SlideUp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »
Sander A

Sander A

08/03/2011 20:37:20
Quote Anchor link
Ik heb de volgende code, middels het jquery systeem,

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
        <script>
  $(document.getElementById('projecten')).click(function () {
      $("div#content, div#contenttext, div#menu").slideUp();
});
  </script>


Wanneer op er de div projecten wordt geklikt, verdwijnen een aantal div's

Nu moet ik het volgende toevoegen, maar ik krijg het niet gevonden:
Na een bepaalde tijd, bijv 30 seconden, moet hij linken naar een pagina, de pagina projecten.
Wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:50:23
 

08/03/2011 20:42:57
Quote Anchor link
$(document.getElementById('projecten')) <- Waar slaat dat op?
Wat bedoel je met linken?
 
Sander A

Sander A

08/03/2011 20:45:20
Quote Anchor link
Dat hij linkt naar een andere pagina,

Hij neemt de id van de div projecten
 

08/03/2011 20:47:16
Quote Anchor link
http://docs.jquery.com/selectors
Dat hij linkt? Dus <a href="anderepagina.ext">link</a>?
 
Sander A

Sander A

08/03/2011 21:55:01
Quote Anchor link
Ja dat dacht ik eerst ook, dat te doen.

Probleem is dat hij dan al linkt voor het javascript is uitgevoerd
 
Joost B

Joost B

08/03/2011 21:59:54
Quote Anchor link
In de callback van slideUp de onderstaande code zetten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
window.location.href = "http://www.phphulp.nl";
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

08/03/2011 22:13:41
Quote Anchor link
gebruik dan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
.slideUp().append("je link");
 
Sander A

Sander A

08/03/2011 22:14:39
Quote Anchor link
callback? :$

Toevoeging op 08/03/2011 22:17:51:

Hoe plaats ik dat
 
Joost B

Joost B

08/03/2011 22:33:37
 
Sander A

Sander A

08/03/2011 23:22:19
Quote Anchor link
Daar heb ik hem ook vandaan,

daar wordt echter niet gesproken over links

Toevoeging op 09/03/2011 09:47:49:

Nog suggesties?

Toevoeging op 09/03/2011 10:12:31:

Ik ben zelf bezig geweest en heb nu dit:

HTML
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<li id="projecten"><a href="projecten.html">Projecten</a></li>


Javascript
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
        <script>
  $(document.getElementById('projecten')).click(function () {
      $("div#content, div#contenttext, div#menu").slideUp();
      window.setTimeout('runMoreCode()',5000);
    $('a#projecten').click();
});
  </script>


maar hij linkt nog steeds meteen
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

09/03/2011 10:17:47
Quote Anchor link
en er is verder niks te vinden op internet??
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/03/2011 13:15:41
Quote Anchor link
Toon eens wat meer van je html.

Toon eens waar die <li> precies in zit.

Ik zal je een voorbeeld tonen van wat je kan doen.

------------------------
(Aanpassing)

Bon, dan maar zelf iets kiezen,

js.js (file aanmaken en in de zelfde directory zetten als index.php)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
// global variabelen
var mijn_interval = 1000;
var mijn_link;

$(document).ready(function() {
  
  // bind een event aan een klik op elke link binnen de navigation class
  $('ul.navigation li a').click(function (e) {
    // e.target is het aangesproken element (in dit voorbeeld dus de link waarop geklikt is)
    mijn_link = $(e.target).attr('href');
    setTimeout('redirect_naar();', mijn_interval);
    // slide up triggeren    
    $("div#content, div#contenttext, div#menu").slideUp();
    // gewone werking van de link uitschakelen
    // zo wordt dus de link niet uitgevoerd
    return false;
  });
  
});

function redirect_naar() {
  window.location = mijn_link;
}


index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//NL" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
  <head>
    <link rel="shortcut icon" type="image/gif" href="favicon.gif"/>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
    <title> jQuery - SlideUp </title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
    <script type="text/javascript" src="jquery.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="js.js"></script>
    <style>#content, #contenttext, #menu {margin: 10px; border: 1px solid #999999;}</style>
  </head>
  <body>

    <ul class="navigation">
      <li><a href="foo.html">Foo</a></li>
      <li><a href="bar.html">Bar</a></li>
      <li><a href="hello.html">Hello</a></li>
      <li><a href="world.html">World</a></li>
    </ul>
    
