Snap niks van MySQL JOIN

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

18/08/2009 19:41:00
Quote Anchor link
Hey,

Laatst ben ik er op gewezen dat ik gebruik moet gaan maken van MySQL JOIN opdrachten om mijn queries te beperken.
Dat wil ik dan ook heel graag, en ik heb geprobeerd te tutorial te begrijpen, maar ik snap er gewoon echt niks van, omdat ik het niet in mijn situatie kan plaatsen.

Ik heb een table nos_tickets waar prijsopgaven in staan, en daarin is een veld waarin de id van een apparaat (device) staat.
De devices staan in de table nos_devices en als je me nog volgt, het veld nos_tickets.device is gelijk aan een waarde uit nos_devices.id
Nu wil ik van bijvoorbeeld één ticket alle informatie ophalen, en vervolgens ook alle informatie van het apparaat dat daar bij hoort.
HELP! =P

Wat ik eigenlijk wil, is iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM nos_tickets WHERE userid=$_SESSION['sess_userid'] AND SELECT * FROM nos_devices WHERE id=nos_tickets.device

Logisch?

Hints of oplossingen worden allebei zeer op prijs gesteld.

Groetjes!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerard Nijboer
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:25:10
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

18/08/2009 19:50:00
Quote Anchor link
Even snel uit het hoofd:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM nos_tickets as t1 JOIN nos_devices as t2 ON t1.device = t2.id WHERE userid=$_SESSION['sess_userid']
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
 
Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

18/08/2009 19:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM nos_tickets as t1 JOIN nos_devices as t2 ON t1.device = t2.id WHERE t1.userid='1026'


CORRECT!

Super, bedankt!

P.S. heeft er iemand een simpele uitleg voor een echte leek wat dan het verschil is tussen INNER OUTER LEFT en RIGHT JOIN?
 
Raymond ---

Raymond ---

18/08/2009 21:05:00
Quote Anchor link
http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp
Onderaan staat een korte uitleg ;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/08/2009 21:12:00
Quote Anchor link
In principe zijn JOINS simpel:

INNER - alles met zowel een match in de linker als in de rechter tabel
OUTER - alles met een match in de linker OF rechter tabel
LEFT - alles van de linker tabel en de matches van de rechter, of NULL
RIGHT - het omgekeerde van LEFT
 

18/08/2009 22:37:00
Quote Anchor link
http://zoeken.bibliotheek.nl?q=sql en dan rechts even klikken op Boeken en dan effe ophalen bij je lokale bibliotheek. SQL is al jaren hetzelfde en er zijn erg goede Nederlandstalige boeken overgeschreven. Kan je vast nog wat van leren; o.a. over JOIN's
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.