Simpel login script zonder database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2020 01:18:36
Quote Anchor link
En als je het op een logische wijze opslaat, dan kan je het ook eenvoudig aanpasbaar maken door de gebruiker zelf. (zie mijn vorige bericht)
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:38:29
 
Stefan Janssen

Stefan Janssen

12/05/2020 13:52:37
Quote Anchor link
@jop bedankt voor de tip kan ik zeker iets mee doen.

@ariën bedoel je dat ik dan toch met een database moet werken en een beheerders pagina moet maken waarmee je snel en makkelijk
wachtwoorden kunt wijzigen en/of een gebruiker kunt verwijderen/toevoegen, zelfs als de ITer op Hawaii zit?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2020 14:03:48
Quote Anchor link
Een database hoeft niet per sé, als je inloggegevens maar niet hardcoded in je PHP-script opslaat. En dat de gebruikers hun wachtwoord zelf kunnen aanpassen.

Een database is wel het makkelijkste, maar je kan net zo goed bijvoorbeeld met XML-files werken die je buiten de webroot opslaat. Alleen wordt het wijzigen ervan via een beheerpaneel wel lastiger.
 
Stefan Janssen

Stefan Janssen

12/05/2020 19:27:31
Quote Anchor link
Bedank voor alle reacties, ik ga ermee aan de slag :)
Maar qua beveiliging en dan bedoel ik meer de sessie zijn er nog handige tips wat beter kan of zou dit voldoende moeten zijn?
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.