site van sportvereniging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Phpnuke r

phpnuke r

20/01/2011 21:11:58
Quote Anchor link
Hallo, ik ben nieuw op phphulp en verbaas me eigenlijk waarom er geen voorstelboard is. Misschien een idee?

Het is niet als promotie, het is namelijk de site van een sportvereniging die ik heb gemaakt en vraag me eigenlijk af wat jullie van bijvoorbeeld de layout vinden. Ik hoor graag tips, de site is gecodeerd in:

>html
>css
>php(het is een cms die ik op het moment aan het maken ben, vandaar de ?action=)
>javascript(ik ben zelf nog leren in het javascript dus nog amper javascript)

linkylinky

alvast bedankt,

me
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:26:27
 
Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 21:24:54
Quote Anchor link
ja kan je voorstellen in de koffie hoek.

Verder vind het niet zo spectaculair, eerder gewoontjes.

check url:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.degendten.nl/page.php%3Faction%3DHome&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0
Gewijzigd op 20/01/2011 21:27:05 door Jasper DS
 
Phpnuke r

phpnuke r

20/01/2011 21:39:14
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie, ik heb nooit 100% valid gescript omdat het project nog heel lang in project is waarop het gebaseerd is. Ik heb wel goed gekeken van, werkt het in alle browsers(IE onder anderen) Hoewel ik 11 errors nog vrij weinig vind.

Vergeet niet dat het slechts een website voor een sportvereniging is. Heb je nog dingetjes van dit zou een goede verbetering zijn?
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

20/01/2011 21:40:24
Quote Anchor link
Ik vind je kleur gebruik niet zo goed

Om je dropdown menu's zo blauw te maken
Verder vind ik dat je wel een mooie header hebt
 
Gerhard l

gerhard l

20/01/2011 21:56:52
Quote Anchor link
zoals jordi zegt vind ik de kleuren van de submenus niet zo mooi, en ligt het aan mij of doen die foto's op de homepage het niet?
 
Jasper hoi

jasper hoi

20/01/2011 21:57:28
Quote Anchor link
even paar kleine puntjes,
-je begint wel met een <head>, maar vervolgens sluit je die niet af en open je gelijk <body>
-probeer je stylesheets te reduceren tot één, en gebruik geen inline style
-je hebt in je menu een aantal keer een link staan met een spatie of iets dergelijks erin, probeer een link als dit: hoi ik ben één linkje, te veranderen in iets als dit: hoi_ik_ben_een_linkje
-en maak van je js en css losse bestanden, die je later inlaad
 
Dd dd

dd dd

20/01/2011 23:01:51
Quote Anchor link
- Je code is ook niet netjes uitgelijnd.
- Je gebruikt overbodige dingen (Waarom een <br /> boven een header? Kan simpel weg door margin-top.)
 
Write Down

Write Down

20/01/2011 23:13:06
Quote Anchor link
Erg Basic, uitklappen van submenu past niet bij het hoofdmenu. (opmaak dan)

Je code is brak, (sorry als het hard is), wees niet lui, los dit op!

@Shamiem
Code niet netjes uitgelijnd vind ik eigenlijk geen punt. Dat hangt vaak beetje af van editor. En zolang de code in zijn editor overzichtelijk is, is het goed. Wij als bezoeker moeten namelijk zijn source niet doorlezen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2011 01:44:02
Quote Anchor link
ALGEMEEN:
Aan de mensen die een reactie plaatsen... probeer ook eens iets leuks / goeds / positiefs te melden in plaats van alleen maar negatieve punten. Ik lees alleen maar "dit doe je niet goed", "dit klopt niet", "ik vind dit niet mooi". Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen en die mogen ook zeker gemeld worden, maar het zou ook leuk zijn als iemand eens wat positieve dingen zou melden! Zeggen wat fout is is het makkelijkste wat er is en dat kan iedereen.