    <div id="content">
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent dictum orci ac nibh volutpat sit amet imperdiet dolor euismod. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris risus odio, fermentum vitae aliquam nec, pellentesque non orci. Nullam pulvinar nisl sit amet sem convallis adipiscing. Ut urna nunc, ultrices ornare elementum vel, sollicitudin at est.     </div>
    <div id="contenttext">
      Mauris vel leo libero. Suspendisse sit amet risus eget ligula cursus vehicula in in quam. Nunc nisi felis, imperdiet vel dictum sed, porttitor eget arcu. Sed iaculis vehicula convallis. Integer lobortis, nisi nec placerat eleifend, quam nisl posuere libero, viverra pharetra lacus justo id lacus. Phasellus quis augue ipsum. Etiam nec massa ut dui tempus sodales id ac dui. Vestibulum eget sem in nisl aliquet interdum a sed urna.
    </div>
    <div id="menu">
      <div>bla</div><div>bla</div><div>bla</div><div>bla</div>
    </div>

  </body>
</html>


Is dit (min of meer) het effect dat je zoekt?

----------------------------

Klein woordje over jQuery

- (dit is al gezegd) Dit:
document.getElementById('projecten')
heb je niet meer nodig in jQuery. 1 van de vele dingen die jQuery voor je doet: je kan elementen aanspreken zoals je css aanspreekt.

Als je "projecten" een kleurtje zou willen geven met css, zou je dat zo doen:
#projecten {color: #000000;}

Precies de zelfde "#projecten" kan je ook met jQuery meegeven.
dat wordt dan
$("#projecten")

Nog een voorbeeld: in mijn code zie je
css:
#content, #contenttext, #menu {margin: 10px; ...}
Wel, in jQuery zie je precies de zelfde selector
$('#content, #contenttext, #menu')...
Gewijzigd op 09/03/2011 16:09:04 door Kris Peeters
 
Sander A

Sander A

09/03/2011 20:32:55
Quote Anchor link
Beste Chris,

Onwijs bedank, het werkt!

Voorbeeld is te zien op deze plek

Nu zou ik alleen nog graag wat toevoegen,

Dat als een pagina geladen wordt, dat hij middels slidedown automatisch geladen wordt,

Ik dacht slideup in slidedown te veranderen en de click weg te halen maar dat werkt niet

Zou jij of iemand anders me daarmee kunnen helpen
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/03/2011 22:31:38
Quote Anchor link
Wow, ziet er mooi uit.

Ik zal zien of zo-iets lukt.
 
Sander A

Sander A

10/03/2011 17:13:39
Quote Anchor link
Is het nog gelukt?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

10/03/2011 20:07:31
Quote Anchor link
Nog niet zoals ik het wil.

Ik ben aan het testen, nota bene met jouw html.

Ik laat het verder weten (morgen, waarschijnlijk)
 
Sander A

Sander A

10/03/2011 21:31:43
Quote Anchor link
Helemaal super
 
Sander A

Sander A

18/03/2011 19:16:37
Quote Anchor link
*Bump*

Ik ben (met enige assistentie) weer een eind verder, maar zit nog met een probleem

Ik zou alle bestanden moeten herschrijven naar ajax_index.html, ajax_info.html enzovoort.
In die bestanden staat dan enkel nog het informatieve.

Het bijbehorende javascript is dan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
// global variabelen
var mijn_interval = 750;
var mijn_link;
var slide_time = 1000;

$(document).ready(function() {
  // bind een event aan een klik op elke link binnen de navigation class
  $('#menul').click(function (e) {
    mijn_link = 'ajax_' + $(e.target).attr('href');
    $.ajax({
      type: "GET",
      url: mijn_link,
      success: function (new_content) {
        
        var old_content = $('#contenttext').html();
        var merged_content = '<div class="slideDown_slideUp_wrapper"><div class="slideDown_div">'+ new_content +'</div><div class="slideUp_div">'+ old_content +'</div></div>';
        
        $('#contenttext').html(merged_content);
        setTimeout('animate_change();', mijn_interval);
        
       }
    
    });
    return false;
  });  
});

function animate_change() {
  $('.slideDown_div').css('display', 'none');
  $('.slideUp_div').slideUp(slide_time);
  $('.slideDown_div').slideDown(slide_time, null, slideDown_done);
}

function slideDown_done() {
  $('#contenttext').html($('.slideDown_div').html());  
}


maar ik kan niet volgen waar de rest van de html moet blijven.

Wie heeft een oplossing
Gewijzigd op 19/03/2011 09:04:59 door Sander A
 
Sander A

Sander A

20/03/2011 19:00:10
Quote Anchor link
*BUMP*
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.