speciale tekens in sql database verkeerde display in php-pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

19/09/2003 16:27:00
Quote Anchor link
Ik heb een SQL database, daar gaat gewoon tekst met speciale tekens in (é ë enz.), maar bij weergave van de data via een php-website krijg je chinese tekens e.d. te zien. Nu heb ik een collega die ook een sql/php datanase heeft, daar werkt het wel met zelfde instellingen?! Nu merk ik dat invoer in de formele html-codes wat oplevert (  e.d. leuke codes). Heeft iemand een betere oplossing, of een script/convertor/optie om huidige teksten om te laten zetten naar tekst met html-code voor speciale tekens? Dank!!!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:13:25
 
B a s
Beheerder

B a s

19/09/2003 16:29:00
Quote Anchor link
Jo Niels,

Je kunt de functie htmlentities() hiervoor gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
$tekst
= "Laten we dat gaan kopiëren";
$tekst = htmlentities($tekst);
echo ($tekst);
?>

De output van $tekst is dan:
Laten we dat gaan kopi& euml;ren (zonder spatie, maar anders pakktie het echt als entitie :)
Gewijzigd op 19/09/2003 16:30:00 door B a s
 

20/09/2003 00:35:00
Quote Anchor link
Maar waar zet je dat dan neer? In de php-file? Waar precies?

Ik heb het op de pelk van de tekst gezet (in de body van de php-file dus) en dan krijg ik dit te zien:

Laten we dat gaan kopieëren! één keer!

verkeerde tekens dus... ik beneen dummy, dus leg het graag heel precies uit. thanks!
 
B a s
Beheerder

B a s

20/09/2003 00:41:00
Quote Anchor link
kom net terug van heel ff stad, wel veel gedronken dus als er een foutje in zit correct ik die morgen :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
  $tekst
= "Dit is de tekst waarin vreemde tekens zitten en moet veranderd worden door het creëren van een mooie tekst bladié";
  $tekst = htmlentities($tekst);
  echo "$tekst";
?>


:) zo moet je het doen.. $tekst = "tekst doen";, dan de functie htmlentities en dan dus weergeven, als je het overneemd zoals het hierboven stata (exact) dan zal het werken!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.