session_start functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas de jong

bas de jong

22/09/2013 15:28:58
Quote Anchor link
ik heb een vraag mbt de session_start() functie.

ik heb een loginscript waarin ik een session_start() gebruik
ik heb een winkelwagenscript waarin ik ook een session_start()gebruik

beide scripts maken sessievariabelen aan,echter ze kunnen elkaars sessievariabelen niet zien omdat
er 2 verschillende sessies gemaakt worden ?

als ik de scripts direct benader via mijn webbrowser http://inlogscript.php en dan ga werken met het winkelwagentje werkt alles perfect en kunnen ze elkaars sessievariabelen zien (ze draaien dan gewoon in dezelfde sessie)

echter als ik de sripts in mijn html iframe zet dan gaan ze met verschillende sessies werken.
wat zou ik hieraan kunnen doen
mvg bas
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:21:16
 
Bart V B

Bart V B

22/09/2013 15:33:04
Quote Anchor link
Het klinkt misschien als een cliche, maar waarom gebruik je iframes?
Als je ze niet gebruikt, dan is je probleem meteen opgelost.
(i)frames is een techniek anno jaren 90, tegenwoordig word dit bijna niet meer gebruikt.
Gewijzigd op 22/09/2013 15:35:54 door Bart V B
 
Erwin H

Erwin H

22/09/2013 15:40:03
Quote Anchor link
Eens met Bart overigens.

Het probleem hierin is echter dat je hoofd pagina en je iframe pagina twee verschillende requests zijn. Als ze op hetzelfde domein draaien zullen ze beide dezelfde sessie gebruiken en dus ook beide in hetzelfde sessie bestand de gegevens opslaan. Alleen als jij in het request voor de hoofdpagina iets opslaat en ook weer verwijdert, dan kan de pagina in het iframe dat niet meer zien. Dat is immers een ander request en leest de gegevens dus opnieuw in vanuit het sessie bestand. Wat de andere pagina in het geheugen doet met die variabelen is dan niet zichtbaar.
 
Bas de jong

bas de jong

22/09/2013 15:55:45
Quote Anchor link
ik werk met html pagina's en daarin iframes met phpscripts.
dit doe ik omdat ik werk met webdesignsoftware om de website een mooi grafisch tintje te geven
ik ben zelf namelijk niet zo creatief in dat opzicht.

zou het helpen als ik in alle htmlpagina's een sessionstart() zet?

of kan ik toch maar beter de stap nemen om alles volledig in php te gaan doen.

alvast bedankt voor jullie gegeven antwoorden ,het is me nu wel een stuk duidelijker waar ik mee aan de slag moet

mvg bas
 
Bart V B

Bart V B

22/09/2013 16:04:00
Quote Anchor link
nee, een html pagina kan geen php bevatten. Andersom wel.
Maar dan nog gaat dat niet werken met iframes, zie Erwin zijn uitleg.

Wat je moet doen is een template maken zoals jij dat wil hebben met de extentie php.
Daarin zet je je scripts op de plek waar jij het wil. Meer is het niet.

Dus in jou geval is het voor nu niet beter weten, maar met een beetje oefenen kom je al een heel eind.
Succes.
 
Bas de jong

bas de jong

22/09/2013 16:06:26
Quote Anchor link
bedankt bart ik ga er mee aan de slag.

groet bas
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.