Smashing Jquery boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 14:26:50
Quote Anchor link
Hallo, heeft iemand toevallig het boek "Smashing Jquery" gelezen?

En zo ja, is dit een goed boek? Of raden jullie een ander boek aan om jQuery onder de knie te krijgen?
Gewijzigd op 17/02/2011 14:27:19 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:32:53
 

17/02/2011 14:39:20
Quote Anchor link
Ik heb het niet gelezen, maar het is een smashing magazine / wiley boek. Die zijn over het algemeen altijd wel goed.
 
Niels K

Niels K

17/02/2011 16:12:52
Quote Anchor link
Waarom eigenlijk een boek? en geen tuts vanaf het internet?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 17:19:41
Quote Anchor link
@Karl: oke, thanks

@Niels: Hmmm, da's denk ik persoonlijk. Ik wil ook graag een beetje basiskennis opdoen en lezen vind ik dan wat prettiger werken. Al met al heb ik de vraag hier al een aantal maal gesteld, hoe ik dat jQuery bestand moet comprimeren, maar niemand op dit forum lijkt het te weten.
 

17/02/2011 17:34:39
Quote Anchor link
Boeken lezen makkelijker dan websites.
Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 19:21:47
Quote Anchor link
"Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet."

Niet op een manier die ik begrijp. Ik kan niks uitvoeren op command lines... ik heb ook al gevraagd of het via htaccess kan of iets dergelijks, maar daar krijg ik nooit antwoord op.
 

17/02/2011 20:11:49
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
"Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet."

Niet op een manier die ik begrijp.

Dat jij het niet begrijpt kan ik niks aan doen.
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
Ik kan niks uitvoeren op command lines...

Volgens mij heb ik een link naar een php voorbeeld gegeven.
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
ik heb ook al gevraagd of het via htaccess kan of iets dergelijks, maar daar krijg ik nooit antwoord op.

Volgens mij heb ik een link naar een htaccess voorbeeld gegeven.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 20:20:49
Quote Anchor link
Karl, heb ik dat dan gemist? Kan me niet herinneren dat ik een voorbeeld van een htaccess of php bestand heb gezien waarmee het jquery bestand wordt gecomprimeerd. Zou je me de de links nogmaals kunnen geven dan? Many thanks!
 

17/02/2011 20:26:33
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 20:33:01
Quote Anchor link
Thanks Karl,

Die laatste link: http://www.queness.com/code-snippet/6000/add-gzip-compression-using-htaccess

Als ik dat stukje code in mijn htaccess bestand plak comprimeert ie dan automatisch alles? Is het zo simpel?
 
Niels K

Niels K

18/02/2011 09:14:48
Quote Anchor link
Quote:
Ik wil ook graag een beetje basiskennis opdoen en lezen vind ik dan wat prettiger werken.

Tja, dat kan natuurlijk. Ik hoor ook van veel mensen dat ze de syntax moeilijk vinden terwijl ik daar juist geen problemen mee heb.

Maar google geeft echt zoveel informatie over JQuery dat een boek echt een overbodige luxe is. (maar goed jouw feestje natuurlijk) Daar komt nog bij dat als je een boek over JQuery koopt, je grote kans hebt dat het gaat over JQuery uit 19 - noach zoals ook met veel PHP boeken het geval is.

Maar goed, wat jij wilt natuurlijk ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 13:00:00
Quote Anchor link
Dat Smashing jQuery boek is van 2011... dus dat is vrij nieuw in ieder geval. Ik weet alleen niet of het een goed boek is want ik kan nergens een paar voorbeeldpagina's zien... Mocht iemand nog een andere suggestie hebben voor een goed jQuery boek dan hoor ik dat graag.
 
Niek s

niek s

18/02/2011 15:13:46
Quote Anchor link
Comprimeren?
Of bedoel je dat niet?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 15:22:44
Quote Anchor link
@niek: volgens mij is dat wat anders....? Ik wil van het jQuery bestand (ca. 80kb) een klein bestand maken. Ofwel daadwerkelijk het bestand verkleinen van 80kb naar bijv. 25kb, ofwel het bestand gecomprimeerd oversturen. Snap je?
 
Niels K

Niels K

18/02/2011 15:34:03
Quote Anchor link
Dat heeft toch niets met JQuery zelf te maken?
 

18/02/2011 15:37:08
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 18/02/2011 15:34:03:
Dat heeft toch niets met JQuery zelf te maken?


Nee, gewoon met bestanden.

Dean Edwards packer is geen compressor.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 15:40:52
Quote Anchor link
Oke, daar kan ik verder dus niks mee... :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.