Social Media Networks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/08/2011 21:53:16
Quote Anchor link
Ja, dat bedoel ik dus... je kunt het zo gek maken als je wilt en ZF herkent de route.

www.mijnsite.nl/controller/variabele1/action/variabele2/variabele3

Da's wel tof.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:21:09
 
Niels K

Niels K

11/08/2011 21:54:09
Quote Anchor link
Dat is inderdaad heel erg mooi! Zend Route vind ik één van de mooiste dingen van Zend Framework.

Overigens, achter de controller moet direct de action.. Daar mogen geen variabelen tussen zitten.. :-)
Gewijzigd op 11/08/2011 21:54:42 door Niels K
 
PHP Scripter

PHP Scripter

11/08/2011 22:05:23
Quote Anchor link
Maar misschien kun je dan ook gewoon de vaste controllers registreren? Zoals:

domain.com/account/..
/settings
/..
/..
domain.com/...

Zo kun je makkelijk kijken of het om een user gaat of om een 'pagina'.
Of zoals Hyves; *.domain.com

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat bij Zend gaat.
Gewijzigd op 11/08/2011 22:22:57 door PHP Scripter
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/08/2011 22:25:35
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 11/08/2011 21:54:09:
Dat is inderdaad heel erg mooi! Zend Route vind ik één van de mooiste dingen van Zend Framework.

Overigens, achter de controller moet direct de action.. Daar mogen geen variabelen tussen zitten.. :-)

Sure? Ik dacht dat alles door elkaar kon eigenlijk... maar is alweer even geleden.

Maar het is toch altijd zo dat je vantevoren al je routes moet inladen, en dan kijken of je een match hebt he? Andersom kan niet? Dus je hebt een route en dan kijken of die specifieke route bestaat?
 
Niels K

Niels K

11/08/2011 22:26:39
Quote Anchor link
@Ozzie

Ik weet snap helemaal wat je bedoeld?
Je kan met $this->url() in de a tags aangeven welke route wilt gebruiken.

@PHP scripter
Ja dat kan, dat is standaard.
Gewijzigd op 11/08/2011 22:27:05 door Niels K
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/08/2011 22:33:35
Quote Anchor link
Ik gebruik ZF niet meer...

Ik bedoel in het algemeen, als je hebt...

www.mijnsite.nl/opgevraagderoute

"opgevraagderoute"moet je vertalen naar de juiste pagina. Maar stel nu, jouw site heeft 200 routes. Moet je dan telkens bij iedere pagina-aanroep die 200 routes inladen en dan vervolgens kijken of je een match hebt, of zou dat ook andersom kunnen? Dus dat je kijkt of "opgevraagderoute" bestaat en zo ja welke pagina daar bij hoort. Naja, klinkt een beetje krom hoe ik het opschrijf maar ik hoop dat je me begrijpt :)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.