maar deels werkte.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.