Set cookie issue

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

05/04/2019 13:50:00
Quote Anchor link
Voor mijn Wordpress site wil ik graag een cookie toevoegen welke geen gebruikers informatie verzameld maar slechts voor het functioneren van een functie die een waarde moet onthouden.

Nu heb ik via de init functie van wordpress een cookiefunctie gemaakt alleen deze word op geen enkele manier aangemaakt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function cookietime() {
    if(!isset($_COOKIE[$wp_time])) {
        // set a cookie for 1 hour
        setcookie('wp_time', $current_time, time()+3600);
    }
 }

add_action('init', 'cookietime');
?>


Zelfs als ik hem buiten de init functie meteen in PHP aanroep word er geen cookie aangemaakt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 23:57:41
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/04/2019 13:54:22
Quote Anchor link
- waar komt $wp_time vandaan? is die variabele bekend binnen de functie?
- je stelt geen pad in in het cookie, dit houdt in dat deze alleen geldig is in het huidige pad?
- je refreshed de pagina niet na het setten van het cookie? deze is pas het volgende request bekend in $_COOKIE?
 
- SanThe -

- SanThe -

05/04/2019 14:55:53
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 05/04/2019 13:54:22:
- waar komt $wp_time vandaan? is die variabele bekend binnen de functie?


En $current_time?
 
Jop B

Jop B

05/04/2019 17:44:45
Quote Anchor link
Zet het domein nog erin en Wordpress doet wat jij zegt.
Ook inderdaad zorgen dat je variabelen een waarde hebben, zijn deze leeg dan word je cookie niet aangemaakt.
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

05/04/2019 19:59:16
Quote Anchor link
Dank voor het meedenken.

Wat ik heb gedaan is de value er hardcode ingezet en het domein erin en inderdaad het werkt, maar het werkt alleen in de functions.php
Ga ik buiten deze file of maak ik een actie aan met add_action zoals Wordpress werkt met een do_action aanroepen ergens dan werkt het alsnog niet.
Het is juist de bedoeling dat ik de waarde variabel kan vullen.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

05/04/2019 20:09:17
Quote Anchor link
Dan zul je ze als globals in de functie moeten "importeren" (er vanuit gaande dat de variabelen dan wel bestaan in de global context).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.