Spoed! PHP hulp Student Applicatieontwikkelaar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Xavier Oceni

Xavier Oceni

23/08/2019 13:33:19
Quote Anchor link
Mijn naam is Xavier 25 jaar woonachtig in Almere en ik volg op dit moment een opleiding tot Applicatieontwikkelaar mbo-4 ik loop best wel wat vertraging met mijn studie en was ook al bijna gestopt ermee. een van de reden is dat ik een lichte verstandelijke beperking heb en daardoor de informatie bij mij heel langzaam binnen komt en ook snel weg is zo lijkt het of ik constant dingen opnieuw moet leren op dit moment zoek ik iemand die mij bijles zou kunnen geven op het gebied van PHP of zou kunnen helpen met het programmeren van een chat applicatie voor stage waar ik op dit heel erg achter loop en ook als die gene mij zou kunnen helpen met het voorbereiden van mijn laatse kans examen in november die ik af moet nemen. mocht er interesse zijn of iemand die mij zou kunnen ondersteunen voel je vrij om contact op te nemen ik ben ook bereid om een vergoeding daarvoor te geven.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:45:16
 
- SanThe -

- SanThe -

23/08/2019 13:40:18
Quote Anchor link
Graag een beetje meer Nederlands, dus met punten, komma's en Hoofdletters.
Dit vind ik niet te lezen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/08/2019 14:16:45
Quote Anchor link
Kan je vertellen op welke manier je nu PHP geleerd hebt?
 
Xavier Oceni

Xavier Oceni

27/08/2019 17:32:19
Quote Anchor link
ik heb php geleerd via lesmateriaal van school maar ook het bekijken van video's op youtube enz maar probleem bij mij is dat ik een heel slecht geheugen hebt dus zo lijkt het alsof ik niks geleerd heb of weinig informatie is blijven hangen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/08/2019 18:57:16
Quote Anchor link
Het gaat niet alleen alleen om kijken en lezen, maar je moet ook proberen. En kijk ook eens wat er gebeurt als je iets fout doet, of wat aanpast. Dan weet je wat er gebeurt.
Zorg dat je weet wat iets doet, en waarom je het gebruikt.

En maak tussendoor eens wat leuke opdrachtjes met de geleerde kennis uit de voorgaande hoofdstukken.
Gewijzigd op 27/08/2019 18:58:23 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2019 01:52:35
Quote Anchor link
Hoe heb je in de voorgaande periode dan geprogrammeerd? Ik neem aan dat je jouw 'beperking' hebt gemeld bij je leraren en dat die daar dus van op de hoogte zijn? Kun je dan geen extra begeleiding krijgen vanuit school? Wat jij nu hier op het forum vraagt, is JUIST een taak van jouw school. Zij horen jou op te leiden en waar nodig gepaste begeleiding te geven. Niemand hier kan jou die gepaste begeleiding geven en dat lijkt me ook helemaal niet de bedoeling.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/08/2019 09:12:01
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 28/08/2019 01:52:35:
Hoe heb je in de voorgaande periode dan geprogrammeerd? Ik neem aan dat je jouw 'beperking' hebt gemeld bij je leraren en dat die daar dus van op de hoogte zijn? Kun je dan geen extra begeleiding krijgen vanuit school? Wat jij nu hier op het forum vraagt, is JUIST een taak van jouw school. Zij horen jou op te leiden en waar nodig gepaste begeleiding te geven. Niemand hier kan jou die gepaste begeleiding geven en dat lijkt me ook helemaal niet de bedoeling.


Dit is helaas vaak ver te zoeken in de praktijk Ozzie

Als je moeite hebt met leren dan kan het lastig worden. Maar wat Arien zegt wil ik onderstrepen. Je kunt web development leren door (zware) interesse te hebben en gewoon te beginnen. Let op dit kost wel tijd, veel tijd. De deadline "november" zou veel te kort zijn denk ik. Is er een mogelijkheid om het jaar over te doen? Daarmee wil ik niet zeggen dat je nu moet gaan stil zitten maar dan zou je waarschijnlijk nu niet voor niets gaan investeren.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2019 13:50:17
Quote Anchor link
>> Dit is helaas vaak ver te zoeken in de praktijk Ozzie

Het is de primaire taak/plicht van een school en van leraren om hun leerlingen op de juiste manier te begeleiden. Wat ik wil zeggen is dat de TS bij de verkeerde personen aan de bel trekt. Hij moet nú bij zijn leraren aangeven wat er speelt zodat hij gepaste hulp kan krijgen. En niet nog een maand gaan wachten, want dan zeggen de leraren (terecht) waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken.
 
