specifieke data verwijderen uit html file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jack Maessen

Jack Maessen

29/08/2013 21:18:56
Quote Anchor link
het gaat om een bestelformulier waarin mensen bestellingen kunnen opgeven die worden weergegeven in bestand bestellingen.php. Elke bestelling wordt weggeschreven naar dit bestand. Nu zit ik me af te vragen, om het voor de beheerder makkelijk te maken, bestellingen die afgehandeld zijn te verwijderen uit de file bestellingen.php. Persoon in kwestie heeft geen database ter beschikking, anders wat het een stuk gemakkelijker. Ik moet dus waarschijnlijk gaan werken met een identiteit.

Voorbeeld: in de variable $bestellingen zit al de input verwerkt van de form. Deze wordt op deze manier weggeschreven naar bestellingen.php als de klant op submit klikt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
////////////////////////// FILE CREEEREN MET DATA BESTELLINGEN /////////////////////////
 $File = "bestellingen.php";
 $Handle = fopen($File, 'a');
 $Data = '<fieldset>'.$bestelling.'</fieldset><br />';
 fwrite($Handle, $Data);

Voorbeeld hoe het eruitziet: www.jackmaessen.nl/test/bestellingen.html

Hoe kan ik dit het nu het beste aanpakken dat de beheerder een bestelling kan deleten in bestellingen.php en de rest die nog niet is afgehandeld gewoon blijft staan?
Gewijzigd op 30/08/2013 19:10:50 door Jack Maessen
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:36:21
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/08/2013 21:22:21
Quote Anchor link
Waarom zet je de bestellingen niet in een database?
 
Jack Maessen

Jack Maessen

29/08/2013 21:26:27
Quote Anchor link
dat is idd het makkelijkst, maar als het ff kan zonder database...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2013 21:55:31
Quote Anchor link
Waarom zou je dat eigenlijk willen?

Als je dan echt per-se zonder database wil werken, gebruik dan een goede standaard zoals XML.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/08/2013 23:45:02
Quote Anchor link
Jack maessen op 29/08/2013 21:18:56:
Persoon in kwestie heeft geen database ter beschikking, anders wat het een stuk gemakkelijker. Ik moet dus waarschijnlijk gaan werken met een identiteit.


Even wachten.. geen database ter beschikking? ik heb een webhost voor 10 euro per jaar. die biedt een scala aan tools inclusief een mysql database. Dit kan absoluut geen probleem zijn.

Wat versta je onder een identiteit? (en eigenlijk wil ik het antwoord niet eens horen. Schakel iemand in met verstand van zaken en neem zijn advies ter harte)
Gewijzigd op 29/08/2013 23:45:38 door - Ariën -
 
Jack Maessen

Jack Maessen

30/08/2013 18:58:50
Quote Anchor link
Quote:
Wat versta je onder een identiteit? (en eigenlijk wil ik het antwoord niet eens horen. Schakel iemand in met verstand van zaken en neem zijn advies ter harte)

Waarom vraag je het dan? Nu is het een nutteloze opmerking; maw: dataverspilling
 
Jeroen VD

Jeroen VD

30/08/2013 19:10:55
Quote Anchor link
ik wil wel graag het antwoord horen.

en inderdaad, geen database tot beschikking? uit welke tijd stamt die server, 323 BC?
 
Jack Maessen

Jack Maessen

30/08/2013 19:24:15
Quote Anchor link
Persoon waarvoor ik dit maak wil me geen toegang verlenen tot webserver voor het aanmaken van een database ivm privacy. Zelf is ie er niet toe in staat. Het plaatsen van 2 bestanden in zijn webroot is al academisch niveau voor hem. Derhalve probeer ik dus toch een bestelformulier te maken met de geplaatste bestellingen als data in een .html of .xml file. Echter ik loop dus tegen het probleem aan dat als hij dit wil beheren en de verwerkte bestellingen wil verwijderen, hij specifieke data uit de .html of .xml file moet kunnen verwijderen. Ik zit me nu dus af te vragen of dat uberhaupt wel kan en zoja, hoe dat dan te doen. Bijv: werken met een identity. Als de data wordt weggeschreven, moet er een identity aan gekoppeld worden. Met de opdracht om data te deleten wordt de identity meegegeven en wordt de data behorende bij die identity alleen maar verwijderd. Is zoiets mogelijk zonder gebruik van een database?
Ziehier bijv 3 bestellingen: www.jackmaessen.nl/test/bestellingen.html
De eerste 2 bestellingen dienen nu uit bestellingen.html verwijderd te worden...
Gewijzigd op 30/08/2013 19:27:14 door Jack Maessen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.