single sign-on

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer / C#

Bedrijfsomschrijving werken bij een organisatie waar je met het volgende in aanraking komt: High-intensity dataverkeer, meer dan 2,7 miljard berichten per jaar; Development aan .NET applicaties die maandelijks miljoenen euro's verwerken; Salaris als developer tot bijna 70.000 euro op jaarbasis; Geen partij in de omgeving van Tilburg die zo'n complex .NET applicatielandschap heeft; Werken aan meer dan 50 diensten, verdeeld over 10 Scrum teams; Focus op o.a.: C# en ASP.NET in een Agile organisatie; Elk kwartaal een week lang verplicht met nieuwe technieken/tooling werken; Meer dan 40 ervaren .NET ontwikkelaars als collega's; Mogelijkheid om 32 of 36 uur te gaan

Bekijk vacature »

.NET Developer

Jouw baan Het draait om vernieuwing en verbetering: Jouw gave IT oplossingen worden VWE breed door alle andere teams ingezet. Jij hebt dan ook een belangrijke bijdrage aan de efficiency, consistentie en eenduidigheid binnen de IT programmatuur. Hiervoor werk je met de nieuwste technieken. Onze flinke equipe ervaren IT developers is verdeeld over verschillende zelfsturende teams. Jouw plek is binnen het team dat zich richt op de ontwikkeling van programmatuur ter ondersteuning van andere ontwikkelteams. Jij bent een van de kartrekkers die bestaande programmatuur in een nieuwe jas steekt, weet waar de behoeftes in de verschillende teams liggen en waar

Bekijk vacature »

Medior/Senior Backend PHP developer - €3500 -

Bedrijfsomschrijving Voor een scale-up organisatie zijn wij op zoek naar een Medior/Senior Backend PHP developer. Ze bestaan inmiddels 5 jaar en ze maken complexe applicaties voor de B2B markt. Denk hierbij aan websites en webapplicaties voor diverse klanten in verschillende branches. Het team bestaat uit 15 gepassioneerde medewerkers. Vanwege het succes willen ze de groei die ze de afgelopen jaren hebben doorgemaakt verder uitbreiden en daar kan jij een onderdeel van gaan worden. Door de complexiteit van de applicaties zoeken ze naar meerdere developers vanaf Medior niveau. De cultuur en sfeer binnen het bedrijf is laagdrempelig en lekker informeel. Functieomschrijving

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

Help jij onze klanten in de publieke veiligheidssector de stap te maken naar de high performance organisatie van de 21e eeuw? Wat ga je doen? Als Senior .NET ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het ontwerp van een of meerdere systemen. Deze rol vereist communicatie en interactie met meerdere ontwikkel- en testteams en met de andere ontwerpautoriteiten. In jouw rol treedt jij op als de vertegenwoordiger van de technische aspecten van het systeem bij het overleg met de klant. Wat breng je mee? Jij bent veelzijdig en bereid om die extra stap te zetten die soms nodig is.

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer - Utilities

Ben jij een ontwikkelaar die wil bijdragen aan de energietransitie? Lees dan verder! Wat ga je doen? Als Full Stack Java Ontwikkelaar draag je verantwoordelijkheid voor het gehele proces van het omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen van kennis en beslissingen, problem management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in zowel SAFE of DevOps gestuurde omgevingen als ook in omgevingen die nog werken volgens het traditionele waterval model. Als ontwikkelaar krijg je alle mogelijkheden om je technisch verder te ontwikkelen en samen te werken met gedreven collega's. Wat breng je mee? Je hebt

Bekijk vacature »

Banner Front-End Developer

Werken aan de zichtbaarheid van een van de snelst groeiende bedrijven van de Benelux? Wat doe je als Banner Front-End Developer bij Coolblue? Laat jij trots aan iedereen de Banners zien die je voor Coolblue hebt geschreven via HTML, CSS en Javascript? Dan wacht deze vacature op jou! Ook Banner Front-End Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Schrijven van HTML, CSS en Javascript waarmee je in snel tempo nieuwe modules maakt. Het bedenken van schaalbare modules die voor alle 35000 producten werken Volgen van webinars om zo jouw

Bekijk vacature »

