Speciale karakters in query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen B

Jeroen B

07/08/2013 16:34:22
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website waarbij in de URL een categorie wordt meegegeven (bijvoorbeeld: ?cat=Coördinator).

Nu heb ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
require_once("ums_connectie.php");

$cat = mysql_real_escape_string(str_replace("-"," ",$_GET['cat']));

$resource = mysql_query(("SELECT content_id FROM cms_content_props WHERE content = '".$cat."'"), $ums_connectie);

while ($result = mysql_fetch_array($resource)){
  // Hier mijn output
}


Nu werkt het bij woorden zonder bijzondere karakters, maar met bijvoorbeeld de ö in Coördinator gaat het fuot. Hij komt dan niet in mijn while (lijkt dus of hij niets terug krijgt). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:40:25
 
Chris -

Chris -

07/08/2013 17:17:59
Quote Anchor link
Bouw foutafhandeling in, dan zie je of een query werkt ja/nee, en zo niet, waarom niet. Buiten dat is het goed mogelijk dat je geen UTF-8 ondersteuning heb in je tabel/verbinding.
 
Lendl Verschoor

Lendl Verschoor

07/08/2013 17:18:29
Quote Anchor link
Je moet nagaan of je database en php met speciale characters om kunnen gaan.

Wat zit er precies in "$cat" als je een url hebt opgehaald met speciale characters?

Waarschijnlijk moet je zoiets doen: http://www.daveperrett.com/articles/2008/06/23/force-mysql-encoding-to-utf8/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.