[solved] PHP - files kopieren naar andere server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/06/2016 13:50:09
Quote Anchor link
Hi all,

ik heb 2 servers (CentOS 7), eentje dient als 'backend' waar alle imports gedaan worden en json files gegenereerd wordt.
Ik wil deze json files naar de 'frontend' server kopieren.

Ik heb een cronjob elke minuut, dat een lokale weburl aanroept.
Deze importeerd data van verschillende servers en api's naar de database indien nodig. Hierna maakt deze een 85 json files aan van de data.

Deze files wil ik overzetten naar de frontend.
Dit had ik graag gedaan via scp, maar omdat de apache user geen lokaal account is, kan ik ook geen rsa keys aanmaken om deze weer op de frontend te plaatsen.
Uiteindelijk kwam ik op NFS shares uit.

De doelmap op de frontend gedeeld met de backend, werkt naar behoren.
Maar apache kan geen files erin wegschrijven...
Zelfs als ik de 'source' map van de backend deel met de frontend, kan php deze niet uitlezen.

Bijv. backend:/var/www/html/jsonFiles gemount op frontend:/var/www/html/jsonFiles
en vice-versa

Ik kan natuurlijk een php script maken op de frontend, en de backend dmv post berichten de files overzetten.. maar iedereen snapt wel dat dit ook niet echt de bedoeling is :D

p.s. de json files moeten gekopieerd worden nadat de data geupdate is, dus een extra cron is ook niet echt een optie.

Heeft iemand een goed idee voor mij ?


------

Ik moest blijkbaar ssh2_connect(), ssh2_auth_password() en ssh2_sftp() gebruiken.
Gewijzigd op 09/06/2016 07:05:02 door Dennis WhoCares
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:58:54
 
Ivo P

Ivo P

07/06/2016 15:16:24
Quote Anchor link
File Transfer Protocol is het eerst dat bij mij op komt bij "verplaatsen files"

http://php.net/ftp
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/06/2016 15:17:40
Quote Anchor link
Ivo P op 07/06/2016 15:16:24:
File Transfer Protocol is het eerst dat bij mij op komt bij "verplaatsen files"

http://php.net/ftp


Hi Ivo,

inderdaad ;-)
Maar om een vage reden kan ik geen verbinding maken met ftp_connect() of ftp_ssl_connect()
Ik gebruik vsftp service.
Hij staat gewoon geen verbinding toe.
ftp is enabled, en de functie bestaat.

Met Filezilla op mijn mac kan ik gewoon verbinding maken dmv sftps
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.