ASP.NET CORE developer Fullstack / Intern

Bedrijfsomschrijving Mijn klant houdt zich bezig met alleen maar maatwerk software. Door de flexibiliteit van de developers bedienen ze bijna elke markt; van start-ups tot aan de grotere internationaal georiënteerde bedrijven. Bepaalde applicaties zijn standaard geworden en worden als totaalpakket aan de klant aangeboden. Andere applicaties worden maandelijks onder de loep genomen. Kortom: genoeg uitdaging voor een .NET Developer. Je komt te werken in een gezellig team van ongeveer 20 mensen met een platte structuur. Er wordt veel voor het personeel geregeld en regelmatig ga je met het team op pad. Je collega's zijn IT minded mensen. Het gaat hier

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

We’re Hiring! A UPS Senior C# Developer *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE* UPS is the world's largest package delivery company – with a strong and recognizable brand, and a legendary reputation for great service. We are looking for an enthusiastic Senior C# Developer to join our IT Team, As a Senior Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life

Bekijk vacature »

.Net / C# Developer - Banking

When .Net/C# is your passion, apply now and join our team! Your day-to-day activities As an experienced .Net/C# developer you will use your skillset to develop new financial applications and services that are not fully automated by standard systems. You will ensure quality and security in ASP.Net and C#. You will work in a multidisciplinary Scrum/Agile team and together you will ensure that the transition to Cloud will go as smoothly as possible. What you need to be successful in this role You are customer focused and enthusiastic. You are at the forefront of architectures, tools and techniques that are

Bekijk vacature »

Software Engineer bij informele organisatie met ma

Word jij gelukkig van een afwisselende baan op het snijvlak van inhoud en techniek? En wil jij vanuit jouw ICT expertise en klantgerichte houding het verschil maken bij hetexpertisecentrum voor veilig geneesmiddelengebruik? Dan kan dat! Wij zoeken ter uitbreiding van onze afdeling ICT een: Software-engineer voor 32 - 40 uur per week Jouw belangrijkste taken zijn: Op het kruispunt van business en technologie vertaal je vraagstukken op het gebied van zorg-ICT naar bruikbare software. In nauwe samenwerking met onze apothekers en huisartsen van de zorginhoudelijke afdelingen, denk je mee over functioneel ontwerp en ontwikkel, onderhoud en test je de interne

Bekijk vacature »

Fullstack Java Developer

Bedrijfsomschrijving Our relation is an international organization that is located in the area of Amsterdam. They are well known in the market due to their innovative service delivery on the IT side and their passionate employees. They have received several awards for their efforts in IT! They strive to stimulate working and self-development in order to bring out the best in every organization worldwide. IT is crucial in this organization in order to improve their services. Currently, they have a monolithic architecture and they want to make the shift to Microservices. As this project is just starting you will be

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Ben jij een slimme en klantgerichte applicatiebeheerder met oog voor detail die gestructureerd werkt, en wil je graag bij een leuk middelklein bedrijf met aardige en capabele mensen werken? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen interessante software op het gebied van IT Operations Analytics, die we leveren aan grote bedrijven in Europa en de Verenigde Staten. Voor de dienstverlening aan onze Europese klanten zoeken wij een enthousiaste functioneel applicatiebeheerder. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het beheren van onze applicatie voor klanten die de software in de cloud draaien. Je richt klantomgevingen in, controleert dagelijks of alles goed loopt, lost

Bekijk vacature »

IAM developer

Functieomschrijving IAM, voor jou hoeven we dat niet te vertalen toch? Want jij weet exact waar wij het over hebben bij het benoemen van Identity Access Management. Ben je toe aan een informele, mensgerichte omgeving met vrijheid, ondernemerschap, creativiteit en focus op innovatie? Dat zijn wij! En laten wij nou op zoek zijn naar jou, een IAM developer die ons team helpt Randstad naar een veilige toekomst te helpen. Als IAM developer bij ons ben jij samen met de overige teamleden aanspreekpunt binnen de organisatie ten behoeve van functionele en technische vragen omtrent Identity & Access Management. Samen met andere

Bekijk vacature »

