[solved][gd] imagetfftext - anti-aliasing

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/05/2009 01:56:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik gebruik imagetfftext() om een string op een GD plaatje te krijgen.
Nu heb ik op mijn PHP5 server het probleem dat deze tekst ge-aliased wordt.

Vervelend, want ik gebruik een pixel-font, dus 't moet juist 'blokkerig' zijn.

Nu staat er hier http://nl3.php.net/imagettftext dat ik bij de '$color'-parameter het volgende moet doen:

color

The color index. Using the negative of a color index has the effect of turning off antialiasing. See imagecolorallocate().


"the negative of a color".. dus mijn tekst is zwart (0, 0, 0) en nou zag ik bij imagecolorallocate() waar die bovenstaande beschrijving mij naar toe wijst, dat iemand over negativeren schreef, en dat was $r = 255 - (je huidige waarde).

Maar als ik dat ga doen, kom ik op (255, 255, 255) uit.. logisch als je er steeds 0 van af haalt.
Krijg ik witte tekst.. en dus ook niet de bedoeling.

Wie kan me uit de brand helpen met dit vervelende aliasing probleem?

Edit: Okay, laat maar. Heb 't al opgelost/gevonden.
Het is gewoon een kwestie van een - (minnetje) voor je kleur variable te zetten. Dit werkte niet omdat ik (0,0,0) gebruikte..
Dus nu gebruik ik (1, 1, 1) en het werkt.. niet 100% zwart, maar donker genoeg!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.