Site met Joomla

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- wes  -

- wes -

07/09/2007 16:48:00
Quote Anchor link
Ik heb zelf nog geen Joomlasite from scratch opgebouwd, maar heb nu eventueel een order die ik kan krijgen voor een nieuwe site waar Joomla in MOET komen.

Kan iemand mij ongeveer aangeven hoelang je ongeveer bezig bent met het hele template verhaal, joomla erop knallen en bijvoorbeeld toevoegingen als virtuemart en ledenplugin.

Alvast bedankt.

(site vergelijkbaar aan deze site qua grootte en functionaliteit)
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:54:50
 
- SanThe -

- SanThe -

07/09/2007 16:54:00
Quote Anchor link
Je volgt de bijgevoegde install instructies en het werkt. Extra dingen kun je onder admin installeren. Op zich niet zo erg veel werk.
 
- wes  -

- wes -

07/09/2007 16:55:00
Quote Anchor link
Dat het niet veel werk is om het schoon erop te zetten weet ik, maar ik heb een beetje een indicatie nodig van hoelang het template maken tot volledige site met virtuemart en ledenlogin ongeveer gaat duren.

Moet ik denken aan een dag, 2 dagen of meer 2 weken of een maand.

Que snap?
 
- SanThe -

- SanThe -

07/09/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Geen idee, dat soort extra's heb ik (nog) niet. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar virtuemart. Een ledenlogin zit er ook al standaard bij.
 
- wes  -

- wes -

07/09/2007 23:11:00
Quote Anchor link
Nou virtuemart kan je weer op die voorbeeldsite zien :)

Die site staat ook onder mijn beheer met alles erop en eraan maar die is naar me toe verhuist en de orginele maker ervan ...

he never calls
he never writes
 
Marien xD

Marien xD

08/09/2007 01:42:00
Quote Anchor link
Zorg ervoor dat je eerst eens de documentatie doorleest. Plan een paar dagen in. Je moet het zien als html leren in een programma wat je niet kent :) Verder als je genoeg voorkennis heb moet het te doen zijn.
Ik had nooit met joomla gewerkt en een template was zo gemaakt. Gewoon een bestaande kopieren met de functionaliteit die jij wil, zet dit om naar je eigen template en viola!
Verder zijn plugins gewoon het betere klik en typ werk :)

Mijn persoonlijke mening is dat Joomla! gewoon te simpel is ;) Ik ga liever voor custom!
 
- wes  -

- wes -

08/09/2007 16:05:00
Quote Anchor link
Marien, dat vroeg ik niet :)

indicatie van tijd heb ik een beetje nodig
 
Alex-Jan Sigtermans

Alex-Jan Sigtermans

12/12/2007 11:57:00
Quote Anchor link
Hallo Wes,

Ik zag, ookal is het al weer meer dan 2 maanden geleden, je nog steeds geen indicatie van tijd hebt gehad.

Zoals al eerder gezegd, Joomla is echt heel eenvoudig. Het opzetten van een Joomla met de standaard functionaliteiten(een heleboel functies zitten bij de installatie al in met modules), kost om te installeren, en een beetje mooi te krijgen, 1-2 uur. Daarna moet je dus die template nog, ik denk dat dat 1-2 dagen werk is. Verschilt per design en ieders kwaliteiten.

Dat virtuemart heb ik allemaal geen ervaring mee!, maar als je het in een niet-joomla site op kan zetten kan het in dezelfde tijd in een Joomla site. Gewoon een 'wrapper' in joomla aanmaken.

Verder zul je misschien nu al aan het twijfelen zijn welke release je moet nemen, de stable of de RC 1.5. Als je gewoon een site wilt, die nu werkt, en verder niet echt uitgebreid moet worden in de toekomst (en een Engelse admin mag hebben, ik neem aan van wel) zou ik voor de Stable (1.0.13) gaan.

Als je toekomstgerichte site wilt hebben, die wel goed werkt, en ook zal blijven werken, en een Nederlandse admin heeft, zou ik Joomla 1.5 RC3 (over een niet al te lange tijd waarsch. al RC4) aanbevelen.

Ik hoop dat je nog wat aan dit "advies" hebt, veel succes ermee iniedergeval!

Mvg,
Alex-Jan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.