site cookies wijzigen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Honore Van Zerk

Honore Van Zerk

16/10/2019 16:25:19
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik vroeg me af of en hoe het mogelijk is om parameters toe te voegen aan een url op je lokale pc. In mijn geval gaat het om de site van marktplaats. Voorheen onthield de site dat je het browsen van advertenties bv 100 advertenties per pagina wilde bekijken ipv de standaard 30. Maar nu "onthoud" de site deze instelling niet meer.

Ik vraag me dus af hoe ik dat op mijn lokale pc(of op de router) wel kan laten gebeuren.

voorbeeld marktplaats url zoals die nu binnenkomt via chrome:
- computers-en-software/monitoren-en-beeldschermen/

standaard toevoeging/parameters die ik aan de automatisch aan elke marktplaats url zou willen toevoegen:
- #view:gallery-view|limit:100

Dus een scriptje als cookie of in de windowshostfile of elders zou hiervan elke keer moeten maken:
- computers-en-software/monitoren-en-beeldschermen/#view:gallery-view|limit:100

Ik weet niet welke manieren hiervoor allemaal zijn en laat me graag door jullie adviseren, alvast bedankt

grt,
Honore

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2019 04:07:52

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2019 16:43:13
Quote Anchor link
Het kan zijn dat ze hun programmacode hebben aangepast, en dat het daardoor niet meer werkt. Ik denk dat je dit beter aan Marktplaats voor kan leggen.

Honore Van Zerk

Honore Van Zerk

16/10/2019 17:30:03
Quote Anchor link
Dank je Ariën... dat had ik al gedaan, maar marktplaats antwoord altijd hetzelfde... we zijn er mee bezig(jaar+)..

los daarvan was ik sowieso geïnteresseerd in hoe en of het werkt...

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2019 17:32:33
Quote Anchor link
Dat kom je niet zomaar te weten. Die code is alleen bij Marktplaats bekend.

Honore Van Zerk

Honore Van Zerk

16/10/2019 17:41:37
Quote Anchor link
Ik was ook niet geïnteresseerd in de code van marktplaats zelf... ik was benieuwd of ik een url lokaal kan "redirecten" met toegevoegde parameters.. Ik weet dat je via windows hostfile urls kunt redirecten, maar zou niet weten hoe ik dat kan doen met toegevoegde parameters

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2019 17:48:40
Quote Anchor link
Dan moet je toch weten hoe je die code van Marktplaats moet beïnvloeden.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/10/2019 18:00:46
Quote Anchor link
Als marktplaats dit niet standaard aanbiedt wordt dit lastig. Als zij deze functionaliteit hebben verwijderd dan werkt deze simpelweg niet meer.

Wel zou ik mij kunnen voorstellen dat ze ondertussen een webservice of feed hebben om op deze manier informatie te serveren. Maar misschien is dat een betaalde dienst. Het is per slot van rekening in zekere zin strategische informatie.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2019 18:05:37
Quote Anchor link
Voor zover ik weet is de API betaald, en puur bedoeld voor invoeren van data.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

16/10/2019 18:45:33
Quote Anchor link
Je zou een plugin kunnen maken voor de browser die je gebruikt, die alle marktplaats pagina's af scant naar dat soort linkjes, en dan de toevoeging maakt.

Of je maakt een marktplaats proxy (via een server dus) en maakt de aanpassingen terwijl je de HTML vanuit Marktplaats doorsluist.

Die 1e is (mijns inziens) het "eenvoudigst" te realiseren (tussen aanhalingstekens; alles is relatief). Die 2e oplossing maakt dat het op alle devices en alle browsers werkt (dus ook op je mobiel waar je vaak niet ze eenvoudig een plugin kunt installeren).

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/10/2019 19:06:09
Quote Anchor link
Interessant is natuurlijk waarom ze hier ooit van afgestapt zijn als ze dit wel hadden. Je zou misschien eens kunnen informeren bij klantenservice, of het in de ideeënbus doen.

Aan de andere kant.

Waar heb je deze paginering precies voor nodig? Waarom/wanneer mis je deze?

Honore Van Zerk

Honore Van Zerk

16/10/2019 19:24:44
Quote Anchor link
Dank allen voor jullie reacties. Het ging me niet zozeer om marktplaats. In die zin is de code van marktplaats ook compleet niet relevant. Het gaat/ging me meer om of ik uberhaupt op lokaal niveau iets kon doen met een url. Nogmaals, in windows hostfile kun je bv een domein blocken door bv (127.0.0.1 www.voorbeeldsite.com) toe te voegen. Of een redirect (99.86.115.113 www.ad.nl).. iemand die op mijn pc ad.nl intikt gaat automatisch door naar nu.nl..

En ik neem aan dat hiervoor nog andere opties mogelijk zijn. Maar nergens kan ik vinden hoe je dan ook nog extra parameters aan de url kunt toevoegen. De parameters in het geval van marktplaats (#view:gallery-view|limit:100) zie je achter de url van marktplaats verschijnen als je die keuzes maakt. Ik neem aan dat ze die voorkeuren voorheen in je marktplaats cookies opsloegen. Ik weet ook niet of ik bv die marktplaats cookies op mijn pc kan vinden/aanpassen..

Dus voor het gemak..vergeet even dat het om marktplaats gaat en dan is de vraag simpel.. kan ik een binnenkomende url op lokaal niveau nog aanpassen voordat hij definitief door mijn browser gerenderd wordt..

alvast bedankt voor de moeite

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.