Site check: rate or hate!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

02/11/2011 19:41:04
Quote Anchor link
http://www.devliegtickets.nl/

Vragen? Vraag maar raak.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:52:44
 
- Raoul -

- Raoul -

02/11/2011 19:54:27
Quote Anchor link
Misschien een andere font? Calibri werkt niet op iedere computer
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

02/11/2011 20:04:51
Quote Anchor link
Waarom heb je niet standaard de vliegvelden en datum picker erin zitten. Datum picker is gratis en kan d.m.v. JqueryUI. Vliegvelden heeft de IATA een database van.

- als ik de datum 10-15-2011 invoer pakt hij hem dus niet (engelse datum). De zoekfunctie is dus wel slecht.
- Lay-out is mooi
- Ik mis een logo.
- Niet W3C valid
- 'waarom de vliegtickets.nl' -> 'Nu u uw vluchtgegevens heeft ingevuld, kunt u hierboven de beschikbare vliegticket aanbieders vergelijken om zo de goedkoopste prijs te vinden en meteen te boeken.' is dit zo, velden zijn bij mij leeg.
- Ik mis wat navigatie in de header.
- Als ik een zoekopdracht heb gedaan en ik klik op een vlieg aanbieder ga ik van jou website af. En dat is juist iets wat jij niet wilt.
- Waar is de social media toolbar. Like, +1 etc. Dit kan op zo een site niet ontbreken volgens mij.
- Waarom kan ik niet op bestemmingen en aanbieders klikken in de footer?
- Ik mis een disclaimer, algemene voorwaarden en privacy policy.

oftewel genoeg werk nog ;) opzich wel mooie site en snel bij mij in elk geval.
 
The Force

The Force

02/11/2011 20:35:01
Quote Anchor link
Layout is aardig, implementatie wat minder. Automatisch aanvullen is essentieel. En escape je je data wel goed? Waarom krijg ik resultaten als ik onderstaande code invul bij "Naar:"?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
' or '1'='1


HTML is nog niet goed: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.devliegtickets.nl%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 .

Wat is nu de toegevoegde waarde van dit systeem? Dat wordt niet echt duidelijk.

Edit: en zorg ervoor dat je technische foutmeldingen niet aan de gebruiker laat zien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/deb12789n4/domains/devliegtickets.nl/public_html/index.php on line 98
Gewijzigd op 02/11/2011 20:38:26 door The Force
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

02/11/2011 20:46:18
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, de site is inderdaad nog niet af vandaar dat ik hier om een review vroeg!

@Internet Verslaafde
Klopt, ik zal nog even Tahoma en Arial toevoegen aan de font family.

@Baz IJsseldoorn
Allereerst bedankt voor de uitgebreide review, erg nuttig! Je hebt een aantal dingen genoemd die ik zelf inderdaad nog wil toevoegen, en aantal dingen waar ik geen raad mee wist.

Dingen waar ik mij al bewust van was en weet wat ik er mee moet:
- De fouten zoals van mijn site af na het klikken op een aanbieder en geen links op de bestemmingen staan inderdaad ook al op mijn lijstje!
- Ik ben op dit moment bezig om jQuery toe te voegen voor de datepicker, stond al op mijn lijstje maar werkte nog niet helemaal zo als het moest.
- Ik wil van interne SQL naar externe XML, op deze manier kan ik betere gegevens tonen die meer up to date zijn. Hier wordt de site wel langzamer door.
- W3C valid ga ik aan werken nadat de functionaliteit 100% is.
- Logo/huisstijl ben ik nog voor aan het schetsen.

Waar ik nog mijn twijfels over had:
- Auto aanvullen stond ook nog op mijn lijstje, maar ik wist niet waar ik een database vandaan kon halen: dus bij deze bedankt voor de tip!
- Wat betreft disclaimer, privacy policy, algemene voorwaarden, social media, navigatie etc: ik zoek nog een mooie plek voor deze informatie, heb jij een idee?

Kortom, nog veel werk inderdaad. De website wou ik z.s.m. online om al inkomsten te generen, vandaar dat hij nog niet 100% is.

@The Force
De toegevoegde waarde is dat je op één plek met één klik de goedkoopste prijs kunt vinden van alle vliegticketaanbieders die er zijn.


EDIT:
Zie ook mijn andere topic: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/simplexml-xpath/80875/last/

Ik kom er namelijk niet helemaal uit met de XML haha.
Gewijzigd op 02/11/2011 20:57:34 door Bas Wagenmaker
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

02/11/2011 20:50:43
Quote Anchor link
1e reactie: Mooi, overzichtelijk, in 1 blik duidelijk wat het doel van de site is.