Positief aan je site vind ik de header. De foto's spreken aan en maken meteen duidelijk dat je met een zwemvereniging te maken hebt. De zin "word ook lid van de gendten" zou ik daar persoonlijk niet zetten... de tekst suggereert dat het een link is waar je op kunt klikken om lid te worden. Ik zou er eerder een soort slogan van maken, "sportief en gezellig" of zoiets. De homepage waar nu de foto's staan komt op mij niet over als een homepage. Op een homepage verwacht je een introductietekst: wie zijn we, wat doen we etc. Het verspringen van de foto's (als je op een thumbnail klikt) is leuk, behalve dat "tikje" op het eind. Dat is wat mij betreft onprettig. Je wordt er dol van. Verder vloekt de rode kleur van de menu links (bij mouse over) met het blauw. Maak daar eens wit van. Het achtergrondplaatje met het logo van de gendten is te dominant waardoor de tekst minder goed leesbaar wordt. Die afbeelding moet je meer transparant maken.

Zo je kunt denk ik wel even vooruit nu...
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

21/01/2011 08:57:23
Quote Anchor link
Ik vind dat ozzie helemaal gelijk heeft.
Ik vind de website wel leuk, er moet natuurlijk het een en het ander aan gedaan worden.
Als dat gedaan is dan zal de website aardig mooi zijn, de website zal redelijk proffesioneel zijn.
 
Victor -

Victor -

21/01/2011 10:03:26
Quote Anchor link
Foto's doen het niet in chrome,
en de header is best cool;)
of een link maken van word ook lid van de genten, of weghalen, verder mooie site, niet gekeken naar code trouwens.
 
Phpnuke r

phpnuke r

21/01/2011 13:56:11
Quote Anchor link
Ik ben inderdaad altijd lui geweest kwa codering(valid). Ik kijk meestal alleen of het werkt, maar in de nieuwe versies(degendten draait op beta) zal de code zo valid mogelijk worden gemaakt(beetje raar gepraat misschien maar ik denk dat dit later wel duidelijk word)

Over Chrome, dat wist ik niet. Ik zal er naar kijken. Erg bedankt want dit is dus wat ik eigenlijk zocht, fouten die voor de leden niet zichtbaar mogen zijn.

Ik start boven de pc op en ga aan de punten werken, erg bedankt.

Wat minder leuk vind ik:

Daarnaast, jammer dat er ook mensen op phphulp zijn die het nodig vinden om in de gastenboek te spammen. 4 ip adressen waarvan 1 20x lege posts post. Stelt me toch wel teleur. Vergeet niet, m'n gastenboek heeft genoeg functies om dat tegen te gaan:

>ip ban
>Ip berichten verwijderen
>single bericht verwijderen
>berichten selecteren en vervolgens verwijderen.

Dus gewoon mocht je ook willen meedoen aan spammen, je hebt mij er niet mee. Sorry dat ik dit zo zeg maar 4 ip adressen vind ik toch wel veel in 10 uur.
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

21/01/2011 14:18:20
Quote Anchor link
Quote:
waarvan 1 20x lege posts post.
dat kun je voorkomen door te controlen met if(empty)
 
Gerhard l

gerhard l

21/01/2011 14:20:13
Quote Anchor link
Merijn geurts op 21/01/2011 13:56:11:
Daarnaast, jammer dat er ook mensen op phphulp zijn die het nodig vinden om in de gastenboek te spammen. 4 ip adressen waarvan 1 20x lege posts post. Stelt me toch wel teleur. Vergeet niet, m'n gastenboek heeft genoeg functies om dat tegen te gaan:

>ip ban
>Ip berichten verwijderen
>single bericht verwijderen
>berichten selecteren en vervolgens verwijderen.

Dus gewoon mocht je ook willen meedoen aan spammen, je hebt mij er niet mee. Sorry dat ik dit zo zeg maar 4 ip adressen vind ik toch wel veel in 10 uur.


Genoeg functies? En niet eens 1 simpele functie om te controleren of er wat ingevuld is? if(emtpy) kan dan helpen, maar echte spammers heb je hier toch niet mee, gebruik captcha of een rekensom.

4 ip adressen in 10 uur is trouwens niet enorm veel.
 
Phpnuke r

phpnuke r

21/01/2011 14:22:05
Quote Anchor link
Goed idee! Hoewel het geen échte oplossing is aangezien men dan ook gewoon í of a in het bericht kan typen. Je brengt me wel op idee:

>men kan instellen hoeveel woorden/letters er minstens getypt moeten zijn(admin panel)
>Men kn in de admin panel instellen hoeveel minuuten tijd verschil er in een post moet zijn.

Erg bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.