Simpel, uitbreidbaar loginsysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »
Xaboteur X

Xaboteur X

16/02/2012 23:52:12
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende php programmeur, maar leer snel.
Ik zou graag een veilige login implementeren voor een 3-tal gebruikers.

Ik kwam op deze, oudere, tutorial uit van iemand, waarvan ik alle stappen snap, alleen een paar dingen niet begrijp.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/220344-PHP-Een-veilig-login-systeem-met-sessies

Deze user zou gebanned zijn op dat forum, en ik vind geen gegevens van hem terug.

Het probleem is dat ik geen idee heb, waar hij de $_SESSION['huidig_ip'] vandaan haalt.

En omdat hij het paswoord codeert met een willekeurige challenge, kan ik niet de juiste sha1 string achterhalen om toe te voegen aan de database. Waardoor ik enkel geraak tot aan de tweede login error "Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord2".

Ook zei hij in zijn post dat het script niet beveiligd is tegen sql-injectie. Hoe zou ik dit kunnen oplossen in dit voorbeeld?

Graag wat opheldering.

Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 23:44:54
 
Reshad F

Reshad F

16/02/2012 23:56:18
Quote Anchor link
Ik heb wel een login script met beveiliging voorje kan hem morgen voor je posten plus uitleg ;) zit nu op mo biel
 
Frank WD

Frank WD

17/02/2012 00:19:21
Quote Anchor link
@reshadd farid

Hier hou ik mij ook voor aanbevolen om deze te bekijken.
 
Xaboteur X

Xaboteur X

17/02/2012 18:38:33
Quote Anchor link
Dat zou heel vriendelijk van je zijn reshadd farid!

Maar toch zou ik graag willen weten waar hij de $_SESSION['huidig_ip'] in godsnaam vandaan haalt... :)

Nogmaals bedankt!
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/02/2012 18:51:11
Quote Anchor link
Quote:
Maar toch zou ik graag willen weten waar hij de $_SESSION['huidig_ip'] in godsnaam vandaan haalt... :)

dan moet alles lezen waar je naar verwijst, 't staat er in feite uitgelegd.
 
Jan terhuijzen

jan terhuijzen

17/02/2012 19:28:02
Quote Anchor link
Hat kan ook gewoon een fout in de tutorial zijn?
Je kunt net zo goed op phphulp kijken bij de scripts. daar kun je de hele codes kopieren
bedoel je met een 3tal gebruikers dat er maar 3 gebruikers zijn?
 
Reshad F

Reshad F

17/02/2012 19:49:18
Quote Anchor link
Sorry voor de late reactie had het een beetje druk, nog steeds geen tijd gehad om het scriptje te posten, even een aantal vragen want misschien moet er e.e.a. Aangepast worden. Wil je de gegevena in de databadr of verwerkt in de php? Bijv als het lokaal blijft zou dit een mogelijkheid zijn.
 
Xaboteur X

Xaboteur X

17/02/2012 20:58:22
Quote Anchor link
@Noppes Homeland: Ik heb zijn post twee keer volledige doorgeleze, maar vind niet terug waar hij die huidig_ip session vandaan haalt.

@jan terhuijzen: Het dient voor een eigen beheersysteem, en voorlopig heb ik een login nodig voor 3 gebruikers ja.

@reshadd farid: Ik had voor ogen om de gegevens in een database op te slaan, alsook een profielfoto van de user, zodat er een melding zichtbaar komt met de desbetreffende foto. Ook zou ik het graag willen kunnen bijhouden op welke tijdstippen de users ingelogd waren en voor hoe lang.

Bedankt allemaal!
 
- SanThe -

- SanThe -

17/02/2012 21:06:47
Quote Anchor link
Het script op die pagina werkt waarschijnlijk niet zonder aanpassingen en het is lek. Zie sql-injection.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2012 21:27:10
Quote Anchor link
Ja, inderdaad.

Pas ten minste lijn 39 (bij Verbeterde code) aan tot

$query = "SELECT password FROM users WHERE username = '" . mysql_real_escape_string($_POST['username']) . "' LIMIT 0,1";


Trouwens ...
De vraag is: kan je nog vertrouwen hebben in de rest van een script over veiligheid wanneer zo'n elementaire (veiliheids-) fout wordt gemaakt?
Ik heb het niet deftig bekeken.

Als er in een advertentie voor "lessen Nederlands" een dt-fout staat; veel kans dat ik niet verder lees en zeker niet op de advertentie in ga
Gewijzigd op 17/02/2012 22:29:33 door Kris Peeters
 
Xaboteur X

Xaboteur X

18/02/2012 15:52:42
Quote Anchor link
Kris, daar zeg je iets..
Hij zei wel dat hij sql-injection buiten beschouwing hield, maar voor een veilige login zou dat zeker behandeld moeten worden, inderdaad.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.