Site in verschillende talen (google)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The Beeding Clown

The Beeding Clown

22/04/2009 13:24:00
Quote Anchor link
Hoi mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een dilemma.

Ik ben bezig aan een taal module voor een site, nu werkt dit allemaal prima. Ik heb het zo gebouwd dat het met cookies werkt, en als er geen cookie bestaat de site default in het nederlands is.

Nu zat ik te denken dat dit misschien niet echt google friendly is, ik wil namelijk ook dat de site in de andere talen ge-indexeerd word. (weet niet of de google-bot, en andere search engiens cookies ondersteunen)

Kan ik de werking laten voor wat ie is, of is er misschien een (google-friendly) oplossing voor.

Alvast bedankt voor het medenken en de tips
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Beeding Clown
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:50:10
 
Hipska BE

Hipska BE

22/04/2009 13:33:00
Quote Anchor link
Beste is dus om te kijken als er een cookie bestaat met een taal.
Bestaat die niet (wat zo zal zijn bij een eerste bezoek of door een crawler bot), dan kan je kijken naar welke taal de gebruikte browser verkiest.

Tip: $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] eens bekijken.

Edit: Ik zag net dit op php.net
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function detectlanguage() {
    $langcode = explode(';', $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']);
    $langcode = explode(',', $langcode[0]);
    return $langcode[0];
    }


$language = detectlanguage();

echo 'You have chosen '.$language.' as your language in your web browser.';
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

22/04/2009 13:52:00
Quote Anchor link
Tnx voor je reactie

Maar is het wel zo dat de site dan door de bots in de verschillende talen ge-indexeerd word? Dat is mijn uiteindelijke doel :)

edit:

ik kwam dit nog tegen op internet
Quote:
Here are my findings for the interest of others who find this topic:

googlebot (not being a browser) does not reliably understand/process "Content Negotiation" and therefore thinks all these sites are identical (English version), and therefore may be subject to a duplicate content penalty and at the very least fewer pages indexed by google. Technically, googlebot crawls without a preferred language setting and ignores "Accept-language" which causes only the English page to be served when a specific URL is requested by googlebot.

Short term solution:
. publish this tag <HTML lang="XX"> as part of every site. Replace the XX with the appropriate language code (fr, de, es etc.)
. have your server send this header: Content-language: XX (again, replace the XX with the appropriate language)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Beeding Clown
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.