Enige storende vind ik de links in de tweets. Als ik iets als bit.ly/vfpQPy tegenkom op mijn site, denk ik meteen aan een spammer.
 
- SanThe -

- SanThe -

02/11/2011 20:59:29
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 02/11/2011 20:50:43:
Enige storende vind ik de links in de tweets. Als ik iets als bit.ly/vfpQPy tegenkom op mijn site, denk ik meteen aan een spammer.


Daar zal ik ook nooit op gaan klikken. Inderdaad veel te 'verdacht'.

The Force op 02/11/2011 20:35:01:
Waarom krijg ik resultaten als ik onderstaande code invul bij "Naar:"?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
' or '1'='1


Dit is dus SQL-Injection.
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

02/11/2011 21:01:31
Quote Anchor link
@Tobias
Heb je een alternatief voor shorturls? Die dus niet direct naar mijn site gaan maar naar bijvoorbeeld cheaptickets.nl?

Toevoeging op 02/11/2011 21:08:40:

$-SanThe-
SQL injection meteen verholpen, kun je dit testen?

Toevoeging op 02/11/2011 22:09:36:

Datepicker ook toegevoegd!
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

03/11/2011 06:45:05
Quote Anchor link
Geef de shorturl gewoon een naam en zit de link in de href: <a href="bit.ly/vfpQPy">Laatste Tweet</a>

Toevoeging:
Je kunt er natuurlijk ook een javascript-oplossing voor maken, dan is de link helemaal niet meer te zien
Gewijzigd op 03/11/2011 09:49:31 door Tobias Tobias
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

03/11/2011 11:18:34
Quote Anchor link
Dat was inderdaad niet zo'n probleem geweest als de links niet direct van twitter af kwamen, dus ik kan er niks aan veranderen. Snap je?

Automatisch aanvullen trouwens ook toegevoegd.
 
Mathias B

Mathias B

05/11/2011 09:59:30
Quote Anchor link
Bij je automatisch aanvullen zou je beter een limiet zetten. Bij mij is de lijst zo lang dat je background zich herhaalt en het duurt ook lang om te laden.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

05/11/2011 10:17:41
Quote Anchor link
Mathias B op 05/11/2011 09:59:30:
..en het duurt ook lang om te laden.

bij mij 5 sec. per ingevoerde letter. Een gemiddelde bezoeker zal denken dat de boel vastgelopen is
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

08/11/2011 12:13:25
Quote Anchor link
Hoe is het nu? Heb een aantal aanpassingen gedaan..
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

08/11/2011 12:16:56
Quote Anchor link
Het laden van de site is iets trager (2 sec, kan nog), het autoaanvullen is een stuk sneller (= snel genoeg)
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

08/11/2011 12:19:32
Quote Anchor link
Ik moet inderdaad nog wat aan de laadtijd doen, maar aangezien er tienduizenden vluchten en bijna tienduizend luchthavens worden vergeleken ben ik allang blij dat hij het binnen 2 seconden doet haha.
 
Jelle -

Jelle -

08/11/2011 13:18:30
Quote Anchor link
Bas Wagenmaker op 08/11/2011 12:19:32:
Ik moet inderdaad nog wat aan de laadtijd doen, maar aangezien er tienduizenden vluchten en bijna tienduizend luchthavens worden vergeleken ben ik allang blij dat hij het binnen 2 seconden doet haha.


Goed kijken naar de explain plan van je query ("EXPLAIN SELECT name FROM gebruiker") en kijken waar hij lang over doet.
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

08/11/2011 13:19:18
Quote Anchor link
in phpmyadmin bedoel je?
 
Jelle -

Jelle -

08/11/2011 13:22:14
Quote Anchor link
Ja dat kan, die geeft wel een net overzicht over waar hij bijvoorbeeld geen indexes kan gebruiken of waar hij toch nog erg over struikeld.

Als je nog geen indexes hebt kun je hier wel een duidelijke tutorial vinden:
http://phptuts.nl/view/32/
 
Bas Wagenmaker

Bas Wagenmaker

08/11/2011 13:26:11
Quote Anchor link
Aangezien het een geïmporteerde tabel was had ik inderdaad nog geen index, heb het meteen toegevoegd. Volgens mij is hij nu ook een stuk sneller!
 
Mathias B

Mathias B

22/11/2011 20:14:19
Quote Anchor link
Jammergenoeg staat er nog steeds geen limiet op de auto-aanvulitems waardoor de lijst erg lang is ook je achtergrond zich herhaalt en je krijgt ook een enorme scrollbalk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.