Medior Front-end developer

Ben jij een software engineer met passie voor front-end development? Wil jij je verder ontwikkelen in de nieuwste front-end technologieën? Zoek jij uitdagende klussen in teamverband? Wij bieden jou die uitdaging en de mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen. Wat ga je doen? In de financiële sector is de digitalisering in volle gang. Deze is door de Corona crisis nog eens flink opgevoerd. Steeds meer wordt digitaal gedaan, denk aan: polis informatie inzien, claims online declareren en zelfs schades opnemen door een schade expert. Bovenop dit alles moet het ook nog zoveel mogelijk automatisch door de keten kunnen. Van claim indienen

Bekijk vacature »
Ad Fundum

Ad Fundum

30/04/2021 10:56:32
Quote Anchor link
Mijn webapplicatie werkt op de 'oude' manier: de gebruiker logt in via de browser, en wachtwoorden worden netjes opgeslagen in de database met password_hash() en gecontroleerd met password_verify(). Eenmaal ingelogd schakelt de database over op de rol van de gebruiker, waardoor de database de autorisatie regelt.

Nu wil ik mijn applicatie gaan voorzien van Single Sign-On (SSO). Ik heb het bij een klant wel eens helpen inrichten, maar ik heb het nog nooit zelf gebouwd. Ik weet dat PHP kan communiceren met LDAP en dat er mogelijkheden zijn voor SASL, en SASL kan via GSSAPI gekoppeld worden aan Postgres.

Maar daar houdt mijn kennis even op. Er zijn veel verschillende authenticatiemechanismen, protocollen, en manieren om het in te richten, dat ik het nog niet voor me zie.

Hoe zou SSO ingericht kunnen worden voor een PHP + Postgres applicatie? De webserver is nu nginx, maar kan vervangen voor apache. Moet ik een een PAM module (apache) of SPNEGO plugin (nginx) gebruiken? Of kan het misschien direct via Postgres?
Het mooiste zou zijn als ik zo min mogelijk speciaals in PHP hoef te doen.

Elk duwtje in de goede richting wordt gewaardeerd.
Gewijzigd op 30/04/2021 11:02:07 door Ad Fundum

PHP hulp

PHP hulp

13/05/2021 02:01:56

Ivo P

Ivo P

30/04/2021 11:42:14
Quote Anchor link
Wat je vooral nodig hebt, is een LDAP waar je aangeeft dat jouw PHP applicatie er gebruik van mag maken.

PHP kan tegen die LDAP server praten en een user naar een microsoft url door verwijzen.
Daar logt hij in, en als dat succesvol is, wordt hij terug verwezen naar jouw PHP scripts.

Daarbij is het wel handig als de gebruikersnamen gelijk zijn, of gemapt worden.

Voorbeeld:
mijn gebruikersnaam in de LDAP server was ivo@xyz.nl
En in de intranet applicatie was het "ivo". Door "@xyz.nl" af te knippen van de teruggemelde gebruikersnaam (niet te verwarren met een emailadres dat qua syntax gelijk was) kon ik achterhalen dat gebruiker "ivo" ingelogd was.

Dan sprong mijn script naar het punt na de oude controle "is er een loginform gepost met gebruikersnaam + wachtwoord en vind ik die combi inderdaad in de database".

Resultaat was dan simpel gezegd: $_SESSION['user'] = 'ivo'; $_SESSION['ingelogd'] = true;

Extra settings aan de server waren niet nodig: eigenlijk alleen een lib in PHP die met composer geladen wordt:
lusitanian/oauth
https://packagist.org/packages/lusitanian/oauth

hier nog een link naar een stappenplan: https://medium.com/@prasoon_98674/how-to-integrate-active-directory-in-php-application-for-sso-22eb62b6b866 waarbij het meeste werk niet bij PHP ligt.

Toevoeging op 30/04/2021 11:51:27:

even verder gezocht: mijn script lijkt sterk op wat hier gedaan wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=9FupzL2XsqA

Wel een opmerking over de Azure kant van het verhaal: mijn systeembeheerder klaagde dat aan de lopende band updates uitgerold werden voor Azure, waarbij de lay van die schermen steeds anders was dan in de handleidingen

En je hebt dus kennelijk
composer require magium/active-directory

nodig.
Maar aangezien ik op het moment niet op de server kan kijken, heb ik niet de actuele stand van zaken hier beschikbaar om het op te zoeken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.