smarty assign/display probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Drupal Developer

Wat wij bieden Werk bij interessante mooie klanten, met veel maatschappelijke impact. Een sterk en hecht team om je heen, dat elkaar helpt bij ieders ontwikkeling. Opleidingsbudget om je verder te ontwikkelen en deze kennis gelijk te kunnen gebruiken bij klanten. Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Macbook Pro en telefoon Lease auto of alternatief mobiliteitsbudget Wat jij meeneemt HBO werk- en denkniveau Ervaring met: HTML / CSS Javascript Frameworks als Vue.js en/of React Als je dit bij je hebt is dat een pré: Basiskennis van backend Ervaring met Drupal of Salesforce Composer Twig Storybook GIT De uitdaging Met onze practice

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

E-commerce Front-end developer

Voor een opdrachtgever in Rotterdam zijn wij op zoek naar een E-commerce Front-end Developer. Over de functie Voor een opdrachtgever in Rotterdam zijn wij op zoek naar een E-commerce Front-end Developer. Het is jouw uitdaging om iedere webshop weer uniek te maken, waardoor iedere relatie van de opdrachtgever trots is op zijn/haar online winkel. Zo implementeer je de gewenste en noodzakelijke functionaliteiten en ondersteun en begeleid je de klant. Jouw talent staat aan de basis van een succesvolle E-shop. Lijkt jou dit een leuke uitdaging en heb jij ervaring? Neem dan snel contact met ons op! Wat wij bieden .

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Samengevat: Deze werkgever is een software ontwikkelaar. Ben jij geschikt als Software Developer? Heb je ervaring met Javascript? Vaste baan: C# .NET Developer Javascript HBO 3.200 - 4.800 Software Developer Deze werkgever is marktleider in het notariaat en altijd bezig met het verbeteren van onze software. Dat doen we samen met onze klanten. Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! Functie: Voor de vacature als Software Developer Apeldoorn HBO ga je het volgende doen: Maken van een web-applicatie voor het volledig digitaliseren van het passeermoment bij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Belastingdienst De Belastingdienst is een maatschappelijk relevante en invloedrijke organisatie. Zo gaat er jaarlijks bijvoorbeeld 300 miljard euro aan belastinggeld doorheen en heeft elke Nederlander met deze organisatie te maken. Miljoenen van die Nederlanders communiceren tegenwoordig alleen nog digitaal met de Belastingdienst. Dat stelt hoge eisen aan de betrouwbaarheid en efficiëntie van de ICT-systemen en de informatievoorzieningen. Er ligt dan ook een grote uitdaging om de geoliede machine van de online omgevingen goed draaiende te houden. Een missie waar jij als Applicatie Ontwikkelaar jouw steentje aan bij kan dragen! Werken bij Yacht Werken bij YACHT IT betekent dat je

Bekijk vacature »

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Belastingdienst De Belastingdienst is een maatschappelijk relevante en invloedrijke organisatie. Zo gaat er jaarlijks bijvoorbeeld 300 miljard euro aan belastinggeld doorheen en heeft elke Nederlander met deze organisatie te maken. Miljoenen van die Nederlanders communiceren tegenwoordig alleen nog digitaal met de Belastingdienst. Dat stelt hoge eisen aan de betrouwbaarheid en efficiëntie van de ICT-systemen en de informatievoorzieningen. Er ligt dan ook een grote uitdaging om de geoliede machine van de online omgevingen goed draaiende te houden. Een missie waar jij als Applicatie Ontwikkelaar jouw steentje aan bij kan dragen! Werken bij Yacht Werken bij YACHT IT betekent dat je

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

iOS Developer

As an iOS Developer you will developing and testing advanced applications for the IOS platform. You will ensure the best possible performance, quality and responsiveness of the iOS application. You will also working on bug fixing, improving the iOS app performance, maintaining code quality, and launch new features for the iOS app. You will collaborate with a thoughtful engineering team. Let's gooo! Functie-eisen Degree in Computer Science or related field 3-5+ years experience in iOS Development using Swift Strong knowledge of design patterns Experience with source control systems, for example Git Experience with RESTful JSON feed consumption Experience with push

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

15/11/2012 00:46:50
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik ben bezig met smarty, maar ik zit met een probleem. Ik wil in php met $_GET controleren welke pagina geladen moet worden. Daarna wil ik de juiste pagina(php) include. Vervolgens ga ik in de betreffende php pagina alle codes uitvoeren een aan smarty doorgeven. Dan haal ik in de smarty template de gegevens op. Dit alles gaat goed.

wat ik nu wil is dat ik variabelen kan assign(en) aan verschillende templates.
normaal heb je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
require("../Smarty/libs/Smarty.class.php");

$smarty = new Smarty;

$smarty->compile_check = true;
$smarty->debugging = false;
$smarty->use_sub_dirs = false;
$smarty->caching = false;  

$test = 'test';

$smarty->assign('test',$test);
$smarty->display('../templates/cms/test.tpl');

wat ik graag zou willen is dat ik 2 templates kan display(en) en aan beide appart variabele kan toekennen.

Ik heb alles geprobeerd en zit effe vast, ik hoop dat iemand weet hoe dit moet.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 15/11/2012 00:48:41 door Tim S

PHP hulp

PHP hulp

04/02/2023 06:45:09

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/11/2012 00:59:06
Quote Anchor link
$smarty->fetch() moet je gebruiken..

Tim S

Tim S

15/11/2012 01:20:37
Quote Anchor link
maar stel ik heb:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
$smarty->display('../templates/cms/header.tpl');

if(!isset($_GET['pagina'])){
    include 'edit-pages.php';
$smarty->display('../templates/cms/edit-pages.tpl');
}

dan wil ik beide templates laten zien, de header.tpl wordt dan in een ander script gemaakt.
De variabele voor edit-pages.tpl worden in edit-pages.php gemaakt.

Als ik dit nu heb krijg ik foutmeldingen, als ik een van beide doe dan werkt het. Kan dit met $-smarty->fetch()???

Toevoeging op 15/11/2012 01:32:13:

foutmelding:
Call to a member function assign() on a non-object in:

Toevoeging op 15/11/2012 01:45:12:

ah ik heb hem volgens mij door,
Code (php)
1
2
3
4
$output = $smarty->fetch('../templates/cms/edit-pages.tpl');
$smarty->assign('editpages',$output);

$smarty->display('../templates/cms/index.tpl');

vervolgens kan ik in de index.tpl doen {$editpages}.

Dit werkt nog beter dan ik had gedacht. Bedankt!!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.