Xavier Oceni

Xavier Oceni

29/08/2019 12:38:46
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 28/08/2019 13:50:17:
>> Dit is helaas vaak ver te zoeken in de praktijk Ozzie

Het is de primaire taak/plicht van een school en van leraren om hun leerlingen op de juiste manier te begeleiden. Wat ik wil zeggen is dat de TS bij de verkeerde personen aan de bel trekt. Hij moet nú bij zijn leraren aangeven wat er speelt zodat hij gepaste hulp kan krijgen. En niet nog een maand gaan wachten, want dan zeggen de leraren (terecht) waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken.



zoals Frank zegt in de praktijk gaat dat heel lastig docenten zijn bezig met hun eigen werkzaamheden en er komen veel leerlingen naar hun toe dus ze hebben voor iedereen weinig tijd en ik heb het zeker aangegeven maar ze kunnen niet zoveel doen dan alleen extra tijd geven wat ze al doen trouwens en ook met klasgenoten gaat niet zo lekker die hebben zelf ook weinig tijd en met andere dingen bezig
Gewijzigd op 29/08/2019 12:43:21 door Xavier Oceni
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2019 12:55:41
Quote Anchor link
Maar, hoe pas je het leren van PHP toe? Maak je ook opdrachten, zoals ik verteld heb?
Want enkel lezen en het kijken van filmpjes is niet voldoende.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/08/2019 13:21:26
Quote Anchor link
>> en er komen veel leerlingen naar hun toe dus ze hebben voor iedereen weinig tijd

Dat is niet jouw probleem hè ;-)

Je hebt toch iets van een klassenleraar of mentor? Dan zou ik het daar aangeven. Wij zijn geen leraren. We kunnen je helpen als je een concrete vraag hebt, maar we kunnen je niet privé aan de hand nemen bij het bouwen van een chat-applicatie voor je stage. Als dat niet lukt, dan lijkt het me toch het handigst om dit aan te kaarten bij je begeleider op school. En persoonlijk zou ik er niet te lang mee wachten dan.
 
Xavier Oceni

Xavier Oceni

29/08/2019 13:21:37
Quote Anchor link
- Ariën - op 29/08/2019 12:55:41:
Maar, hoe pas je het leren van PHP toe? Maak je ook opdrachten, zoals ik verteld heb?
Want enkel lezen en het kijken van filmpjes is niet voldoende.



jaa ik maak zeker opdrachten maar door de druk met deadlines enz zelfs met extra tijd komt voor mij niet goed uit eigenlijk zou ik heel rustig stap voor stap opdrachten moeten doornemen en herhalen veel herhalen tot dat ik het door heb en zelfs als ik bepaalde dingen door heb na herhalen als ik dan een tijdje niet mee bezig ben. Ben ik het voor 70% al weer kwijt hoe het ook alweer ging.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2019 13:47:31
Quote Anchor link
Wat ik tijdens de leerperiode rond mijn examen deed, was aantekeningen maken, aantekeningen maken, en aantekeningen maken. En lees die op een gegeven moment nog eens goed door.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/08/2019 14:55:57
Quote Anchor link
Tenzij dit is veranderd is het volgens mij nog steeds zo dat je tijdens een (afstudeer?)stage een inspanningsverplichting hebt, en niet zozeer een resultaatverplichting. (Nog) te vaak worden stagiair(e)s ingezet als fulltime medewerkers die gewoon aan rode-draad-processen aan het werken zijn als een soort van goedkope arbeidskracht. Ik snap dat dit een spanningsveld is tussen het onderwijs en het bedrijfsleven, maar uit oogpunt van een opleiding zou dat de insteek dus niet mogen zijn.

Het enige wat je dus kunt (blijven) doen is gewoon je best doen en als je het gevoel hebt dat je het niet trekt dan zou je dit moeten (blijven) melden bij je stage- en/of bedrijfsbegeleider. In dat opzicht heb je dus een meldplicht. Je kunt inderdaad niet achteraf hierover je beklag doen als je niet aan de bel had getrokken.

Ook zul je hierbij dus min of meer aan moeten kunnen tonen dat je ook echt alles in jouw macht hebt gedaan om dit alles tot een succes te brengen. Je moet kunnen onderbouwen waarom dingen uitlopen en je moet ook tijdig aangeven wanneer je ergens vast zit. Wat dat betreft heb je dus een haal- en brengplicht.

NB ik neem aan dat je ook een soort van plan van aanpak hebt en een soort van periodiek (voortgangs)gesprek? Dit is bij uitstek de plek om dit soort dingen ter sprake te brengen wanneer de werkzaamheden achter blijven bij de planning. Tenzij de contactmomenten te ver uit elkaar liggen, dan moet je waarschijnlijk eerder dingen melden.

En zoals @Ariën aangeeft: gewoon veel oefenen door te doen.
Gewijzigd op 29/08/2019 14:58:30 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.